2022-06-26, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Utan större civila förluster eller Förstörd infrastruktur,, ?? Sen vaknade du? Jag lider med dig😳
Kiev ligger i ruiner som Raqqa?:

https://time.com/raqqa-ruins-isis-retreat/
Citera
2022-06-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Generalerna i väst som får komma till tals i media ja. Övriga som har en mera nyanserad inställning får inte komma till tals alternativt är deras karriär över.

Så att fallskärmsjägarna blev totalt utrotade av hemvärnet var enligt dig inte oväntat?
Det var så klart en planerad undanmanöver....
Citera
2022-06-26, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Säger du att "alla ursprungliga objektiv" endast var två stycken?!
Denazifiering och demilitarisering?
Inget om territoriella vinster?

Det första kan man ju säga är uppnått redan innan kriget eftersom det är en ren rökridå som aldrig objektivt kan uppfyllas/mätas.
Så du tror att Ukraina kommer avmilitariseras? Really?
Och om Ukraina är försvarslöst så kommer inte ryssen att ockupera resten av landet? Är det så du tänker?
Det är det enda som har torgförts. Och de två dokumenten man skickade till USA resp. NATO som publicerades före julhelgen.

Jag tror att det är målen.

Och de kommer att nås.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är en formell konkurs, det handlar ju inte om brist på pengar från rysk sida utan om att USA i princip har murat igen ingångarna till banken för dessa betalningar.

Tippar att det kommer att leda till långdragna domstolsprocesser så småningom, och t ex Kina, Indien och många andra lär inte räkna det som någon "riktig" inställelse av betalningarna.
Haha , inte brist på pengar ????, då är det väl bara att betala ,,,eller menar du att Ryssland inte har kontroll över sina egna pengar ???du säger ju att Ryssland lämnat över kontrollen av sina pengar till USA ,,,, ryska ledarskapet framstår ju som idioter om de lämnar över pengakontrollen till USA,,,,men bara att tacka o ta emot ,,,varför har Ryssland gjort en sådan dundertabbe???kompetensbrist i Kreml!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
De hamnar i den klass av länder som Donald Trump benämnde ”shitholecountrys”,,,,dvs avskrapet av avskrapet ,,,,,,inte bra alls 😳

Det betyder att Biden kommer att stämmas för att inte tillåter Ryssland sina lån.
Annars beyder det ingenting alls.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Generalerna i väst som får komma till tals i media ja. Övriga som har en mera nyanserad inställning får inte komma till tals alternativt är deras karriär över.
Ja att hylla en försvarsmakt som inte klarar av att skapa luftherravälde, eller bedriva manöverkrigföring och i princip visa för världen vilket genomkorrumperad militär man hotat världen med gör nog att karriären tar slut
Citera
2022-06-26, 13:53
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Generalerna i väst behåller i vart fall livet, det mäktar inte Generaler och andra insatta personer med i Ryssland av någon konstig anledning? Är inte det rätt skumt? Många deltar inte ens i kriget och har flytt Ryssland samtidigt som de fruktar för sina liv.
Citera
2022-06-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag tror att Scott Ritter trots hans fel och brister förklarar det bra här (video):

https://t.me/ScottRitter/175

Det är ingen risk att scott ritter har träffat rätt. skulle han ge mig 9`999`999 förslag på helgens korekta jokerrad skulle jag utan tveckan sattsa mitt barn på det nr han inte valde.....
Citera
2022-06-26, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
"denazifiering"?

Du menar att en fantasi var ett konkret militärt mål?

Det tror jag inte ett ögonblick på. Det skulle ju tyda på att Putin är sinnessjuk. Men det tror jag inte på. Hans hjärna är klar. Utan snacket om "denazifiering" är ju bara ett trick som är riktat mot Rysslands egen korkade och outbildade befolkning.

Det är därför det blir så löjligt när vissa kör samma skitsnack utanför Ryssland. Vi är inte lika korkade här.
Fler som är korkade och outbildade finner vi här:

15,000 Ukraine nationalists march for divisive Bandera - Jan 1 2014 - USA Today
Is the US backing neo-Nazis in Ukraine? - Feb 25 2014 - Salon
How the far-right took top posts in Ukraine’s power vacuum - Mar 5 2014 -  Channel 4
Rein in Ukraine's neo-fascists - Mar 6 2014 - CNN
Denying the Far-Right Role in the Ukrainian Revolution - Mar 7 2014 - FAIR
The Neo-Nazi Question in Ukraine - Mar 11 2014 - Huffpost
Yes, There Are Bad Guys in the Ukrainian Government - Mar 18 2014 - Foreign Policy
Analysis: U.S. Cozies Up to Kiev Government Including Far Right - Mar 30 2014 - NBCnews
Profile: Ukraine's ultra-nationalist Right Sector - Apr 28 2014 - BBC
The Neo-Nazi Question in Ukraine - May 11 2014 - Huffpost
Fascism returns to the continent it once destroyed - May 12 2014 - TNR
Ukraine conflict: 'White power' warrior from Sweden - Jul 16 2014 - BBC
Preparing for War With Ukraine’s Fascist Defenders of Freedom -, Aug 30 2014 - Foreign Policy
German TV Shows Nazi Symbols on Helmets of Ukraine Soldiers - Sep 9 2014 - NBCnews
Azov fighters are Ukraine's greatest weapon and may be its greatest threat - Sep 10 2014 - Guardian
Volunteer Ukrainian unit includes Nazis - Mar 10 2015 - USA Today
US House Admits Nazi Role in Ukraine - Jun 14 2015 - Consortium News
Why Ukraine’s New Ultranationalist Party Will Not Last - Oct 19 2016 - Atlantic Council
Ukraine's Hyper-Nationalist Military Summer Camp for Kids | NBC Left Field (vid) - Jul 13 2017 - NBCnews
The reality of neo-Nazis in Ukraine is far from Kremlin propaganda -  Nov 9 2017 - The Hill
The US is Arming and Assisting Neo-Nazis in Ukraine, While Congress Debates Prohibition - Jan 18 2018 - The RealNews Network
In Ukraine, Ultranationalist Militia Strikes Fear In Some Quarters - Jan 30 2018 - RFERL
Commentary: Ukraine’s neo-Nazi problem - Mar 19 2018 - Reuters
America’s Collusion With Neo-Nazis - May 2 2018 - The Nation
Ukraine’s Got a Real Problem with Far-Right Violence (And No, RT Didn’t Write This Headline) - Jun 20 2018 - Atlantic Council
Ukraine, Anti-Semitism, Racism, and the Far Right​ - Oct 16 2018 - Atlantic Council
Azov, Ukraine's Most Prominent Ultranationalist Group, Sets Its Sights On U.S., Europe - Nov 14 2018 - RFERL
Neo-Nazis and the Far Right Are On the March in Ukraine - Feb 22 2019 - The Nation
Ultranationalism in Ukraine – a photo essay - Apr 11 2019 - Guardian
There’s One Far-Right Movement That Hates the Kremlin - Apr 17 2019 - Foreign Policy
Is America Training Neonazis in Ukraine? - Dec 8 2019 - DailyBeast
The Azov Regiment has not depoliticized - Mar 19 2020 - Atlantic Council
Like, Share, Recruit: How a White-Supremacist Militia Uses Facebook to Radicalize and Train New Members - Jan 7 2021 - Time
Profile: Who are Ukraine’s far-right Azov regiment? - Mar 1 2022 - Aljazeerah
How Ukraine’s Jewish president Zelensky made peace with neo-Nazi paramilitaries on front lines of war with Russia - Mar 4 2022 - Grayzone
Ukraine's Nazi problem is real, even if Putin's 'denazification' claim isn't - Mar 6 2022 - NBCnews
Right-wing Azov Battalion emerges as a controversial defender of Ukraine - Apr 6 2022 - Washington Post
Citera
2022-06-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Det är det enda som har torgförts. Och de två dokumenten man skickade till USA resp. NATO som publicerades före julhelgen.

Jag tror att det är målen.

Och de kommer att nås.

Avnazifiering är kod för regimskifte. Demilitarisering har ryssarna gjort klart innebär att Ukraina lägger ner vapnen.

Hur rimmar det med nya målet att ta resten av luhansk som man redan hade 96% av i mars?
Citera
2022-06-26, 13:57
Medlem
Jag kollade som hastigast sexistiska tidningen Expressen och det var intressant att höra Joakim Paasikivi. Han imponerar, säger dom rätta orden för att man skall kunna må gott under kafferasten.

Han ser att Ryssland sätter in allt i Luhansk men då blottar sig på många andra ställen vilket Ukraina utnyttjar.
Han ser ett långt krig.

Min personliga reflektion är att Ukraina vill ha en mer rörlig krigföring och nog är ganska starka i Donetsk samt i söder nära Kherson och Zaphorizia kanske även nära ockuperade Melitopol.

Joakim Paasikivi ansåg att Kherson föll på grund av förräderi. Men jag tror att den kanske hade fallit ändå.
Citera
2022-06-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
För att få en realistisk och verklighetstrogen bild av det du skriver vore det bra om du lägger till adekvat källfakta.
Ryssarna har konstant ljugit om sin förmåga.
Ända sedan Cubakrisen på 60-talet. Tack vare en spion så fick USA en uppfattning
om att Ryssen var ofarlig och Kennedy kunde sätta emot.
Ryssen stoppade svansen mellan benen och drog hem!
Sedan att väst målat upp hur farlig ryssen är kan man nog
härleda till tillverkare av kulor o krut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in