2022-06-25, 13:24
  #171061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte avsedd effekt!
Jodå , sanktionerna har EXAKT den avsedda effekten !! Det är därför ryssarna här klagar på deras ”dåliga” effekt, hela tiden .En stor del av ryssarnas inlägg här handlar om hur dåliga sanktionerna är , och hur dåligt NATO är . När ryssarna uttalar sig , skall ju tvärtomspråket tolkas ,,,missnöjda ryssar =bra för Europa .
Citera
2022-06-25, 13:27
  #171062
Medlem
leachs avatar
Vi får hoppas på fler HIMARS. Lockheed C-5M Super Galaxy.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae056e

Ett tömt på väg att fyllas på.
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=80679024#info

Och ett Boeing C-17A Globemaster III tömt på sin last.
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=80679024#info
Citera
2022-06-25, 13:37
  #171063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Hur har dem vart oförutsägbart? Invasionen i UA var ju väntat sedan konflikten i östra ukraina pågått sedan 2014. De sa inte att de skulle invadera, jo jag vet. Men hur förutsägbart var det egentligen? De skyddar sina landsmän mot förtryck.
De har enligt tidigare avtal med väst att en utvidgning av Nato mot öst kommer att beivras. Väldigt förutsägbart. Om sverige och finland ansöker till Nato, och ev. kärnvapen placeras här så kommer det beivras. Väldigt förutsägbart. Om sverige står utanför Nato, vad finns det som tyder på ett missilregn över sverige? Inget.
Om sverige däremot går med i Nato (kommer nog inte hända nu på överskådlig tid) så importerar vi ju konflikten USA/Nato och Ryssen till vår bakgård. Inte direkt smart.
Jag skulle säga att Ryssen är allt annat än oförutsägbar.
. Du är ju inte med i matchen ! Inte ens Putins generaler, än mindre soldater visste 23/2 vad som skulle ske 24/2,,,. NATO , USA och EU är fina välmående institutioner/länder som står upp för frihet välstånd . Ryssland har utvecklats till ett ”shitholecountry” vars befolkning har fattigdom och ofrihet att se fram emot . Ryssland är ”dead man walking” ,,,,på väg mot stupet-med förbundna ögon !!,stackars satar!!!!
Citera
2022-06-25, 13:40
  #171064
Medlem
En artikel i foreignpolicy som beskriver användandet av drönare i konflikten och tveksamheter till Gray Eagle strike attackdrönare till en kostnad av $10 miljoner st.
https://foreignpolicy.com/2022/06/21/ukraine-us-drones-pushback/
Both Ukrainian and American officials are increasingly concerned that Gray Eagles could be shot down by advanced Russian air defense systems. The attack drones are armed with Hellfire missiles that can hit targets only up to about 5 miles away, far less than the one-way kamikaze drones that the United States has provided to Ukraine.
But they also doubted that the Gray Eagles would be likely to survive more than a mission or two, making them not worth the cost of using the $10 million unmanned vehicles
They (Bayraktar TB2) were very useful and important in the very first days, stopping those columns, but now that they’ve built up good air defenses, they’re almost useless,” said Moonfish, the Ukrainian fighter pilot. Ukrainian troops are limiting the use of Bayraktars to rare special operations and attack missions, the pilots said
Citera
2022-06-25, 13:40
  #171065
Bannlyst
Russia running out of missiles:


Olga Tokariuk
@olgatokariuk
A record number of missiles was fired by Russia on Ukraine this night and morning: more than 60, according to the latest figures. Many were launched from the territory of Belarus. They targeted Kyiv, Lviv, Zhytomyr, Chernihiv, Khmelnytskyi, Dnipro, Mykolayiv, Kharkiv regions
https://twitter.com/olgatokariuk/status/1540619669295566850?s=20&t=83W0ckQb_yaHJuBjmdgc5w
Citera
2022-06-25, 13:42
  #171066
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Russia running out of missiles:


Olga Tokariuk
@olgatokariuk
A record number of missiles was fired by Russia on Ukraine this night and morning: more than 60, according to the latest figures. Many were launched from the territory of Belarus. They targeted Kyiv, Lviv, Zhytomyr, Chernihiv, Khmelnytskyi, Dnipro, Mykolayiv, Kharkiv regions
https://twitter.com/olgatokariuk/status/1540619669295566850?s=20&t=83W0ckQb_yaHJuBjmdgc5w

Ja Ryssland agerar desperat.
Citera
2022-06-25, 13:42
  #171067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Russia running out of missiles:


Olga Tokariuk
@olgatokariuk
A record number of missiles was fired by Russia on Ukraine this night and morning: more than 60, according to the latest figures. Many were launched from the territory of Belarus. They targeted Kyiv, Lviv, Zhytomyr, Chernihiv, Khmelnytskyi, Dnipro, Mykolayiv, Kharkiv regions
https://twitter.com/olgatokariuk/status/1540619669295566850?s=20&t=83W0ckQb_yaHJuBjmdgc5w

Running out of? Det här tyder väl på motsatsen?
Citera
2022-06-25, 13:42
  #171068
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Möjligtvis för de rikaste i EU Kina och USA! Annars så är de så klart en riktig flopp...

De flesta tillhör de rika. fattiga e losers vilket som.
Citera
2022-06-25, 13:45
  #171069
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Russia running out of missiles:


Olga Tokariuk
@olgatokariuk
A record number of missiles was fired by Russia on Ukraine this night and morning: more than 60, according to the latest figures. Many were launched from the territory of Belarus. They targeted Kyiv, Lviv, Zhytomyr, Chernihiv, Khmelnytskyi, Dnipro, Mykolayiv, Kharkiv regions
https://twitter.com/olgatokariuk/status/1540619669295566850?s=20&t=83W0ckQb_yaHJuBjmdgc5w

Känns det bra? Undrar hur många civila som dog i natt. Men ni mongoler har väl aldrig brytt er om människoliv.
Citera
2022-06-25, 13:47
  #171070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Möjligtvis för de rikaste i EU Kina och USA! Annars så är de så klart en riktig flopp...
Varför tog du bort/raderade min poäng i mitt inlägg ?passade den inte ?
Nåväl ::här kommer den igen —-detta ständiga gnällande av ryssar , om att sanktionerna ej funkar ,BEROR JU PÅ ATT SANKTIONETNA FUNKAR!!!, annars skulle ni ju inte gnälla så in i helvete ofta.
Citera
2022-06-25, 13:58
  #171071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du går på propagandan. Och med tanke på dina ordval är du knappast akademiker eller hur?
Jo serru , jag är akademiker , det är därför jag förstår vad som pågår , och jag väljer mina ord med omsorg ( skit ska skit ha !). Däremot krävs väl ingen akademisk examen för att skriva det som chefen säger till dig , som du gör . Har du läshuvud så plugga till något vettigt jobb ,,,,har du inte läshuvud så sitt på flashback o tjäna ihop dina rubel .
Citera
2022-06-25, 13:59
  #171072
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Russia running out of missiles:


Olga Tokariuk
@olgatokariuk
A record number of missiles was fired by Russia on Ukraine this night and morning: more than 60, according to the latest figures. Many were launched from the territory of Belarus. They targeted Kyiv, Lviv, Zhytomyr, Chernihiv, Khmelnytskyi, Dnipro, Mykolayiv, Kharkiv regions
https://twitter.com/olgatokariuk/status/1540619669295566850?s=20&t=83W0ckQb_yaHJuBjmdgc5w

Det behövs luftförsvar till Ukraina. Tar ca 6 månader att utbilda till "Patriot" om jag förstått det rätt.., men någon gång behövs det börjas. Räknas det som såpass avancerad apparatur, att man är ovilliga att ge sådana ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in