2020-12-22, 15:54
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Vad har hänt med p3? På tio år har kanalen gått från att vara någorlunda bra till en total katastrof. Hela tiden spelas det dålig löjlig svensk gangsta rap. Man försöker romantisera orten och mångkultur som att det är något bra. Det är hbtq inslag varannan timme. Det är pinsamt låg nivå på samtliga radiopratare. Man blandar läten och oljud som om det vore ett gäng dagisbarn som pratade. Det är en identitetspolitisk pk- sörja som någon kulturvetare kokat ihop och hela det här paketet tror dom att jag skall svälja? Krystat och tillgjort. Man måste vara lågbegåvad om man tycker det är bra.

Har för mig jag läst att kanalen har problem med lyssnarsiffrorna. Kanske inte p.g.a innehållet i första hand men för att målgruppen för det innehållet inte lyssnar på radio. Radio är ett väldigt utdaterat media egentligen och de flesta som använder det på daglig basis är totalt ointresserade av kulturen som P3 andas och vill sprida.
Citera
2020-12-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Har för mig jag läst att kanalen har problem med lyssnarsiffrorna. Kanske inte p.g.a innehållet i första hand men för att målgruppen för det innehållet inte lyssnar på radio. Radio är ett väldigt utdaterat media egentligen och de flesta som använder det på daglig basis är totalt ointresserade av kulturen som P3 andas och vill sprida.

Dom har en del saker som är bra, ex dokumentärer och verkliga skildringar. Alla seriösa musikprogram är borta och det är mest "hits" som spelas. Inte konstigt att kanalen har problem. Jag tror inte att radion kommer att dö ut. Folk vill gärna lyssna på något, ex poddar mm. Radion är ett bra medium som når ut men det är programinnehållet som sviktar.
Citera
2020-12-22, 17:02
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Dom har en del saker som är bra, ex dokumentärer och verkliga skildringar. Alla seriösa musikprogram är borta och det är mest "hits" som spelas. Inte konstigt att kanalen har problem. Jag tror inte att radion kommer att dö ut. Folk vill gärna lyssna på något, ex poddar mm. Radion är ett bra medium som når ut men det är programinnehållet som sviktar.

Ja, radio i sig behöver inte vara förlegat men det är väl mer det där linjära programutbudet som den nya generationen inte riktigt tar emot längre. Precis som med en linjär TV-tablå. Poddradio fungerar bättre då alla vänjer sig mer och mer vid att själv bestämma när och vad man ska lyssna på.

Men det nya är problematiskt för en skattefinansierad aktör som Sveriges Radio på andra sätt. Om vi själva väljer när och vad vi ska lyssna på så faller lite det som public service uppdrag går ut på, nämligen att förse oss med sådant vi normalt sett inte lyssnar på och/eller som inte skulle bära sig ekonomiskt på en fri marknad.

När blir de årliga miljarderna till public service oförsvarbara? De kan rimligtvis inte producera en massa obskyra podd-sändningar ingen vill lyssna på. Det blir tydligt och mätbart med det digitala om vi kastar våra skattepengar i sjön.
Citera
2021-10-06, 17:38
Medlem
Muppetys avatar
Vad har P3 för förklaring till att de spelar en låt av Timbuktu hela tiden, där han sjunger "Det heter dumma neger"? Jag trodde det ordet var bannlyst i P3, eller spelas låten i nått antirasistisk syfte?
Citera
2021-11-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Vad har P3 för förklaring till att de spelar en låt av Timbuktu hela tiden, där han sjunger "Det heter dumma neger"? Jag trodde det ordet var bannlyst i P3, eller spelas låten i nått antirasistisk syfte?

Helt otroligt, läser ditt inlägg samtidigt som jag lyssnar på P3 och just Timbuktu med just den låten…😂
Säger en del?🙈
Citera
2021-11-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Helt otroligt, läser ditt inlägg samtidigt som jag lyssnar på P3 och just Timbuktu med just den låten…😂
Säger en del?🙈

Han sjunger väl "dumba nengue", samma som låttiteln, även om man kan misstänka att han försåtligt försöker antyda det alla hör med tanke på budskapet i texten.

Oavsett vad så hade p3-redaktionen varit ok med vilket som eftersom svartingar har fritt spelrum och för att konst är konst.

I alla fall, goda nyheter att Timbuktu åtminstone verkar ha kommit ner på jorden efter att ha viftat med passet i riksdagen och tillslut insett sin plats, vilket man kan konstatera efter att ha lyssnat på texten.
Citera
2021-11-11, 14:38
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4637
Han sjunger väl "dumba nengue", samma som låttiteln, även om man kan misstänka att han försåtligt försöker antyda det alla hör med tanke på budskapet i texten.

Oavsett vad så hade p3-redaktionen varit ok med vilket som eftersom svartingar har fritt spelrum och för att konst är konst.

I alla fall, goda nyheter att Timbuktu åtminstone verkar ha kommit ner på jorden efter att ha viftat med passet i riksdagen och tillslut insett sin plats, vilket man kan konstatera efter att ha lyssnat på texten.
Haha, jag såg det nu när jag var inne på P3's hemsida, men visst fan låter det som "dumma negrer". Jag trodde det var nån form av antirasistiskt budskap, eftersom jag vet att P3 knappast skulle sända det i nått annat syfte.
Citera
2021-12-10, 08:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hedervärt...

Citat:
Sveriges Radio spelar musik för musikens skull – om artister är kriminella och rappar om det i sina låtar spelar ingen roll.

Det är SR:s linje utåt.

Radions egna låtlistor talar ett annat språk.

Spelningen av Haval Khalil, dömd för inblandning i en tidigare kidnappning av Nils ”Einár” Grönberg, gick ner med 97 procent på hiphopkanalen P3 Din Gata efter mordet.

Spelningen av Salah ”Dree Low” Abdulle gick ner med 90 procent efter att han dömdes för rån.
https://www.expressen.se/nyheter/spe...trots-srs-ord/
Citera
2021-12-10, 09:23
Medlem
Muppetys avatar
Jag smyglyssnar på P3 o har börjat digga gangsterrap...

A36 tycker jag är bäst!
Citera
2022-02-01, 09:52
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Varför byter in P3 Nyheter namn till "HBTQ-nytt"?

Det var bättre förr...
https://www.youtube.com/watch?v=qn84aexv4L4

I senaste avsnittet av Lantzkampen i P1 (28 jan) kallade P3-Nyheter-medarbetaren Babs Drougge sitt eget program för Woke-Nytt.
Citera
2022-05-16, 17:08
Medlem
Muppetys avatar
Nu har P3 Nyheter ett jättelångt reportage om https://www.svt.se/nyheter/utrikes/m...s-som-hatbrott De hade knappt nämnt det om det vore en svart person som var misstänkt!

Vi hörde inte mycket om https://www.dn.se/varlden/bilist-kor...r-i-wisconsin/
Citera
2022-06-24, 07:38
Medlem
Muppetys avatar
Enooormt reportage om att muslimer blivit kränkta o har blivit ombedda att ta av sig sin hijab, och detta var...

Det är ju ett enormt nyhetsvärde i det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in