2022-06-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Visa logistikbolag vill man inte ta i med tång ens gång. Amazon anlitar något riktig ruttet "bud" företaget, som är sämst i test.

Är det Airmee du menar så fungerar det fint.120 beställningar hos Amazon, detta året. Och än mer paket då de brukar dela upp sändningarna. De kommer flertalet gånger varje vecka. Lätt att följa paketen också.
Har även fått tre paket i rad men Bring, det måste vara rekord.
Citera
2022-06-26, 13:20
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordgaben
Har märkt att på många sidor så har de tagit bort alternativet att välja vart och hur vi ska hämta ut paket.

Ibland Instabox, ibland DHL som ska hämtas ut i Coop, ibland Postnord som ska hämtas ut på ICA, ibland postnord paketbox? Helt slumpmässigt. Varför har det börjat att bli så?

jag hade undvikit sidor om jag som kund inte får åtminstone välja själv vilka alternativ det finns. Kontakta dom annars och säg att det gillar du inte.

det är stenhård konkurrens idag så kan tänka mig dom tar den som är billigast men ändå kasst man inte får ett val att välja själv... skit sida
Citera
2022-06-26, 13:38
Medlem
Amazon verkar har slutat att ange vem som leverera paketet. Jag beställde en pryl i fredags och då fick man inget leverans alternativ på " gratis frakt" , det stod bara att dom leverera till närmsta ombud ,är det Bring så är det för min del långt bort i stan jag får åka för att hämta ut paketet. kommer undvika Amazon hädanefter.
Citera
2022-06-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Amazon verkar har slutat att ange vem som leverera paketet. Jag beställde en pryl i fredags och då fick man inget leverans alternativ på " gratis frakt" , det stod bara att dom leverera till närmsta ombud ,är det Bring så är det för min del långt bort i stan jag får åka för att hämta ut paketet. kommer undvika Amazon hädanefter.

Om jag minns rätt har Amazon aldrig haft det valet. Alla paket som inte levereras till dörren får gå i retur. Fick ett paket av Postnord som skulle levereras onsdag, de hade inte tid så jag skulle få det på fredag. ingen leverans. På lördag levererades det till utlämningsställe, Får gå i retur, beställde samma samma sak lördag och fick den på måndag, via Airmee.....
Senast redigerad av Not-So-Anonymous 2022-06-26 kl. 14:02. Anledning: Tillägg
Citera
2022-06-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not-So-Anonymous
Om jag minns rätt har Amazon aldrig haft det valet. Alla paket som inte levereras till dörren får gå i retur. Fick ett paket av Postnord som skulle levereras onsdag, de hann inte tid så jag skulle få det på fredag. På lördag levererades det till utlämningsställe, Får gå i retur, beställde samma samma sak lördag och fick den på måndag, via Airmee.....
Kanske du har rätt i att man inte kunnat välja gratis frakt alternativ,men jag är säker på att man tidiare angav vilket bolag som levererade, nu anger man inte ens vilket bolag det är som kommer att leverera och jag kan heller inte välja till vilket ombud jag vill få paketet levererat.
Citera
2022-06-26, 14:01
Det är ju på grund av alla invandrare.
Det finns några ställen som vissa fraktbolag vägrar att åka ut till.

Dom har en karta som visar vilka områden som är gröna och vilka som är röda.
Blir ett område rött så vägrar det företaget leverera där.
Då kommer nästa företsg i listan upp istället
Citera
2022-06-26, 14:05
Bannlyst
Citat:
Är det Airmee du menar så fungerar det fint.120 beställningar hos Amazon, detta året. Och än mer paket då de brukar dela upp sändningarna. De kommer flertalet gånger varje vecka. Lätt att följa paketen också.
Har även fått tre paket i rad men Bring, det måste vara rekord.

Airmee är värdelösa att ha och göra med. Fail, fail och fail.
Citera
2022-06-26, 14:08
Medlem
Citat:
Kanske du har rätt i att man inte kunnat välja gratis frakt alternativ,men jag är säker på att man tidiare angav vilket bolag som levererade, nu anger man inte ens vilket bolag det är som kommer att leverera och jag kan heller inte välja till vilket ombud jag vill få paketet levererat.

Jag har handlat på Amazon sedan 2012, då på den tyska sidan och kan inte minnas det. Du må har rätt. Lägg till ombud så kan du välja. Då jag betalar för Prime vill jag till-dörren-leverans, eller så får det gå tillbaks....
Senast redigerad av Not-So-Anonymous 2022-06-26 kl. 14:37. Anledning: stavfel
Citera
2022-06-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Airmee är värdelösa att ha och göra med. Fail, fail och fail.

Här fungerar det utmärkt. Några hundra paket, detta året, och alla leverades i tid. Kanske det är annorlunda där du bor. Här är det toppen!
Citera
2022-06-26, 14:14
Medlem
Citat:
Jag har handlat på Amazon sedan 2012, då på den tyska sidan och kan inte ninnas det. Du må har rätt. Lägg till ombud så kan du välja. Då jag betalar för Prime vill jag till-dörren-leverans, eller så får det gå tillbaks....
Nu pratar jag om Amazon.se och nutid, jag har handlat på amazon.de .amazon .uk och t.om på Amazon.com ,men det spelar ingen roll nu, Amazon.se har ändrat leveranspolicy senaste dagarna.
Citera
2022-06-26, 14:23
Medlem
Citat:
Nu pratar jag om Amazon.se och nutid, jag har handlat på amazon.de .amazon .uk och t.om på Amazon.com ,men det spelar ingen roll nu, Amazon.se har ändrat leveranspolicy senaste dagarna.

Där har du fel. Redan förra året skrev jag till Amazon.se angående att välja leverantör. Inte möjligt sa de. Då ville jag undvika Bring och Ups. Så nä, inget är ändrat senaste dagarna.....
Citera
2022-06-26, 14:26
Medlem
Citat:
Där har du fel. Redan förra året skrev jag till Amazon.se angående att välja leverantör. Inte möjligt sa de. Då ville jag undvika Bring och Ups. Så nä, inget är ändrat senaste dagarna.....
Nu megav jag ju att jag kanske hade fel på just den biten,men nu anger man inte ens vilket bolag som kommer att leverera och man kan då givetvis inte heller välja till vilket ombud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in