2022-06-26, 13:22
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slippos
Tycker man kan vänta med det åtminstone till andra dejten, första dejten ska inte vara något mer intimt än en kram kan jag tycka - hon kanske inte ens vill bli kysst?

Verkar så konstigt att hon satt kvar i bilen så länge om hon tyckte att våran dejt inte var något bra? Tänker att om jag själv inte hade gillat en dejt så hade det sista jag gjort varit att sitta kvar i bilen med personen trotts att jag inte hade behövt?

Varför slösa tid på att lära känna någon man inte vill lära känna liksom?

Får hoppas att de är så, de var något hon skulle göra på midsommar men kommer inte ihåg vad de var - jag har rätt dåligt minne

Utgå ifrån att hon är intresserad. Dömer du ut dig själv i förväg blir det inget. Klart hon vill kyssas och kanske ligga om hon finner dig ashet.
Citera
2022-06-26, 13:23
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Man frågar väl först?
Att hoppa på en annan människa och kyssa den är bara ”konstigt”

Det kan vara så att hon satt kvar för att lära känna honom mer/vilja veta mer om honom

Man frågar bara om hon inte går att tyda men k 9/10 fall minst märks det när hon är på.
Citera
2022-06-26, 13:25
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Men lyssna inte på män som inte respekterar kvinnor och tror att det bara handlar om att man ska knulla. Herregud liksom. Har ni inte ens lärt er något av era förfäder?

På allvar? Vilken kvinna ligger på första dejten ens? Man måste ha någon psykisk störning/eller vara efterbliven.

Jag är dock skrämmande olikt andra kvinnor. Men det är väl därför som ni kallar alla kvinnor också för horor när det passar

Nej det är du som är störd. Det är absolut inget fel att ligga på första dejten om man t ex ses hemma eller blir kåta på varandra. Nu får du skärpa dig! Ta inte ut ditt agg mot allt och alla bara för att du strulat med din man.

Något som är fel är när man ghostar. Det är omoget!
Citera
2022-06-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Jag menar ju det. Vaffan pratar man om med en kvinna i 3 timmar. Fattar nada.

Skämtar du?
Kan du inte komma på samtalsämnen under tre timmars umgänge så känns det som att du är socialt handikappad.

Skulle förmodligen aldrig ligga med någon efter en endaste dejt på bara tre timmar.

Fine om man ses hemma och dejten pågår i flera timmar och man sedan sover kvar, då kan det hända att jag blir sugen på att ligga, men det scenariot är ytterst ovanligt.

Dom flesta män från tinder är för tråkiga irl för att jag ska stå ut ens i tre timmar. Brukar fly efter en.

Tinder suger just för att man inte kan känna av kemin innan.
Tycker det är mycket roligare att träffa ragg ute på krogen eller genom en vän osv.
Citera
2022-06-26, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Skämtar du?
Kan du inte komma på samtalsämnen under tre timmars umgänge så känns det som att du är socialt handikappad.
Vad är anledningen till att lägga tre timmar på att prata om nonsens om det finns kemi? Finns det kemi så märker man det efter några minuter och pratar vidare en liten stund för att ha sex sen. Men att prata i flera timmar trots bra kemi och inte vilja ligga är bara konstigt. Så det är nog du som är socialt handikappad.
Citera
2022-06-26, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Frustration deluxe hehe. 3 timmar utan något. Fattar inte heller. Sedan skriver fruntimmer i tråden som Dixie att det är wt brudar som hånglar/ligger på första daten. Skulle aldrig gå på date nr 2 utan att det varit intimt på första daten. Date 1 kan vara en snabbfika på stan om jag har andra planer men that's it om det nu inte ska vara intimt vid tidsbris. Men 3 timmar vafan jag har bättre saker för mig än att underhålla en brud så länge.

Kolla på film, mysa och knulla. Hur kan man inte vilja det istället? Trodde det var vad män ville men jag kanske skiljer mig från mängden.

Midsommar var förövrigt riktigt bra, tinder levererar när man minst anar det 😉
Hur många har du lyckas ligga med i år då? Om du vill säga. Hur många har du dejtat i år?
Citera
2022-06-26, 14:47
Medlem
camos avatar
För ett par månader sedan innehöll denna tråd intressanta diskussioner och konkreta tips/erfarenheter kring användandet av appen.

Nu är den fylld med bajskastning.

On topic: Upplever ni att det är ett bättre eller sämre flow med tjejer nu när sommaren tar till sig?
Citera
2022-06-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camo
On topic: Upplever ni att det är ett bättre eller sämre flow med tjejer nu när sommaren tar till sig?

Just nu så tycker jag att det går på halvfart. Mycket tjejer som dyker upp, antingen förbiresandes eller på besök ett par dagar.

Jag bor i en universitetsstad, så först i början av augusti och ett par veckor framåt så brukar det märkas ett rejält uppsving. Om jag brukar erbjuda sightseeing och allmän guidning i stan? You betcha!
Citera
2022-06-26, 18:37
Medlem
Citat:
Jag svarar inte folk tills kanske 1 vecka eller 2 veckor senare. Jag har för mycket på bordet

Detta är tidernas myt. Ingen är så upptagen, inte ens Basement Biden. Dessutom har du tid att skriva 20-tals inlägg på flashback varje dag men inte tid att svara ett meddelande från en eventuell dejt?
Citera
2022-06-27, 17:30
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Tror allas inlägg blir raderade då mods vill att man ska hålla topic

Men varför tror du personligen att kvinnor med attraktivt yttre behöver tinder? Vi säger att hon både har en snygg kropp och ansikte. Om hon inte är ute efter ligg

Varför ska hon installera en app som Tinder?
Om hon är attraktiv borde hon ju bli uppraggad överallt i samhället eller?

Återigen så tycker jag att män är ”tappade” på riktigt. Ni gnäller på att det är en ytlig app och att ni inte blir valda men ändå fortsätter ni användningen av den istället för att söka andra alternativ

För att de precis som alla andra inte har världens umgängeskrets, men mest beror det på att man vill ha uppmärksamhet eller följare till sin insta.

För att det inte finns några andra alternativ.
Citera
2022-06-27, 18:33
Medlem
Tog bort appen i december förra året och har inte ångrat det ännu. Då gick jag ändå på ett flertal dejter regelbundet och fick hem damer.

Min produktivitet har ökat något enormt och mitt bankkonto har mer än fyrdubblats sedan dess. Lär nog skaffa den igen på en tidspunkt men det är när jag flyttat utomlands och träffar kvinnor som inte är helt feministindoktrinerade. Det är nog det allra tröttsammaste med att dejta svenska kvinnor, alla är i princip likadana och har fått samma värdelösa åsikter från mainstreammedia som alla andra. Sånt är slöseri med tid (och pengar) och produktiv energi.
Citera
2022-06-27, 21:38
Medlem
Citat:
Men hon har väl inte sagt att hon tycker om dig? Hon har bara inte svarat dig vilket är två olika saker i det hela. Jag svarar inte folk tills kanske 1 vecka eller 2 veckor senare. Jag har för mycket på bordet

Hon har fortfarande inte svarat fast än ja skrev och tackade i lördags, hon har fortfarande kvar mig som vän på favebook men antar att hon inte är intresserad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in