2022-06-25, 16:49
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, det är därför att det snart är val. Sista veckan drar de kortet de suttit med sedan 2020, typ.

Det tror jag också. Sista veckan kommer Expressens David Baas med något riktigt häftigt, han sitter alltid och trycker på någon gammal SD-historia.
Citera
2022-06-25, 16:54
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/ALAAn5/utan-miljopartiet-ar-vi-korda-efter-valet

Nu börjar operation håll kvar stollarna i miljöpartiet. Vänstern och sossarna i synnerhet börjar inse att makten kan glida dem ur händerna om inte MP klarar spärren. Ipsos visade på detta scenario då L börjar få fart under galoscherna.

Tror inte sossar gillar de galna miljö-mupparna särskilt mycket, men de har inget val.
Kampanjandet i deras egna styrda mediekanaler AB, SVT, SR kommer nog att öka markant nu.
Orkar ni stå emot?

En stekhet sommar och några större skogsbränder så klarar sig MP över spärren.

Jag känner personligen en massa gråsossar och dom hatar MP. Vissa sossar som inte är så där jättesossiga kanske kan väl tänkas stödrösta på MP.
Citera
2022-06-25, 17:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Jag känner personligen en massa gråsossar och dom hatar MP. Vissa sossar som inte är så där jättesossiga kanske kan väl tänkas stödrösta på MP.

Du menar att sossar kommer gå till MP på grund av vädret?
Citera
2022-06-25, 17:13
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Ja gråsossar lutar nog mer åt SD hållet.

Såhär: Kan inte MP folk hålla på med sitt miljöengagemang ihop med Greenpeace och andra liknande organisationer. Inte i Sveriges riksdag. I alla andra frågor förutom miljön, är de så lost att deras förtroende är i de närmaste 0. Så ni få Miljöpartister som är kvar. Lägg er röst på S eller V i stället och skänk en slant till världsnaturfonden eller liknande så räddar ni både Sverige och miljön.
Citera
2022-06-25, 17:29
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Fan vad efterbliven du är. Berätta var C och V förhandlat och samarbetat? Det här är en jävla vårändringsbudget som i kontrast till höstbudgeten är väldigt begränsad. Det enda som den i praktiken innehåller är den pensionskompromiss som S gjorde med C, där V höll sig utanför.

Kom tillbaka den dagen C och V ska förhandla om hela höstbudgeten i alla utgiftsposter.

Du är den roligaste på forumet oavsett, det måste jag ge dig.

Inga som helst problem för V och C att samarbeta. Det har de gjort länge och så kommer ske efter valet.
Citera
2022-06-25, 17:37
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

Inga som helst problem för V och C att samarbeta. Det har de gjort länge och så kommer ske efter valet.

Bara den detaljen att de inte kan vara i samma rum när de "samarbetar".
En sosse måste springa emellan så att centerpartisterna inte får några kommunist-sjukdomar.

Lycka till att få Annie Lööf att säga att de samarbetar med V om den ekonomiska politiken.
Om nu någon orkar lyssna på den floskel-papegojan längre.
Citera
2022-06-25, 17:47
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:

Du svarar ju inte på frågan; hur ska C och V kunna göra upp om en hel höstbudget över alla utgiftsposter?
Citera
2022-06-25, 23:47
Medlem
snigel1s avatar
Citat:

Korrektion. Du har varit den roligaste bommersviksfjollan sedan lång tid tillbaka. Bemöt nu bara oresundsbrons kloka tankar.
Citera
2022-06-26, 07:06
Medlem
Citat:
Bara den detaljen att de inte kan vara i samma rum när de "samarbetar".
En sosse måste springa emellan så att centerpartisterna inte får några kommunist-sjukdomar.

Lycka till att få Annie Lööf att säga att de samarbetar med V om den ekonomiska politiken.
Om nu någon orkar lyssna på den floskel-papegojan längre.

Vad har det för betydelse vilken retorik Annie Lööf använder offentligt? Eller vilka fåniga metoder den rödgröna röran använder internt? C och V klarar ju bevisligen att samarbeta. De har nu ingått i samma regeringsunderlag i flera år. Senast nu i dagarna röstade de för samma statsbudget.
Citera
2022-06-26, 08:38
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Vad har det för betydelse vilken retorik Annie Lööf använder offentligt? Eller vilka fåniga metoder den rödgröna röran använder internt? C och V klarar ju bevisligen att samarbeta. De har nu ingått i samma regeringsunderlag i flera år. Senast nu i dagarna röstade de för samma statsbudget.
Inte för att jag vill ge den rödgröna sidan några tips men..
Vad skulle hända om Annie Lööf var helt ärlig och sa som det var istället.
Vi gillar verkligen inte vänsterpartiets ekonomiska politik, men eftersom vårt partis existens endast bygger på att vara emot SD som mycket det bara går, är detta det minst dåliga alternativet.
Ja jag vet, ärliga politiker vilken knasig idé.
Citera
2022-06-26, 10:35
Medlem
Citat:
Inte för att jag vill ge den rödgröna sidan några tips men..
Vad skulle hända om Annie Lööf var helt ärlig och sa som det var istället.
Vi gillar verkligen inte vänsterpartiets ekonomiska politik, men eftersom vårt partis existens endast bygger på att vara emot SD som mycket det bara går, är detta det minst dåliga alternativet.
Ja jag vet, ärliga politiker vilken knasig idé.

Jo, men den fråga jag adresserade var att C och V kan samarbeta, inte hur C borde agera för att attrahera väljare.
Citera
2022-06-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Korrektion. Du har varit den roligaste bommersviksfjollan sedan lång tid tillbaka. Bemöt nu bara oresundsbrons kloka tankar.

Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Du svarar ju inte på frågan; hur ska C och V kunna göra upp om en hel höstbudget över alla utgiftsposter?
Jag tror inte att C kommer att behövas i regeringsunderlaget efter valet. S, V, Mp och Nyans får röster så att det räcker. L och KD åker ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in