2022-06-24, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Tack. Jag nöjer mig med det.
Återkoppla gärna när du hört Lydia Barth i egen hög person, hon är så respektlös och uppkäftig.
Hon satt och bitchblickade offrets barn och familj i rättssalen, iskall och den enda hon tyckte synd om var sig själv.
Aldrig har jag önskat att en rättegång videofilmats, eller att fullständiga ljudinspelningar varit tillgängliga, från sakframställan till slutplädering...
2022-06-24, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du sitter och påstår väldigt mycket, sprider lögner och anklagar andra för att ljuga.
Din trovärdighet är lika stark som mörderskans, obefintlig.
Vad driver dig att skriva här? Försöka inpränta att Lydia Barth är oskyldigt dömd?
Eller rättare sagt, för hårt straffad för sitt "lilla misstag" enligt dig?

Är det någon som hittar på saker så är det ju du Mumsbulle. Din trovärdighet är inte stor kan man ju lugnt säga.
Nu vill du heller inte tro på Skattemyndigheten och Soc tydligen.
Jag har aldrig sagt att hon varit oskyldig, visa mig gärna det.

Sen kan man också undra över när du säger att hennes anhöriga satt och fikade i rätten. Det är liksom förbjudet att förtära saker i en rättssal i Sverige, det kan du säkert läsa också. Finns att läsa på deras hemsida varje fall. Det finns ordningvakter i varje rättsal. Så du vill alltså få oss andra att tro att dom inte gjorde något åt saken? Sluta nu, du är redan ute på hal is som det är ju.
2022-06-24, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Är det någon som hittar på saker så är det ju du Mumsbulle. Din trovärdighet är inte stor kan man ju lugnt säga.
Nu vill du heller inte tro på Skattemyndigheten och Soc tydligen.
Jag har aldrig sagt att hon varit oskyldig, visa mig gärna det.

Sen kan man också undra över när du säger att hennes anhöriga satt och fikade i rätten. Det är liksom förbjudet att förtära saker i en rättssal i Sverige, det kan du säkert läsa också. Finns att läsa på deras hemsida varje fall. Det finns ordningvakter i varje rättsal. Så du vill alltså få oss andra att tro att dom inte gjorde något åt saken? Sluta nu, du är redan ute på hal is som det är ju.
Jag berättar vad jag själv bevittnade.
Jag var där.
Jag har sett och hört Lydia, i både tingsrätt och hovrätt
Sluta hota mig.
2022-06-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Arbetet är en sak. Men du försvarar och normaliserar hela hennes sjuka vidlyftiga beteende och utmålar henne som offer genom en lång tid och flera förhållanden ...
Vilken otur hon måste haft som inte själv haft nån skuld i nåt! 🤣
Du har också antytt skuld hos Emil.... Vidrigt!
Vem som helst avrättar inte en annan människa!!! Då är man sjuk i hela huvudet!
Sluta normalisera denna mörderska!

Att du vill att vissa saker inte ska komma ut, ja det har man ju förstått. Men jag tänker aldrig vara tyst och berätta om saker bara för du eller någon annan säger det.
Ja, arbetet är en sak som ni påstått är lögn, fast det inte är det, och Skattemyndigheten har uppgifter som bekräftar mina påståenden om ni vill säga det så.
Sjuka och vidflyktiga beteende? Ja det är dina ord och det är fel ja.
Hon har varit med män som har slagit henne, men du tycker det är okej när någon slår sin partner tydligen? Det är vidrigt anser jag! Jag har aldrig sagt att hon skulle vara helt skuldfri, hon har gjort misstag precis som många andra i sina liv, inget konstigt. Ingen är felfri.
Som sagt, du får nog läsa om saker jag har skrivit. Kanske du förstår en dag.
2022-06-24, 20:15
Medlem
Citat:
Jag berättar vad jag själv bevittnade.
Jag var där.
Jag har sett och hört Lydia, i både tingsrätt och hovrätt
Sluta hota mig.

Var har jag hotat dig? Är du helt sinnessjuk?
Jag skriver om en regel som finns i våra svenska rättssalar, och berättar också att det alltid finns ordningsvakter i en rättssal. Du menar alltså att dom ej gjorde sitt jobb då? Och detta trots att ni sa till dem, för det gjorde ni väl eftersom ni tyckte illa om det?
I Hovrätten fanns det t.o.m extra vakter.

Se, frågor...inget hot.
2022-06-24, 20:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Fup?

Tyvärr har inte jag den, kolla efter inlägg av Stefan S, kanske....

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Hej,

vet ni någon podd som tar upp detta fall?

Tyvärr, vet inte, men det kan finnas på Youtube, kanske.
2022-06-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Sluta försvara denna mördare!!!!

Du får nog läsa om det jag skrivit. Jag har aldrig försvarat Lydia's handling, men däremot allt annat skitsnack.
2022-06-24, 20:22
Avslutad
Citat:
Jag skriver om en regel som finns i våra svenska rättssalar, och berättar också att det alltid finns ordningsvakter i en rättssal. Du menar alltså att dom ej gjorde sitt jobb då? Och detta trots att ni sa till dem, för det gjorde ni väl eftersom ni tyckte illa om det?

Se, frågor...inget hot.
Extra vakter i hovrätten? nej.
Jag talar utifrån egen erfarenhet, jag är en person. Det jag fetat, så är det väl ganska osmakligt i mitt tycke, respektlöst och ett hån, att sitta och fika inne i rättssalen, men du anser att jag skulle stört ordningen genom att påpeka det opassande i Lydias anhörigas beteende? De behövde nog sin stärkande dryck.. inte varje dag man bevittna sitt eget barn inför rätta för att ha mördat en annan försvarslös människa..
2022-06-24, 20:27
Medlem
Citat:
Extra vakter i hovrätten? nej.
Jag talar utifrån egen erfarenhet, jag är en person. Det jag fetat, så är det väl ganska osmakligt i mitt tycke, respektlöst och ett hån, att sitta och fika inne i rättssalen, men du anser att jag skulle stört ordningen genom att påpeka det opassande i Lydias anhörigas beteende? De behövde nog sin stärkande dryck.. inte varje dag man bevittna sitt eget barn inför rätta för att ha mördat en annan försvarslös människa..

Jo, det fanns extra vakter i hovrätten, även i civila kläder, så där har du verkligen fel.

Som info, man behöver inte störa någon ordning för att tillkalla en vakt, för att sen påtala tyst vad som är fel. Det är ofta man gör så. Det är sällan någon ställer sig upp i rättssalen, och skriker till vakten/vakterna att dom ska säga till någon.
Men du vidhåller alltså att ordningsvaken inte gjorde sitt jobb alltså?
2022-06-24, 21:29
Medlem
Citat:
Men det är ju det du säger, att ordningsvakten inte gjorde sitt jobb. Det finns tydliga regler i en rättssal:
https://www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/sa-gar-en-rattegang-till/besoka-en-rattegang/
Och eftersom du säger att anhöriga satt och fikade, då vill du få alla att tro att ordningsvaken misskötte sitt arbete. Och ni sa inte till heller.
Detta är inget spam, det är bara en fråga om hur man ska tolka det du sagt.
Mollganvakter?
Jo det fanns extra vakter i hovrätten då det kommit fram hot. Inget konstigt alls. Men samtidigt är det så att om man lätt kan peka ut civila vakter, ja då gör dom inget bra jobb.
Vilka hot var det som kommit fram?
2022-06-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vilka hot var det som kommit fram?

Ja det hade ju kommit fram hot mot Lydia, och då agerar ju domstolen. Så det är normalt förfarande. Hade det varit ännu mer hot och ett "hetare" brottsfall är det vanligast att dom flyttar rättegången till ett säkrare ställe. Inget konstigt alls, det är så det fungerar liksom.
2022-06-24, 21:50
Avslutad
Citat:

Se, frågor...inget hot.
OM det förekommit hot, så finns det säkerhetssalar...det var inte aktuellt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in