2020-09-14, 14:59
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
I serietidningar är hon igetligen man.Som dessutom är nazist.. Finns bilder när han har en nazist flagga...

Finns väl knappast nån chans att TV-seriens tjej-Stormfront går samma öde till mötes som serietidningens?
Citera
2020-09-14, 15:30
Medlem
[
Citat:
QUOTE=George Wittig|72923201]Finns väl knappast nån chans att TV-seriens tjej-Stormfront går samma öde till mötes som serietidningens?

Det vet jag inte... Har inte läst vad som händer med han.i serietidningar..... '
vilket år är det i serietidningar utspelas?.....Han hjälper nazisterna, typ 1940 har jag för mig inte säker..
Citera
2020-09-14, 15:47
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
[

Det vet jag inte... Har inte läst vad som händer med han.i serietidningar..... '
vilket år är det i serietidningar utspelas?.....Han hjälper nazisterna, typ 1940 har jag för mig inte säker..

Serien The Boys utspelas typ "nu" strax efter 9/11. Men Stormfront har levt sen 2:a världskriget och kom till USA efter kriget, liksom naziforskarna.

Citera
2020-09-14, 21:32
Medlem
BigFatCones avatar
Uppfriskande serie och en ganska klockren satir av vår nutid. En dag ska jag ta tag i comicen.
Citera
2020-09-15, 14:57
Medlem
Salorms avatar
Den är ju helt underbar, kanske den bästa serien som går just nu.
Citera
2020-09-19, 18:32
Medlem
HungalaBungalas avatar
Som så ofta är antagonisterna överlägset mycket mer underhållande än protagonisterna. Allt med Homelander och Stormfront är underhållande, men dessvärre orkar man knappt bry sig så fort det handlar om the Boys.
Citera
2020-09-20, 03:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Som så ofta är antagonisterna överlägset mycket mer underhållande än protagonisterna. Allt med Homelander och Stormfront är underhållande, men dessvärre orkar man knappt bry sig så fort det handlar om the Boys.

Håller med. Eller ja, "orkar bry mig" gör jag, men visst är antagonisterna mer underhållande. Rätt onödigt kan jag tycka då åtminstone Billy och Frenchie har potential som karaktärer, men deras nuvarande subplots är ju allt annat än spännande. Hughie och MM är lite för mycket "goody two shoes", liksom Starlight.

Tror serien hade tjänat på att ha lite mer "elaka" protagonister.
Citera
2020-09-20, 21:10
Medlem
En serie jag vill gilla, men den faller rätt platt. Det goda gänget är helt värdelösa i denna version; de har inget V att pumpa i sig och har därför ingen chans mot superhjältarna, så vad sysslar de med?

Hughie är lika intressant som en våt trasa. Ett riktigt våp. Butcher känns som en parodi på sig själv.

Inte ens ondingarna är särskilt intressanta. Var är all svärta? Var är humorn?

Blir väl till att läsa serien istället.
Citera
2020-09-20, 21:28
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Trist att de slösade en så bra chockeffekt på en fantasi.
Fick en lätt fysisk holy shit och lite ångest när Homelander mejade ner alla med lasern - och den där känslan "vad fan har jag gjort" när han stod och tittade på alla massakrerade kroppar. Väldigt ovanligt jag får en sån känsla av en TV-serie.
Så *snap*. Det var bara en fantasi.

Slöseri. Nu kommer det vara omöjligt att chocka igen om dom bestämmer sig för att faktiskt gå den vägen någon gång.
Hade varit en fantastisk scen om det inte varit en fantasi. Nu när det var en fantasi skulle de gjort den mindre eller sämre, kanske bara döda militären till exempel, eller gjort det tydligt att det var en fantasi från början. Det är ju liksom inte orimligt beteende för Homelander, och han kan ju skjuta laser med ögonen.
Citera
2020-09-22, 14:30
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrykyn
En serie jag vill gilla, men den faller rätt platt. Det goda gänget är helt värdelösa i denna version; de har inget V att pumpa i sig och har därför ingen chans mot superhjältarna, så vad sysslar de med?

Jo, det irriterar mig ordentligt.

Citera
2020-09-22, 20:11
Medlem
GreenBastards avatar
Jag tycker att säsong 2 vart väldigt dålig än så länge, känns inte som någonting har hänt sen första avsnittet. När jag såg Trailern för säsong 2 så trodde jag att serien skulle komma igång på allvar, att säsong 1 är introduktion och håller lite segare tempo kan jag köpa.
Citera
2020-09-22, 20:28
Medlem
Gerrard89s avatar
Klockren Outlander-referens i senaste avsnittet. Kul för oss som sett Outlander i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in