Citat:
Ursprungligen postat av
YerBlues
Du skrev tidigare att du ej gillar Putin !!,,,vad är det för fel med honom tycker du ?,,,vad är anledningen till ogillandet ,,,,är det pga censuren i PutinRyssland???,,,,?dina åsikter om Putin måste vara ett hinder i ditt jobb?eller ?
Absolut inte. Jag är intresserad som global affärsman av alla världsdelar och ser vissa nackdelar och eller fördelar med många statsskick.
Putin har jag inga speciella åsikter om, dock kan jag se vissa nackdelar med rysslands begränsande av viss opposition samt fördelar att Ryssland har gjorts till ett betydligt bättre land sen Kommunismens fall för gemen ryss. Ryssland håller dessutom ett stadigt punggrepp över energiförsörjningen i europa vilket ska ses framgångsrikt såklart oavsett vad man personligen tycker är hälsosamt som europe.
Detta grepp är ju attraktivt även för USA som gärna hade vart i samma situation.
Vi i sverige som en plutt i havet en enorm skicklighet att få allt att handla om just sverige, ute i världen är vi inte prioriterad alls när det gäller som global spelare. Varken ryssen, USA eller asien eller sydamerika bryr sig knappast om ett land i nord med 10 miljoner invånare, då det är en mängd som i valfri storstad.