2022-06-12, 18:31
Medlem
Scenen med Deep och Timothy är guld
Citera
2022-06-17, 09:20
Medlem
Vilket tamt avsnitt. Musikal, va i helvete snälla bli inte PK nu som vartenda jävla serier är nu för tiden. Vi vill ha mer mörkt och råhet.
Citera
2022-06-17, 13:52
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vilket tamt avsnitt. Musikal, va i helvete snälla bli inte PK nu som vartenda jävla serier är nu för tiden. Vi vill ha mer mörkt och råhet.

Håller med, tycker det har stagnerat lite. Homelander har ju knappt lämnat skyskrapan alls. Dåligt med action också de ”lasrar” ju bara varandra. Förhoppningsvis får vi se Homelander lämna skyskrapan och styra upp ett och annat.

Är soldierboy den enda som kan rå på Homelander? Han verkade ju nästan lite rädd när han fick veta att att han flytt..
Citera
2022-06-17, 22:06
Medlem
Taufatts avatar
Nej, detta var långt ifrån de bästa avsnittet. Tycker inte det drev handlingen framåt särskilt mycket, fanns vissa viktiga scener som med Kimika (inte dansscenen dock). A-train och Deep är bara patetiska så utan några av de andra blir bara tråkigt med dessa. Även lite tråkigt att de kastar in en ny superstark supergubbe i varje säsong. Soldier Boy blir inte särskilt djupa karaktärer. Men fortfarande en bra serie och hoppas det ordnar upp sig för Hugie.
Citera
2022-06-17, 23:27
Medlem
Säsong 3 suger ju balle, händer ju ingenting och dom kan visst bara döda folk genom att spränga dom, gäsp.
Citera
2022-06-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Håller med, tycker det har stagnerat lite. Homelander har ju knappt lämnat skyskrapan alls. Dåligt med action också de ”lasrar” ju bara varandra. Förhoppningsvis får vi se Homelander lämna skyskrapan och styra upp ett och annat.

Är soldierboy den enda som kan rå på Homelander? Han verkade ju nästan lite rädd när han fick veta att att han flytt..

Jag trodde ett tag att blondie skulle vara starkt nog att utmana honom men dom har tonat ned det att hon skulle vara speciell. Egentligen så känns många som skulle kunna rå på honom som den bruden som kan spränga folk i bitar typ inifrån hur skyddar man sig mot något sådant.
Soldier Boyd kraft verkar inte alls bra, det tar ju tid för han att ladda sin sprängande mage under den tiden så hinner ju Homelander slå han sönder samman eller dela han i tur med laser ögon.

Allt beror ju på hur dessa krafter funkar.
Citera
2022-06-24, 21:07
Medlem
Taufatts avatar
Avsnitt 6 var riktigt bra. Många sjuka saker som det ska vara men också riktig fight som jag saknat lite, både super och vanlig fight. Många supes är väldigt patetiska men det är ju del av charmen. På ett sätt är det lite onödigt med sidospåret Frenchie så hoppas de knyter an till resen snart.

Är det bra jag som tycker Erin inte är lika snygg längre? Näsan är lite ojämn och verkar som om hon försökt förbättra sig med fillers eller något.
Citera
2022-06-24, 22:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Avsnitt 6 var riktigt bra. Många sjuka saker som det ska vara men också riktig fight som jag saknat lite, både super och vanlig fight. Många supes är väldigt patetiska men det är ju del av charmen. På ett sätt är det lite onödigt med sidospåret Frenchie så hoppas de knyter an till resen snart.

Är det bra jag som tycker Erin inte är lika snygg längre? Näsan är lite ojämn och verkar som om hon försökt förbättra sig med fillers eller något.
Hon ser superplatt ut i ansiktet. Som ett för kraftigt Instagramfilter typ.

I serien så har jag precis, precis kommit till Herogasm. Så jag blev rätt besviken av det här, jag hade hoppats på något brutalare.
Citera
2022-06-26, 21:43
Medlem
Korders avatar
Starkt avsnitt där det hände en hel del, och då pratar jag inte bara om actionscenerna.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hon ser superplatt ut i ansiktet. Som ett för kraftigt Instagramfilter typ.

I serien så har jag precis, precis kommit till Herogasm. Så jag blev rätt besviken av det här, jag hade hoppats på något brutalare.

Tyckte det sköttes betydligt bättre i TV-serien. Garth Ennis har en tendens att fokusera lite väl mycket på att chocka bara för att chocka emellanåt, så även med Herogasm-narrativet i tidningarna. Tycker TV-serien över huvud taget är bättre, i och för sig, men så håller jag inte The Boys som något av Garth Ennis bättre verk heller.
Senast redigerad av Korder 2022-06-26 kl. 22:09.
Citera
2022-06-26, 22:37
Medlem
Taufatts avatar
Herogasm kunde gjorts väldigt mycket mer grafiskt med tanke på att det är the boys men jag tycker nog det var tillräckligt. För mycket chock bara för chockandets skull behövs inte.

Starlights näsblod efter mötet med Viktoria neuman ska man tolka det som ett misslyckat försök att spränga hennes huvud?
Citera
2022-06-29, 09:50
Medlem
VoktorDodkas avatar
Är det ett plåtthål att dom inte bryr sig i att Kimoko förlorade sina krafter? Det borde dom ha tagit reda på varför så hade dom kunnat använda det mot Homelander. Hoppas hon får tillbaka sina.

Det är rätt uppenbart att det inte kommer sluta med att dom vinner, Hugh och Butcher blir de nya onda suparna.
Citera
2022-06-29, 13:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tyckte det sköttes betydligt bättre i TV-serien. Garth Ennis har en tendens att fokusera lite väl mycket på att chocka bara för att chocka emellanåt, så även med Herogasm-narrativet i tidningarna. Tycker TV-serien över huvud taget är bättre, i och för sig, men så håller jag inte The Boys som något av Garth Ennis bättre verk heller.
Jag har varit på vildare fester än den här pinsamma ursäkten till Herogasm. Och visst håller jag med om att Herogasm i serien är way för mycket, men det här var istället way för lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in