Citat:
Ursprungligen postat av
Lasseliten2
Är det någon som hittar på saker så är det ju du Mumsbulle. Din trovärdighet är inte stor kan man ju lugnt säga.
Nu vill du heller inte tro på Skattemyndigheten och Soc tydligen.
Jag har aldrig sagt att hon varit oskyldig, visa mig gärna det.
Sen kan man också undra över när du säger att hennes anhöriga satt och fikade i rätten.
Det är liksom förbjudet att förtära saker i en rättssal i Sverige, det kan du säkert läsa också. Finns att läsa på deras hemsida varje fall. Det finns ordningvakter i varje rättsal. Så du vill alltså få oss andra att tro att dom inte gjorde något åt saken? Sluta nu, du är redan ute på hal is som det är ju.

Där ljuger du, Lasse!
"liksom förbjudet"
Det är rättens ordförande som har möjlighet att stoppa förtäring om detta sker på ett sätt som kan upplevas som störande för förhandlingen!
Om du tar upp en banan och diskret äter den, eller om du -utan att prassla- stoppar i dig några Ballerinakex, så lär du inte riskera att ordföranden markerar eller bussar vakter på dig.
Många äldre domstolssalar kan bli väldigt varma under t ex förhandlingar på sommaren, så åhörare har rätt att kunna få i sig vätska så länge detta sker diskret.
Det är givetvis inte tillåtet att komma in med en påse från McDonalds och börja smaska på quarter pounders plus pommes.
Jag kan också lägga till att ordföranden har möjlighet att be en person som på åhörarplats sitter och stickar omgående lägga ned stickningen, alltså lägga ned i dubbel bemärkelse..
Sorry för offt men ett konto,
Lasseliten2, skall inte droppa oriktigheter gällande vad som gäller vid domstolsförhandlingar.
Här har ett konto, Mumsbulle, rapporterat vad h*n har upplevt gällande Lydia Barths mordrättegång och att den tilltalades föräldrar satt och drack te ur en termos.
Rättens ordförande kan mycket väl ha accepterat detta tedrickande.