2022-06-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Har skrivit provet 4 ggr och fått 2.0 varje gång.
Min grej var att svara rätt på så många frågor som möjligt...
Absolut nada förutom att jag kom in på journalistprogrammet och psykologprogrammet men hoppade av bägge två.
Jobbar som förman inom trädgård och anläggning.

Hur lyckades du få så högt?
Citera
2022-06-21, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhjertah
Hur lyckades du få så högt?

Vissa har lättare än andra.

Du behöver inte vara ett geni för att skriva ett bra resultat, alla som är mer eller mindre normalbegåvad kan med lite engagemang få ett högt resultat med lite förberedelser.
Citera
2022-06-21, 12:08
Medlem
jag skrev 1.95 idag och är helt överlycklig. har inte förstått det än. hade varit skitglad om jag skrev 1.8, men nu var jag istället en kvantpoäng från 2.0. ska plugga till läkare efter att ha blivit reserv i våras lol
Citera
2022-06-21, 14:22
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filomene
jag skrev 1.95 idag och är helt överlycklig. har inte förstått det än. hade varit skitglad om jag skrev 1.8, men nu var jag istället en kvantpoäng från 2.0. ska plugga till läkare efter att ha blivit reserv i våras lol
Gratulerar! Får man fråga vad du fick på verbala respektive kvantitativa delarna, eller är det för personligt?
Citera
2022-06-21, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Gratulerar! Får man fråga vad du fick på verbala respektive kvantitativa delarna, eller är det för personligt?

73/80 på kvant = 1.9
79/80 på verbal = 2.0

Citera
2022-06-21, 14:31
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
73/80 på kvant = 1.9
79/80 på verbal = 2.0

Nice, snyggt jobbat!
Citera
2022-06-21, 14:31
Medlem
Citat:
Nice, snyggt jobbat!

tack!!!! det börjar sjunka in nu haha. mot systemet!
Citera
2022-06-21, 14:32
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
tack!!!! det börjar sjunka in nu haha. mot systemet!
Citera
2022-06-23, 23:52
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Nice, snyggt jobbat!

Fattar verkligen inte hur man kan få så höga resultat på verbala. Kvanten är ju samma sak varje gång, det är bara att nöta lite grundläggande matte så bör man kunna få alla rätt. Verbala däremot, hur vet ni vad alla ord betyder? Är det bara att ni läst en jävla massa böcker och dylikt?

Skrev HP för första gången i höstas och fick hela 6 fel på ORD. Tänkte att jag nu ska nöta en ordlista inför höstens prov.

Edit: svarade på fel kommentar, tänkte svara på filomene.
Citera
2022-06-23, 23:55
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
73/80 på kvant = 1.9
79/80 på verbal = 2.0

Fattar verkligen inte hur man kan få så höga resultat på verbala. Kvanten är ju samma sak varje gång, det är bara att nöta lite grundläggande matte så bör man kunna få alla rätt. Verbala däremot, hur vet ni vad alla ord betyder? Är det bara att ni läst en jävla massa böcker och dylikt?

Skrev HP för första gången i höstas och fick hela 6 fel på ORD. Tänkte att jag nu ska nöta en ordlista inför höstens prov, så kanske jag kan ta mig ett steg närmare ditt 1,95.

Hur som helst, grattis och grymt jobbat!
Citera
2022-06-24, 00:16
Medlem
KlappMungons avatar
Jag hade nytta av att ha läst på teknisk högskola på nog-delen. Övriga delar hade jag klarat ändå. Bytte till en roligare utbildning och karriär tack vare högskoleprovet.

Att "betygare" kanske är mer disciplinerade på många sätt kan stämma. Samtidigt var de ofta jävligt osjälvständiga i att inhämta kunskaper själva och de förväntade sig att allt på tentor skulle vara genomgånget på föreläsningar.
Citera
2022-06-26, 17:31
Medlem
Undrar om det inte finns kvinnor som fått högt HP här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in