2022-06-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Motivera? USA är ju världspolis och poliser är fascister…
Poliser i Ryssland må vara fascister som du skriver. Poliser i Europa står för lag och ordning .I Europa gillar vi våra poliser( får alltid höga siffror i förtroendeundersökningar). I Europa är det en polissak om du går in med vapen på din grannes tomt , du får inte heller köra in en tanks på hans tomt o skjuta på hans hus ,,,,,i Ryssland anses det tydligen vara Ok?,,,,(specialbesök)
Citera
2022-06-25, 19:50
Medlem
Citat:
Nej den jämförelsen håller inte och kleptokrati finns väl i alla lönder….

Det var ett konstaterande, vill du argumentera för att det i någon avsikt är felaktigt så borde ditt starkaste argument inte var whataboutism....

Kanske är så enkalt att du inte vet vad du pratar om, och inte heller får hjälp av någon som vet....
Citera
2022-06-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Man måste inte vara FN-medlem för att artikel 51 ska gälla. Det är liksom ett universellt lagrum som ger länder rätt att ingripa militärt i andra länder under vissa speciella omständigheter. Det behöver inte ens vara det egna folket som blir angripna.

Den enda angriparen är Ryssland.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Kan du bemöta mitt inlägg om Rysslands storseger istället för att försöka med personangrepp? Nej, jag är inte ryss, men jag ogillar starkt NATO/EU/USA och dess agerande i denna konflikt. Jag ogillar även västs politik i allmänhet.

Storseger? De har tagit en stad 3 mil från gränsen till utbrytarterritoriet efter 4 månader. Är det en storseger för Ryssland? Det är inte ens hela Luhansk-provinen. Tar de den så är det ju i alla fall en av delmålen med kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ryssland sitter på en tredjedel av världens strategiska naturresurser. Det väljer han att bortse ifrån så klart!

vilken tredjedel då?
Citera
2022-06-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det ryska försvarsministeriet släpper film som påstås visa attack mot byggnad där 80 polska legosoldater befann sig. Sant eller inte, vem vet? Ser alltfler filmer som visar attacker med laserstyrda missiler från ryskt håll.

https://t.me/sputnik/7339

Det är inte sant.
Citera
2022-06-25, 19:54
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är strategi vi snackar om. Moderna militärer studerar fortfarande Hannibal, Julius Caesar och Sun Tzu.

Ok, inget svar på min fråga vad du menar med ""strategiska termer" i DETTA krig.
Citera
2022-06-25, 19:54
Medlem
Citat:
Mycket du skriver som saknar verklighetsanknytning! Är du stolt över att sprida gallimatias?
Jag skrev ju att sjukdomsinsikt saknas , så jag förstår att du är tveksam. Allt jag skriver är rätt o riktigt , t.ex sa Putin i ett tal nyligen att han tror på 12 miljoner turister!!!!!
Citera
2022-06-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Även Västeuropa kommer att få smaka på sanktionerna. Blir lagom roligt för Tysk industri när Ryssen stryper energitillförseln. Jag tror Tysken kommer att bli värst utsatta, men även Sverige kommer att få sig en släng av stigande elpriser,

Tyskland har 2,6 gånger högre BNP än Ryssland, så även om dom skulle ta stryk ekonomiskt så är det långt ner till ryssarnas nivå.
Citera
Medlem
Citat:
Jag skulle tippa att Ryssland bara är veckor eller enstaka månader från att nå sina strategiska målsättningar med specialoperationen. Så gott som hela östra Ukraina utom sträckan ner till Odessa är redan under rysk kontroll. Syftet med specialoperationen var just att skydda den rysktalande befolkningen och att hindra Ukraina från att gå med i NATO. Ju fler vapen väst sänder desto längre blir kriget, och ju fler Ukrainare dör. I slutänden kanske inte heller Odessa eller Kiev kommer undan om det här tillåts att dra ut på tiden. Väst och USA måste släppa sin prestige och erkänna sitt misslyckande. Väst har smutsiga händer.

Då har de misslyckats i alla avsenden, så troligtvis har du missupfattat målsättningen med specialoperationen, iochmed att de inte avlutat den och åkt hem. det dog väll inte ens så många civili i donbass under andravärldskriget som under ryssens invasion 2022.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag skulle tippa att Ryssland bara är veckor eller enstaka månader från att nå sina strategiska målsättningar med specialoperationen. Så gott som hela östra Ukraina utom sträckan ner till Odessa är redan under rysk kontroll. Syftet med specialoperationen var just att skydda den rysktalande befolkningen och att hindra Ukraina från att gå med i NATO. Ju fler vapen väst sänder desto längre blir kriget, och ju fler Ukrainare dör. I slutänden kanske inte heller Odessa eller Kiev kommer undan om det här tillåts att dra ut på tiden. Väst och USA måste släppa sin prestige och erkänna sitt misslyckande. Väst har smutsiga händer.

Miljontals människor har flytt västerut, hur kan det rättfärdigas med att "skydda" rysktalande som t.ex. Zelenskyy? Det är ju en etnisk rensning ryssarna bedriver som så många gånger förr. Och de kommer fördriva de rysktalande också (De som inte redan flytt västerut, dödats av ryska granater eller dött som värnpliktiga i Rysslands proxy-arméer från Donbas; de är inte tillräckligt Kreml-trogna. Blir nog folk från Asien som de flyttar in i stället.
Citera
2022-06-25, 19:58
Medlem
Citat:
Fakta som i högsta grad visar att Ryssland är mycket uthålligt i den här konflikten:

så ingen 3del?

nåja, de har ju haft billig arbetskraft och ofantligt investeringar och stöd av väst, men billig arbetskraft finns ju på annat håll....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in