2022-06-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan händer?

Ryssarna verkar satsa allt på ett kort nu, hela fronten är illröd av bombningar, börjar frustrationsnivån bli lite för hög nu hos ledningen i Kreml?

https://liveuamap.com/en

Det ska vara flyende utländska soldater som man försöker bekämpa med artilleri. De flyr i grupper av 2-4. De vet att de riskerar dödsstraff om de tillfångatas så de har inte mycket att förlora.
Citera
2022-06-26, 20:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det ska vara flyende utländska soldater som man försöker bekämpa med artilleri. De flyr i grupper av 2-4. De vet att de riskerar dödsstraff om de tillfångatas så de har inte mycket att förlora.

Källa på detta ?
Citera
2022-06-26, 20:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Lilla gubbe, ryssland skjuter mot militära mål. ukrainska soldater gömmer sig på lekskolor osv

bara se denna video. ukraina däremot skjuter mot civila mål som de gjort sen 2014

https://www.bitchute.com/video/Ti0yw6p5LUSs/

Så då är det OK att skjuta på civila?
Citera
2022-06-26, 20:11
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Stollen Solovyov har bjudit in några stolpskott till sin show. Nästan alltid samma personer haha. Tidigare miltär och nu parlamentsledamot Andrey Gurulyov hotar nu med att slå till mot Nedrländernas hamnar för att stoppa oljemimport till Europa. Man tar sig för pannan när man hör deras förklaringar på hur bra ryska vapen är. Och ingen får kritisera kriget för då blir det hårt straff. Börjar nog luta åt att Ryssland är kört faktiskt även om det nästan bara är gamla gubbar som är riktigt onda.
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1541035666187980800
Det som är så himla sjukt med Ryssland är att i deras teve lät det likadant redan före angreppet på Ukraina- många, många år innan dess. Någonting har ruttnat i det där landet för i sanning- så här var det inte under Breznjev, Andropov eller Gorbatjov ledning.

Vad fan är det som har hänt? TV-showerna i Ryssland spelar upp simulerade kärnvapenattacker mot England och anfall mot Finland och vidare in i Sverige. De simulerar attacker mot Centraleuropa och anfall mot amerikanska hangarfartyg men också mot diverse städer i USA och i Europa. Sådant har visats i tv under massor av år- inte undra på att deras tittare och sympatisörer blir helt rubbade.
Citera
2022-06-26, 20:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan händer?

Ryssarna verkar satsa allt på ett kort nu, hela fronten är illröd av bombningar, börjar frustrationsnivån bli lite för hög nu hos ledningen i Kreml?

https://liveuamap.com/en

För dom lastar allt vad dom har nu. Jag vet inte hur mycket Ryssland kan klara utav tills dom tvingas dra ned.
Citera
2022-06-26, 20:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu är det mest T62: or som Röda Armén opererar i Kherson region. Kriget har ju bara hållt på i några månader och Röda Arméns stridsvagnar håller på att ta slut?! Eller sparar de på de nyare modellerna?

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1541087349291061249

Jag tror de har ett visst antal BTG-er med modern utrustning som de inte vill sätta in i Ukraina om det skulle bli krig någon annanstans. Men de har inga moderna vapen kvar i förråden så för att använda i Ukraina så blir det den äldsta utrustningen.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är ganska öppen fråga om Putin har en erövra världsön-ideologi...

Nej. Det är ett faktum. Frågan är hur mycket av världsön han vill erövra. Fint försök att släta över den grejen men jag förstår precis varför du gör det och vad din vidriga motivation att göra det bygger på.

Är det fel att jag våldtar dina barn om jag bara våldtar ett par stycken? Varför måste jag använda såna här argument tror du? Var tror du att du befinner dig rent filosofiskt när jag sätter ribban på den nivån?

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo men du skrev "Vad får dig att tro att Ryssland stannar om de vinner över Ukraina? Stannade Hitler vid Tjeckoslovakien?" Jag tror Putin mer än gärna stannar om han vinner över Ukraina, det är ungefär vad Ryssland orkar med. Inte mer.

Och det är precis vad Chamberlain och dylika använde som argument för att ge Tjeckoslovakien till Hitler. Han stannar där, finns ingen som helst anledning att ens misstänka att Hitler ljuger. Varför skulle Hitler ljuga?

Vad har Ryssland ljugit om någonsin? Hmm. Lavrov sitter i TV och påstår att Ryssland inte attackerat Ukraina, men det är en "kriminell krigshandling" att väst inte ger Ryssland reservdelar till alla plan som Ryssland stulit från internationella flygbolag. Jag skulle inte lyssna på ett ord som kommer från Kreml förrän jag ser en vit flagga som hissas upp och en ursäkt för alla jävla lögner och påhitt.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det är onekligen intressant ur ett psykologiskt perspektiv att ni som investerat hela edert väsen i Ukrainas sak inbillar er att alla kritiker av er förvridna världsbild är ryssar. Det bevisar er oförmåga att ta till er andra perspektiv och en kraftigt försämrad förmåga till induktivt och deduktivt tänkande.

Ni balanserar på gränsen till sinnessjukdom.

Ukrainas sak? Jag tycker synd om Ukraina som tvingas kriga för sin överlevnad. På ett plan är jag tacksam för att de krigar och att de har avslöjat ryssens armé som ett gäng från särskolan.

ryssland blir svagare och svagare dag för dag och Europa/NATO rustar.

Sen kan jag ju må bra av när jag tänker på ryssens framtid, undrar om det blir brödköer igen?
Citera
2022-06-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Källa på detta ?

Det finns flera olika källor…

The current merc situation in Lisichanks:

LUGANSK, June 26. /TASS/. More than 120 mercenaries from the United Kingdom, France, the United States, and Poland are in Lisichanks, which is being stormed by militias of the Lugansk People’s Republic (LPR), Vitaly Kiselev, an aide to the LPR interior minister, said on Sunday.

"They are trying to flee Lisichansk in small groups to Solidar and Kramatorsk, while mercenaries are fleeing still further - to Pavlograd. <…> In Lisichansk, there are the Poles (a private military company), 37 Britons, 21 Frenchmen, 64 Americans, according to preliminary reconnaissance data and reports coming from locals in Lisichansk," he told TASS.

According to Kiselev, around 12,000 Ukrainian troops are concentrated near Lisichansk.
Citera
2022-06-26, 20:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag kollade som hastigast sexistiska tidningen Expressen och det var intressant att höra Joakim Paasikivi. Han imponerar, säger dom rätta orden för att man skall kunna må gott under kafferasten.

Han ser att Ryssland sätter in allt i Luhansk men då blottar sig på många andra ställen vilket Ukraina utnyttjar.
Han ser ett långt krig.

Min personliga reflektion är att Ukraina vill ha en mer rörlig krigföring och nog är ganska starka i Donetsk samt i söder nära Kherson och Zaphorizia kanske även nära ockuperade Melitopol.

Joakim Paasikivi ansåg att Kherson föll på grund av förräderi. Men jag tror att den kanske hade fallit ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Det var konstigt att inga ukrainare jag har träffat säger det du skriver.
Dom säger att det snarare är en dialekt än språk
Ryssar förstår inte ukrainska eller vitryska för den delen, ord är lika men kan i vissa fall ha annan betydelse, uttalet skiljer också.
Citera
2022-06-26, 20:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det finns flera olika källor…

The current merc situation in Lisichanks:

LUGANSK, June 26. /TASS/. More than 120 mercenaries from the United Kingdom, France, the United States, and Poland are in Lisichanks, which is being stormed by militias of the Lugansk People’s Republic (LPR), Vitaly Kiselev, an aide to the LPR interior minister, said on Sunday.

"They are trying to flee Lisichansk in small groups to Solidar and Kramatorsk, while mercenaries are fleeing still further - to Pavlograd. <…> In Lisichansk, there are the Poles (a private military company), 37 Britons, 21 Frenchmen, 64 Americans, according to preliminary reconnaissance data and reports coming from locals in Lisichansk," he told TASS.

According to Kiselev, around 12,000 Ukrainian troops are concentrated near Lisichansk.

Men Ryssland har ju inge bra artilleri. Däremot mycket.

Känns som Ryssland slösar.
Citera
2022-06-26, 20:26
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Ukrainas sak? Jag tycker synd om Ukraina som tvingas kriga för sin överlevnad. På ett plan är jag tacksam för att de krigar och att de har avslöjat ryssens armé som ett gäng från särskolan.

ryssland blir svagare och svagare dag för dag och Europa/NATO rustar.

Sen kan jag ju må bra av när jag tänker på ryssens framtid, undrar om det blir brödköer igen?
Verkligen! Strax innan när man sett otaliga tåg med massor av krigsmateriel och folk på bägge sidor surrade om att ryssen skulle kunna sluka Ukraina "på tre dagar", då var ryssen läskig.

Nu? Ett skämt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in