2022-06-26, 20:29
  #171697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Ukrainas sak? Jag tycker synd om Ukraina som tvingas kriga för sin överlevnad. På ett plan är jag tacksam för att de krigar och att de har avslöjat ryssens armé som ett gäng från särskolan.

ryssland blir svagare och svagare dag för dag och Europa/NATO rustar.

Sen kan jag ju må bra av när jag tänker på ryssens framtid, undrar om det blir brödköer igen?

Ukraina ville ju ha krig. De tackade nej till förhandlingar från april 2021 - februari 2022 och rustade samtidigt. Man undrar vad de tänkte…
Citera
2022-06-26, 20:30
  #171698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Lilla gubbe, ryssland skjuter mot militära mål. ukrainska soldater gömmer sig på lekskolor osv

bara se denna video. ukraina däremot skjuter mot civila mål som de gjort sen 2014

https://www.bitchute.com/video/Ti0yw6p5LUSs/

Är det därför ryssarna redan har dödat mångdubbelt fler civila än vad Ukriana har gjort sedan ryssar startade Donbasskriget i April 2014?
Citera
2022-06-26, 20:33
  #171699
Medlem
Citat:
Varför skriver du sånt som du vet helt saknar bäring i verkligheten?

Det är du som dessvärre är faktaresistent och klarar inte av att skilja verkligheten från låg-IQ propaganda bubbla skapad för NPCs av aftonbladet/CNN/BBC.
Bäst för dig och andra NPCs är att ta en kall öl i sommarvärmen, sätta dig och titta på fotboll och hålla dig undan från saker som kan påverka andra människor.

Expo: Därför mörkar vi nazismen i Ukraina
https://www.friatider.se/expo-darfor-morkar-vi-nazismen-i-ukraina

Biletsky said that it was the Ukrainian nation's mission to "lead the white races of the world in a final crusade … against Semite-led Untermenschen".[38]
https://www.theguardian.com/world/2018/mar/13/ukraine-far-right-national-militia-takes-law-into-own-hands-neo-nazi-links

Former Ukrainian President, Petro Poroshenko has admitted that the 2015 ceasefire in Donbas, which he negotiated with Russia, France, and Germany as president of Ukraine was indeed a distraction intended to buy time for Kyiv to rebuild its military.
https://tfiglobalnews.com/2022/06/20...o-russia-move/
Citera
2022-06-26, 20:33
  #171700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det finns flera olika källor…

The current merc situation in Lisichanks:

LUGANSK, June 26. /TASS/. More than 120 mercenaries from the United Kingdom, France, the United States, and Poland are in Lisichanks, which is being stormed by militias of the Lugansk People’s Republic (LPR), Vitaly Kiselev, an aide to the LPR interior minister, said on Sunday.

"They are trying to flee Lisichansk in small groups to Solidar and Kramatorsk, while mercenaries are fleeing still further - to Pavlograd. <…> In Lisichansk, there are the Poles (a private military company), 37 Britons, 21 Frenchmen, 64 Americans, according to preliminary reconnaissance data and reports coming from locals in Lisichansk," he told TASS.

According to Kiselev, around 12,000 Ukrainian troops are concentrated near Lisichansk.

Det där visade sig vara fake news.
Citera
2022-06-26, 20:34
  #171701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Obekräftade uppgifter anger Artem Plant som mål i Kiev för nattens kalibrering:
One of the targets in Kiev was the defense plant "Artyom", a manufacturer of air-to-air guided missiles

Ukrainian propaganda is trying to pass off residential buildings as targets of missile strikes, however, in clips of a video showing a hit in a residential building, the destroyed workshops of a defense plant also accidentally fall into the frame.
https://t.me/intelslava/31964

I så fall inte första gången.

Man kan ju läsa att ryssarnas träffsäkerhet ökar, det vill säga nålsticksoperationer utförs allt oftare och med allt bättre precision. Sett till hur det har fungerat hittills så träffar man i bästa fall ett jätte-industrikomplex. Man har under många år sett hur USA slår ut rörliga mål i mellanöstern, från hemmaplan, från en ledningscentral i USA. Ryssarna lyckas inte få in en klockren träff från 5 mils avstånd. Så ryssarnas enorma kapacitet känns väldigt ihålig, kvalitet verkar saknas totalt så dom skall nog tona ner dom där dårarna på rysk TV som berättar om deras enorma kapacitet
Citera
2022-06-26, 20:34
  #171702
Medlem
Reimers avatar
Ukrainsk taktik.

Vi får se vad siffrorna visar imorgon.

Citat:
Russian continue to try attack Bohorodychne with large tank convoys.
They leave their flanks completely exposed no strategy.
Ours bait them in to killzones then eliminate them accordingly.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1541124615698776070
Citera
2022-06-26, 20:36
  #171703
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan händer?

Ryssarna verkar satsa allt på ett kort nu, hela fronten är illröd av bombningar, börjar frustrationsnivån bli lite för hög nu hos ledningen i Kreml?

https://liveuamap.com/en

Tror att det är en reaktion på att HIMARS + MLRS börjar komma till fronten. Samt att det har blivit lovat mer av dessa. Förutom bombningarna vid fronten så har det ju även kommit ner grejer på längre bak, Kiev bla..

Kreml försöker tvinga till sig ett avgörande, innan man tappat ångan helt.
Citera
2022-06-26, 20:37
  #171704
Medlem
Citat:
Men Ryssland har ju inge bra artilleri. Däremot mycket.

Ryssland har världens bästa artilleri, speciellt deras raketartilleri och missiler. Det kan vi ju se när en pytteliten del av den ryska armén driver tillbaka den fullt mobiliserad Ukrainska armén som dessutom är helt understödd av hela NATO och har spenderat 8 år med att befästa Donbas.

Citat:
Känns som Ryssland slösar.

Samtidigt i verkligheten.

General Twitty: Ukraine’s losses could reach 200,000 soldiers
https://bb-cntv.com/news/general-twitty-ukraines-losses-could-reach-200000-soldiers-63941/
Citera
2022-06-26, 20:38
  #171705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det där visade sig vara fake news.

Källa på det?
Citera
2022-06-26, 20:38
  #171706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
Det är du som dessvärre är faktaresistent och klarar inte av att skilja verkligheten från låg-IQ propaganda bubbla skapad för NPCs av aftonbladet/CNN/BBC.
Bäst för dig och andra NPCs är att ta en kall öl i sommarvärmen, sätta dig och titta på fotboll och hålla dig undan från saker som kan påverka andra människor.

Expo: Därför mörkar vi nazismen i Ukraina
https://www.friatider.se/expo-darfor-morkar-vi-nazismen-i-ukraina

Biletsky said that it was the Ukrainian nation's mission to "lead the white races of the world in a final crusade … against Semite-led Untermenschen".[38]
https://www.theguardian.com/world/2018/mar/13/ukraine-far-right-national-militia-takes-law-into-own-hands-neo-nazi-links

Former Ukrainian President, Petro Poroshenko has admitted that the 2015 ceasefire in Donbas, which he negotiated with Russia, France, and Germany as president of Ukraine was indeed a distraction intended to buy time for Kyiv to rebuild its military.
https://tfiglobalnews.com/2022/06/20...o-russia-move/


NPC, är du förståndshandikappad? Annars är det obegripligt att du uttrycker dig så.

Varför skulle Ukraina skämmas för att de sökte ett avtal för att bygga upp sitt försvar mot invaderande fascister?
Citera
2022-06-26, 20:39
  #171707
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ukraina ville ju ha krig. De tackade nej till förhandlingar från april 2021 - februari 2022 och rustade samtidigt. Man undrar vad de tänkte…
Du är ju så dum att klockorna stannar. Den enda som ville ha krig var Putin och det vet du. Förstår inte varför du måste spela svagbegåvad.
Citera
2022-06-26, 20:41
  #171708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
Ryssland har världens bästa artilleri, speciellt deras raketartilleri och missiler. Det kan vi ju se när en pytteliten del av den ryska armén driver tillbaka den fullt mobiliserad Ukrainska armén som dessutom är helt understödd av hela NATO och har spenderat 8 år med att befästa Donbas.



Samtidigt i verkligheten.

General Twitty: Ukraine’s losses could reach 200,000 soldiers
https://bb-cntv.com/news/general-twitty-ukraines-losses-could-reach-200000-soldiers-63941/
Galet! Förhoppningsvis har många av de försvunna soldaterna deserterat eller inte inställt sig för tjänstgöring…
__________________
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-06-26 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in