2022-06-25, 17:11
  #171109
Bannlyst
Rapporteringen blir bara bisarrare för var dag som går:

Goat of Kyiv!

'Goat of Kyiv' triggers Russian boobytrap and injures 40 soldiers
The escaped animal's 'chaotic movements' reportedly set off a chain of grenades Russian troops were laying around a hospital

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/06/24/goat-kyiv-triggers-russian-boobytrap-injures-40-soldiers/
https://archive.ph/ZvYFs
Citera
2022-06-25, 17:16
  #171110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men nu är det detta man hänvisar till. Artikel 51.
Ja, och den är inte tillämplig, inte heller har "theory of remedial secession" erkäns i internationell rätt.

Citat:
Jag hävdar att det finns underlag även från väst-organisationer (OSCE). Ryssland har säkert egna underlag också.

Inte som lagts fram eller varit relvant, så det är försent.

Citat:
Ska du argumentera mot detta måste du belägga att något sådant inte finns.
Att Remedial secession redan är bortprejudicerat finner du här
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/141/15614.pdf (schweiz försökte, kosovkriget)

att (mot)bevisa något som inte existerar är ett logiskt och juridiskt inkonsekvent argument, så det behöver jag faktiskt inte, inte heller behöver någon annan bevisa att det ryssland tycker är sant, det är ålagt ryssland att bevisa.

Citat:
Observera att det enda jag säger är att Ryssland har ett case. Sedan får man pröva det.

Jo, i teori har de ju det, men inte i praktiken.
1. för att det inte är i enlighet med artikel 51
2. för att "caset" bygger på en teori som redan avfärdats inom internationell rätt (även av ryssland själva)
Citera
2022-06-25, 17:17
  #171111
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nu börjar ryssland få slut på sitt traditionella material.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/ukraina-sl%C3%A5r-tillbaka-hotar-ockuperat-omr%C3%A5de/vi-AAYRoSN?ocid=msedgntp&cvid=017d3f80fd294f388a4e0c9 ad2675482

Enligt Passikivi så börjar Rysslands attack-topp att avta.
Citera
2022-06-25, 17:23
  #171112
Medlem
HejaFinlands avatar
En av grundarna av Azov återhämtar sig efter att blivit skadad i Mariupol och evakuerad därifrån med helikopter. Nu kan han snart börja kriga mot ryssarna igen. Hur går det med Putins denazifiering egentligen? Tydligen en georgisk judenazist som grundade Azov? Det här med nazismen och knarkarna blir allt mer komplicerat.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1540330786058027009
Citera
2022-06-25, 17:23
  #171113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men nu är det detta man hänvisar till. Artikel 51.

Jag hävdar att det finns underlag även från väst-organisationer (OSCE). Ryssland har säkert egna underlag också.

Ska du argumentera mot detta måste du belägga att något sådant inte finns.

Observera att det enda jag säger är att Ryssland har ett case. Sedan får man pröva det.
. Ryssland har inget ”case”!!!!!det är bara ett sätt att försöka skylla ifrån sig . Ryssland skyller hela tiden ifrån sig , det är alltid nån annans fel (NATO,USA, EU,FN , Ukraina, Boris Johnson, you name it). .Att det skulle finnas avtal , eller artikel 51, som säger att Ryssland får anfalla Ukraina är bara larvigt . Putin har satt Ryssland i skiten , och där blir de kvar . Ryssland är ”Dead Man Walking”, på väg mot stupet , med ögonbindel , ovetandes om sitt öde.
Citera
2022-06-25, 17:24
  #171114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Den enda där angriparna blir beskyllda av försvararna att gå för sakta fram.

tror inte att de beskylls i samma utsträckning som man häpnas över det, är det ens 100km mellan "rysskontroelrade donbass" och severodonetsk de avancerat på 100dygn, låt gå för att Ukraina försvarde området. men rysstrollinjen är väll endå att alla södnersprängda tanks, flyg ,helikoptrar, terroroperationer, VDVs självmordsuppdrag etc har syftat till att uppnå denna makalösa taktiska (snart) framgång...
Citera
2022-06-25, 17:25
  #171115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Som jag också säger: kön är lång att beta av för Haag med västledare som hävdat detsamma.

nejdå, det är ju ett vanligt missförstånd bland palestinasjalsviftande vänstertomtar, de läser av någon anledning inte resulutioner eller fn artiklar.
Citera
2022-06-25, 17:37
  #171116
Medlem
raskenss avatar
70% av ryssfascisternas missiler är nu förbrukade.

Dom så äckelråttorna får snart tigga efter vapen från Nordkorea

https://en.defence-ua.com/analysis/russia_used_about_70_of_its_high_precision_missile s_against_ukraine_since_war_start_bellingcat-2679. html
Citera
2022-06-25, 17:39
  #171117
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Varför tog du bort/raderade min poäng i mitt inlägg ?passade den inte ?
Nåväl ::här kommer den igen —-detta ständiga gnällande av ryssar , om att sanktionerna ej funkar ,BEROR JU PÅ ATT SANKTIONETNA FUNKAR!!!, annars skulle ni ju inte gnälla så in i helvete ofta.

Sanktionerna fungerar bättre mot EU än mot Ryssland. Det är det som är meningen serru, nu kan amerikanska hedgefonder och andra institutionella investerare köpa upp bankrutta europeiska företag som BASF för en spottstyver, sedan när de är färdigroffade, så kommer USA att säga "det är dags att häva sanktionerna nu gubbar". Det bästa som ryssarna kan göra då är att införa exportsanktioner mot EU som motsvarar EUs tidigare importsanktioner mot Ryssland, så att EUs näringsliv går i totalkras och amerikanarna förlorar sitt spekulationskapital (som till 10% består av eget kapital och 90% av nytillverkade krediter), och sedan kräva att EU bryter med USA/UK (inklusive förbud för ägande, direkt eller indirekt, av EU-företag) för hävning av sanktionerna och förbud mot amerikanska NGOer (för att stoppa amerikansk subversion av EU).
Citera
2022-06-25, 17:41
  #171118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
70% av ryssfascisternas missiler är nu förbrukade.

Dom så äckelråttorna får snart tigga efter vapen från Nordkorea

https://en.defence-ua.com/analysis/russia_used_about_70_of_its_high_precision_missile s_against_ukraine_since_war_start_bellingcat-2679. html

Och du tror inte att de har någon nyproduktion? De har haft tre månader på sig att få igång vapenindustrin sedan de märkte att det skulle kräva mer än de hade tänkt sig.
Citera
2022-06-25, 17:43
  #171119
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
70% av ryssfascisternas missiler är nu förbrukade.

Dom så äckelråttorna får snart tigga efter vapen från Nordkorea

https://en.defence-ua.com/analysis/russia_used_about_70_of_its_high_precision_missile s_against_ukraine_since_war_start_bellingcat-2679. html

Såg några filmer på en rysk missil som gjorde en 180 sväng och träffade sin egen avfyrningsplats. Trodde det va fejk men sen såg jag flera filmer ur olika vinklar och har ändrat uppfattning. Ser på din länk ytterligare bevis på att ryssarnas vapen är skräp.
Citera
2022-06-25, 17:47
  #171120
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
70% av ryssfascisternas missiler är nu förbrukade.

Dom så äckelråttorna får snart tigga efter vapen från Nordkorea

https://en.defence-ua.com/analysis/russia_used_about_70_of_its_high_precision_missile s_against_ukraine_since_war_start_bellingcat-2679. html

Du har verkligen koll på Ryssens vapenarsenal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in