2022-06-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hur gick det med källan på folk som skadats i olyckor pga FSD?

Kolla NHTSAs data. 5 personer har avlidit och 3 allvarligt skadade av AP/FSD, 71% av alla olyckor var FSD. 245 krascher där skadan på individ är unknown.

Har du endast en gnutta förståelse för statistik så kan du dra egna slutsatser

Här exempelvis är en person som fick nackskador https://twitter.com/taylorogan/status/1539968257813229570?s=21&t=k3IbrWZY-Xhl4I2dCV4-OA

Finns massvis med exempel.
Senast redigerad av job230ge 2022-06-23 kl. 17:51.
Citera
2022-06-23, 18:49
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Kolla NHTSAs data. 5 personer har avlidit och 3 allvarligt skadade av AP/FSD, 71% av alla olyckor var FSD. 245 krascher där skadan på individ är unknown.

Här exempelvis är en person som fick nackskador https://twitter.com/taylorogan/status/1539968257813229570?s=21&t=k3IbrWZY-Xhl4I2dCV4-OA

Jag har förståelse för statistik. Det är därför jag förstår att NHTSA presenterar sin statistik på ett missvisande sätt. Kan du visa mig datan på folk som kommit till skada pga FSD eller inte? Jag ser det ingenstans. Och bara låt bli att baka ihop det med AP. Backa upp ditt pstående!
Citera
2022-06-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag har förståelse för statistik. Det är därför jag förstår att NHTSA presenterar sin statistik på ett missvisande sätt. Kan du visa mig datan på folk som kommit till skada pga FSD eller inte? Jag ser det ingenstans. Och bara låt bli att baka ihop det med AP. Backa upp ditt pstående!

Nej du förstår ju tydligen inte statistik. Har 260 skador skett på människor med AP/FSD beta senaste 12 månaderna och 71% av krascherna är FSD beta så är det inte ens en miljontedels chans att ingen är FSD. Och jag länkade ju en tweet med text från NHTSA där bilen med FSD BETA hade tvärnitat utan anledning så att personen blev påkörd och fick skador i nacken. Orkar inte argumentera saker med dig när du inte har en susning, trevlig midsommar
Citera
2022-06-23, 22:22
Medlem
libbens avatar
Citat:

Är väl cirka 250k olyckor den mätperioden. Så 247 olyckor av Tesla låter väldigt säkert. Så hur många liv har FSD och AP räddat troligen? Finns nog några genom tiderna iaf.

Finns väl knappt några fall alls där FSD varit vållande till död där det verkligen är FSDs fel. För övrigt så är det föraren som ska vara uppmärksam tills FSD är komplett och lanseras och hanteras av Tesla vid tillkommande skador.
Citera
2022-06-24, 00:54
Medlem
libbens avatar
Var ett tag sedan man tittade på AI Drivers videos. Imponerande hur bra den klarar sig i SF. Ska bli intressant när Dojon är igång och bidrar. Ska bli riktigt intressant.

https://youtu.be/fwduh2kRj3M?t=174
Citera
2022-06-24, 09:12
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Är väl cirka 250k olyckor den mätperioden. Så 247 olyckor av Tesla låter väldigt säkert. Så hur många liv har FSD och AP räddat troligen? Finns nog några genom tiderna iaf.

Finns väl knappt några fall alls där FSD varit vållande till död där det verkligen är FSDs fel. För övrigt så är det föraren som ska vara uppmärksam tills FSD är komplett och lanseras och hanteras av Tesla vid tillkommande skador.

Här sammanställs dödsolyckorna där Teslor är inblandade

https://www.tesladeaths.com/

Tesla stänger av FSD om bilen tror den kommer krascha, på det viset är den inte aktiverad vid själva smällen. Och alltså inte ansvarig...? Eller not.

Glad midsommar!
Citera
2022-06-24, 10:11
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Nej du förstår ju tydligen inte statistik. Har 260 skador skett på människor med AP/FSD beta senaste 12 månaderna och 71% av krascherna är FSD beta så är det inte ens en miljontedels chans att ingen är FSD. Och jag länkade ju en tweet med text från NHTSA där bilen med FSD BETA hade tvärnitat utan anledning så att personen blev påkörd och fick skador i nacken. Orkar inte argumentera saker med dig när du inte har en susning, trevlig midsommar

Ditt påstående var att fler blivit skadade av FSD än vad den räddat från en olycka. Jag förstår precis varför du inte orkar argumentera när någon ifrågasätter sånna påståenden, för det finns inte ens skräp-statistik från NHTSA som stödjer det.
Citera
2022-06-24, 10:46
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Eftersom du inte förstår vad statistiken säger så länkar jag till någon som gör det och kan sammanfatta det åt dig.

https://youtu.be/FFQcDDaEfI4
Citera
2022-06-24, 12:03
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Glad midsommar alla! Hoppas både Muskoviter och permabjörnar har en trevlig dag idag.
Citera
2022-06-24, 13:07
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Här sammanställs dödsolyckorna där Teslor är inblandade

https://www.tesladeaths.com/

Tesla stänger av FSD om bilen tror den kommer krascha, på det viset är den inte aktiverad vid själva smällen. Och alltså inte ansvarig...? Eller not.

Glad midsommar!

Det var inte många olyckor alls samt dödsfall med Autopilot eller FSD inblandat enligt den listan och det är inte teknologins fel. Det är förarnas och andra bilförares fel att folk dör i bilolyckor.

AP och FSD har räddat med störst sannolikhet räddat fler liv än vad som påstås ha dött enligt din lista.

FSD och AP inkativeras om du inte visste det när föraren behöver ta över. Det är 100 procent fortfarande föraren bakom ratten som har ansvaret att ha uppsikt. Än så länge så är det bara en assisterande tjänst som kräver din uppmärksamhet. Med det sagt så är det den mest avancerade assisterande tjänsten som existerar på marknanden och ingen annan är i närheten.

Leta du upp en lista över hur många som dött på grund av assisterande tjänst av alla andra tillverkare så kan jag lova dig att du skulle hitta fler dödsfall och olyckor än vad Tesla lyckats med. Sedan kan jag berätta för dig att dödsfall eller olyckor med assisterande tjänster hos andra bolag inte rapporteras till NHSTA på ett vettigt sätt. Det rapporteras bara om någon gör en anmälan om det och en undersökning inleds. Många dödsfall och olyckor är det ingen som bryr sig om att kolla upp om föraren somnat bakom ratten och driftat ut mot mötandes trafik eller kört av vägen. De ser en förare/passagerare som är död och sedan är case closed. Bara om familjen eller någon skulle få för sig att utreda olyckan. Många olyckor som inte utreds och ingen data sänds till övriga tillverkare på samma sätt som Tesla så de har ingen data att skicka till NHSTA eller känner till att problem uppstått.

Men fortsätt du att bevisa att Tesla är säkraste bilen och räddar fler liv än vad den påstås tagit. Vi som förstår teknologin och hur det fungerar i branschen förklarar mer än gärna för er som inte förstår.

Så nu när du fått denna information så kan du börja hjälpa till att svara andra i tråden i framtiden när de kommer med felaktiga påståenden eller kommer till felaktiga slutsatser rörande olyckor med AP och FSD involverat.
Citera
2022-06-24, 13:25
Medlem
https://twitter.com/wholemarsblog/status/1540185947777601536?s=21&t=RDrs1SHGCTm71zRkAMWXXQ
Citat:
Buy Enhanced Autopilot for $6,000 to help save $TSLA ’s shitty quarter

Glöm nu inte köpa AP innan kvartalets slut så kanske inte Q2an blir en total katastrof

Glad midsommar
Citera
2022-06-24, 17:38
Medlem
Citat:

Så du använder alltså ett exempel där en Tesla blir påkörd av en annan bil som exempel där FSD åstadkommit skador?

Är du så korkad på riktigt?
Senast redigerad av Klugge 2022-06-24 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in