Citat:
Jag har ingen bra koll på detta med attentin känner jag . Jag trodde att det var elvanse bara det att den är kortidsverkande och att man kan ta den för att tex hålla kvar effekten av E längre och om mans ska iväg på nåt senare , eller behöver vara skarp på möte .
Men det är alltså lite av en insättning / upptrappning där med ?
Jag tycker att jag knappt fått biverkningar av E , men A känns skarpare .
En dag efter morgondos E , så tog jag två ggr en påfyllnad A , och sista dosen var bara 5mg för att jag tänkte att det skulle gå ur lite snällare
Men man ska alltså aldrig ta en långtidsverkande och sen fylla på med A , två ggr ? Det var jobbigt och jag var helt spänd och stissad .
Så dagen efter tyckte jag kroppen ville vila och tog sovmorgon , så då tog jag bara två attentin , det fungerade bra tills jag kom hem på efm 😴😴😴.
Men det är alltså lite av en insättning / upptrappning där med ?
Jag tycker att jag knappt fått biverkningar av E , men A känns skarpare .
En dag efter morgondos E , så tog jag två ggr en påfyllnad A , och sista dosen var bara 5mg för att jag tänkte att det skulle gå ur lite snällare
Men man ska alltså aldrig ta en långtidsverkande och sen fylla på med A , två ggr ? Det var jobbigt och jag var helt spänd och stissad .
Så dagen efter tyckte jag kroppen ville vila och tog sovmorgon , så då tog jag bara två attentin , det fungerade bra tills jag kom hem på efm 😴😴😴.
Attentin 5mg må låta som en relativt låg påfyllnadsdos men då Attentin innehåller mer dexamfetamin än elvanse så är det en relativt kraftfull dos. Nedan är en lista från Doctoryolo som tagit sig tiden att visa hur mycket Attentin motsvarar i Elvanse.
Attentin (mg)--------Elvanse (mg)
5---------------------12,5
7,5-------------------18,75
8,75------------------21,875 (8 75 mg Attentin är 1 och 3 kvarts tabletter a 5 mg)
10--------------------25
15--------------------37,5
20--------------------45
5mg Attentin motsvarar alltså 12,5 Elvanse och sett till att du har 50mg(?) Elvanse så kan 12,5mg låta lite men eftersom utsändringen av Attentin är i runda slängar 2-3ggr så snabb som Elvanse så skulle jag säga att 5mg Attentin i känsla motsvarar ett intag av ungefär 25-30mg Elvanse bara ett effekten håller i sig kortare. Fyller du på med 2st Attentin 5mg så är det alltså nästan som att dra i sig en dos som motsvarar runt 50-60mg Elvanse i upplevd effekt. Lägg där till att du även om du inte känner av din Elvanse så mycket längre så kommer den fortfarande ligga i grunden och känslan av att fylla på med 10mg Attentin på eftermiddagen skulle kunna jämföras med att du skulle slängt i dig typ 80mg Elvanse direkt på morgonen.
Min upplevelse är också att Attentin ger en lite kraftfullare effekt, jag har aldrig känt mig riktigt lika klar på Elvanse som jag gör på Attentin, varför vet jag inte.
Citat:
Nu är det nog en vecka sedan jag började med attentin -tilläggsdos .
Nu ska jag väg ett par dagar och önskar vara ändå ok social o trevlig och kanske ett glas nån kväll .
Borde jag ta E som vanligt och kanske ta med A utifall ( eller man ska helst ta varje dag vid insättning . Eller lägre dos E morgon plus lunch ( eller blir det biverkningar ändå om man ändrar , fast lägre dos ?
Eller ska jag ta bara attentin ..
Nu ska jag väg ett par dagar och önskar vara ändå ok social o trevlig och kanske ett glas nån kväll .
Borde jag ta E som vanligt och kanske ta med A utifall ( eller man ska helst ta varje dag vid insättning . Eller lägre dos E morgon plus lunch ( eller blir det biverkningar ändå om man ändrar , fast lägre dos ?
Eller ska jag ta bara attentin ..
Ja du kan väl gott ta 5mg Attentin vid 15-16 tiden för att förlänga effekten. Tänkt dock på att du kommer vara mindre känslig för alkoholen och uppleva dig nyktrare än vad du är. När Attentinet väl börjar gå ur kan du bli rätt stånga av alkoholen om du inte är lite försiktig.