Citat:
Jag skrev att du, genom dina otaliga anklagelser, skall presentera bevis för att PKK-medlemmar i Sverige stått bakom terrorhanldingar i Turkiet.Om det nu visar sig att du inte klarar göra det, så betyder det att det inte finns någon anledning för Sverige att utvisa dessa personer till Turkiet, eftersom de inte begått något brott.
Enkelt.
Citat:
Jasså, det var bara en "mediefluga" Det är så det låter nu? 
https://twitter.com/emeyersson/statu...11695656955904
Citat:
Om han var där så är det såklart beklagligt för det socialdemokratiska partiet, men det är deras sak om de vill straffa honom för det eller inte, det rör inte NATO-frågan vilket handlar om nationen, inte enstaka politiska partier.Enstaka". Är försvarsminister Hultqvist en "enstaka" person som öppet för några år sedan var på PKK-fest och nonchalerade terrorstämplingen när media ställde honom till svars? Dessutom har partiledningarna, särskilt inom socialdemokraterna och vänsterpartiet, ingen direkt stram linje mot hur deras riksdagsledamöter stödjer PKK. Du tror inte att en riksdagsledamot som öppet stödjer IS hade blivit utesluten på en gång? Mig veterligen har inte Turkiet sagt att enskilda ledamöter inte får engagera sig i utrikespolitiska frågor, men du tror på allvar det inte är en röd linje när dessa politiker som är relativt högt uppsatta stödjer en terrororganisation som utför attacker mot Turkiet? Vilken jävla värld lever du i? Sen förstår jag inte varför du ska böla så förbannat, vill ni bli medlemmar i NATO så får ni också rätta er efter Turkiets krav. Svårare än så är det inte.
Återigen silar man här mygg och frångår själva huvudfrågan.
Förresten finns det flertalet europeiska politiker som mer eller mindre stödjer kurdernas kamp, utan att för den skull få turkarnas hat.
Hade Hultqvist fått sparken så hade det inte spelat någon roll för Erdogan, hans krav hade inte ändrats, kanske han till och med lagt till en punkt.
Det finns väl otaliga krav den gubben kan komma med, vad blir nästa krav, 10 JAS-plan gratis till Turkiet?
Citat:
Komiskt att du nämner principer.Nu har jag förklarat varför enskilda ledamöter är ett hot mot Turkiets intressen. Och nej, det handlar inte om att Turkiet ser det som ett hot att de på något sätt ska kunna omkullkasta den turkiska statens existens genom sitt stöd till PKK. Men likt förbannat ger de stöd som leder till att Turkiet utsätts för dessa attacker. Och lägg ner det där kabblet om "enstaka". Det handlar i grunden om principer. Ska man vara en del av en försvarsallians med Turkiet så måste man ha ett hårdnackat motstånd mot Turkiets främsta terrorgrupp. Då räcker det inte att bara "beklaga" från officiellt håll när deras ledamöter uttrycker positivt mot PKK. Då tar man i med hårdhandskarna och utesluter sådana as.
Så varför är Turkiet med i NATO om nu USA ger PKK 400 miljoner USD?
https://www.aa.com.tr/en/americas/us...-syria/1994512
Varför är Turkiet med i NATO om Tyskland härbärgerar 14500 aktiva PKK-medlemmar?
https://www.dailysabah.com/politics/...errorist-group
Varför skriker Turkiet om PKK när de själva stött ISIS i Syrien?
https://www.researchgate.net/publica..._Enabling_ISIS
Var finns de principer du så varmhjärtat beskriver?
Oj, vad tuff du är, jag skälver i min stol framför datorn...
Citat:
Bryr mig inte ett skit om du är kurd eller inte. Den här frågan handlar varken om dig eller mig, men om basala rättsprinciper i form av yttrandefrihet och möjligheten att få hävda sina åsikter i en demokratiskt öppet samhälle.Jag är själv kurd från Turkiet men det värsta jag vet är PKK. En riktig skitgrupp som svärtat ner kurdernas rykte. Som kidnappar kurder och dödar kurder. Som enbart är intresserade av egen makt och i grunden inte ens bryr sig ett skit om kurdisk kultur eller det kurdiska folket. Som dödat kurdiska intellektuella på uppdrag av turkiska underrättelsetjänsten just för att de intellektuella var ett större hot mot Turkiet än några bergsrunkare från PKK.
Du kan gärna hävda PKK:s skada på Turkiets anseende genom sk. påverkanskampanjer från det kalla norden, men faktum är att Turkiet har en bred historia av våld och mord på kurder enbart på grund av att de pratat sitt egna språk eller läst böcker på kurdiska, saker som skett bara för ett par år sedan.
Turkiet kan inte rulla tillbaka och tvätta historien ren genom att förneka det som redan skett.
På samma sätt som Tysklad inte kan klaga på judar som berättar om förintelsen i Tyskland under 1940-talet.
Senast redigerad av kato85 2022-06-25 kl. 15:36.
Senast redigerad av kato85 2022-06-25 kl. 15:36.