2022-06-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det här stinker skit lång väg, det här bör belysas. En mamma som är rädd för sin egna son köper jag inte utan bra argument.
Som i snickesnack menar du? Det kan jag garantera att det inte är. Infon kommer från en arbetskamrat till mamman, de hade visst en del umgänge privat också. Ska träffa min källa nästa helg och kommer givetvis ta upp detta vidare.
Citera
2022-06-22, 21:27
Medlem
zoomlanders avatar
Finns det någon möjlighet att Sjukhusvittnet som såg en man parkera den vita bilen på sjukhusparkeringen kan konfronteras med foton på i utredningen förekommande personer med foton på dem ifrån den aktuella tiden?
Citera
2022-06-22, 22:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Inte omöjligt nej. Och vice versa. Hans mamma flyttade efter faderns död från Mariestad för att komma bort från sonen som hon var rädd för. Har väl spekulerats om det tidigare i tråden men nu har jag fått det bekräftat.
Ja. Hon flyttade upp till Norrland nära brodern istället som bott där sen länge med sin familj. Säger ändå en del.
Citera
2022-06-22, 23:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har faktiskt väntat på det här inlägget från dig...
med just den här typen av "info" om Bröderna O.

Magkänslan du vet...

Citat:
Jag kanske kan få det att pirra ännu mer i magen på dig genom att verifiera Ugglans information?! Jag kan på väldigt goda grunder intyga att den stämmer. Tyvärr, eller vad man ska säga. Spåret och tanken var annars intressant.

Citat:
Tänk jag hade faktiskt även en magkänsla att just du skulle dyka upp för att i vanlig ordning verifiera Ugglan's information och intyga att den stämmer

Mönstret känns igen, det är väldigt förutsägbart det här nu.

Citat:
Javisst är det så, och mönstret fortsätter med att du bråkar dig till en avstängning. Slår ju aldrig fel.
Ska det vara så svårt att acceptera att andra kanske har rätt? Tror du inte jag hade velat att bröderna O skulle vara intressanta? De stämmer väldigt väl in i mina teorier och efterforskningar kring Trankärr, men som jag skrev; tyvärr förhåller det sig inte på det viset. Bara acceptera och gå vidare.

Citat:
Nej jag tror inte att du vill det.
Vad är det för "dugligt" alibi bröderna O*lsson har, du som vet?

Hur vet du att Bröderna O är grundligt utredda? Vad har du för källa på det? Ugglan?

Citat:
Då tror du fel. Vad mer kan jag säga?
Hur alibit ser ut vet jag tyvärr inte, men det ska vara starkt. Avslöja källa brukar inte vara kutym så det kommer inte hända idag heller, men det är inte Ugglan.

Jaså Pudel, du har "faktiskt" väntat på det här inlägget från mig"! Du tycker inte att det tog vääääldigt lång tid innan "det förväntade" inlägget kom? Jag hade förstått din argumentation om jag hade skrivit detta tidigt när Bröderna O dök upp, men så är ju inte fallet. Jag har ju till och med friskt deltagit i diskussionerna om Bröderna O - ända tills nu ...

Sedan ska du ge blanka f*n i dina sjuka insinuationer om mig och Judaland. Och den där "magkänslan" har du uppenbarligen förväxlat med hjärnspöken.

Om allt nu är förutsägbart, vilket blir då "vårt" nästa steg, tänker du???

Pudelfrillan frågar också: "Hur vet du att Bröderna O är grundligt utredda? Vad har du för källa på det? Ugglan?" Att avslöja källan är just inte något som man gärna gör, men jag ska sträcka mig låååångt: Källan stavas "en person inom ordningsmakten med insyn". Bröderna O anses vara helt ointressanta i fallet.

Nöj dig!
Citera
2022-06-22, 23:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Källan stavas "en person inom ordningsmakten med insyn".

Bröderna O anses vara helt ointressanta i fallet.

Nöj dig!

Jaså det säger du... mhm...

Jag nöjer mig med att konstatera att du svarar precis som jag förutsåg att du skulle göra - igen
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-23 kl. 00:21.
Citera
2022-06-23, 00:02
Medlem
IB03s avatar
Citat:
För en tid sedan träffade jag en person (en gammal bekant som jag sällan ser nu för tiden) med hygglig insyn i fallet. Han/hon förklarade att Bröderna O är polisiärt grundligt utredda och helt ointressanta i fallet. De ska ha ett mycket dugligt alibi. De ska inte ens ha varit kompisar med Helena. Vi kan släppa misstanken mot Bröderna O.

Däremot gillar jag IB03:s idé om den där "distansminuten", Kroppholmen och Sten Ekholm!

Citat:
Jag kanske kan få det att pirra ännu mer i magen på dig genom att verifiera Ugglans information?! Jag kan på väldigt goda grunder intyga att den stämmer. Tyvärr, eller vad man ska säga. Spåret och tanken var annars intressant.

Ja jag välkomnar givetvis all info som kan stärka misstanken mot bröderna O resp, försvaga misstanken mot dem, som jag skrivit i tidigare inlägg . Nu kom info som pekar mot en kraftig försvagning av misstanken mot bröderna. Jag har följt Judalands info tidigare detta spår mot bröderna ( droppandet av Karlslund-Trankärr, Al*g använde egna bilar o sv ., även den privata småbåtshamnen Ekudden , mycket bra.)

Jag tar även in denna info och funderar också över andra parhästar till BW . Och då är det två namn då som kommer till pass som vi bör borra ner oss i anser jag. Särskilt en av dem som verkar vara en mycket suspekt "EM-hus"-polare nämligen :Sh*ne Pumfr*y (f.1965)

De andra är ju dennes raka motsats, nämligen : Henr*k Jung*rt (f.1969).

Det slog mig idag också inte för en nu , det självklara, detta "EM-hus" det är precis samma hus där SP står skriven under 1992 : Viktoriagatan 16 G som ligger precis i en korsning till Stockholmsvägen. Alltså det hus som Highlandertheonlyone benämner som huset på berget -"EM-huset"-SP lägenhet (Viktoriagatan 16 g), som ligger knappt 250 meter bakom Stadt. Shane står endast skriven på denna adress 1992 (kollat med Skatteverket) , så det är denna adress som menas med "EM-huset".

Vart höll denne engelsman hus efter han hade varit med BW på festen i Radbyn egentligen ?

Något jag undrar över lite är BW , han verkar vara en mycket sammansatt personlighetstyp . Hans umgängeskrets består av Ulrikas "prydliga" vänner inkluderande Ju*gert som han verkade vara mycket nära (insamlingen till Helena) samtidigt som han bor sambo med denna hustrumisshandlande fotbollshuligan (enligt tråden) Han seglar, jagar, gymmar , tar anabola steroider och amfetamin(!).

Han verkade ha flyttat runt mycket en tid efter Helenas försvinnande och arbetar nu vad jag har fattat det som inom Kriminalvården. Kan yrkesvalet säga något ? Eller är det bara orättvist konspiratoriskt ? Det är i alla fall inte helt lätt att bilda sig en klar uppfattning om hur denne BW fungerade i alla fall under 1992. Det spretar.

Om det skulle visa sig att bröderna O. är helt oskyldiga till att vara inblandade (som jag är givetvis lika öppen för som det motsatta) så får rollistan runt BW (som jag anser vara fortsatt väldigt intressant) kunna ha alternativ till Br. O.

Polisen bör om de inte redan ha gjort det kolla i (antar jag) fordonskatteregistret på vilka bilar samtliga hade i Helenas och Ulrikas bekantskapskrets, även då givetvis föräldrarnas bilar. Jag tänker då på bilen som killarna och Carina såg. Killarna är mycket bättre på bilmärken , men Carina såg bilen mycket mer närgående- båda sade en vit halvkombi bil och deras vittnesmål kan komplettera varandras.

En tanke jag har är om det kunde vara Sh*nes bil som Carina såg. I tråden står det att han skulle ägt en högerstyrd Rover. Jag har kollat upp olika Rover bilar . Om hans Rover skall passa in som den som Carina såg bör det vara denna halvkombi modell som är mycket lik en Ford Sierra i fronten och påminner mer om Celican i bak än vad Sierran faktiskt gör. Denna modell heter : Rover 820 SE och jag kollade på 1988 års modell.
Citera
2022-06-23, 00:06
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balkongman
Jag vet lite om Engelsmannen i den högerstyrda rovern
vad är det ni vill veta ?

Nykter tycker jag han är ganska schyst.
Onykter ett djävla svin.

Tränat boxning.
Har barn med en för mig okänd kvinna.

Allmänt känt att han misshandlar tjejer när han är på fyllan.
Älskar fotboll.
umgicks med lite folk jag jobbat ihop med ( kommer INTE nämna vilka)

Har flyttat tillbaka till England, efter att han misshandlade sin dåvarande flickvän.
Han piskade henne ganska rejält på sandviken, där var några välkända invandrar killar.
Dessa såg alltihop och gav s***e en rejäl omgång stryk.
Polisen blev dit kallad, när polisen kom till platsen bad s***e för sitt liv.
Polisen hjälpte honom därifrån, efter det så flög han hem snabbt som ögat.
Någon anmälan togs inte upp.
Allt enligt den inblandade kvinnan.
så sanningshalten behöver inte ens ifrågasättas.

kommer säkert på mer.

Min fetning , finns en del info på hela denna sida 399 och framåt bl a.
Citera
2022-06-23, 00:40
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balkongman
Jag vet lite om Engelsmannen i den höger styrda rovern
vad är det ni vill veta ?

Nykter tycker jag han är ganska schyst.
Onykter ett djävla svin.

Tränat boxning.
Har barn med en för mig okänd kvinna.

Allmänt känt att han misshandlar tjejer när han är på fyllan.
Älskar fotboll.
umgicks med lite folk jag jobbat ihop med ( kommer INTE nämna vilka)

Har flyttat tillbaka till England, efter att han misshandlade sin dåvarande flickvän.
Han piskade henne ganska rejält på sandviken, där var några välkända invandrar killar.
Dessa såg alltihop och gav s***e en rejäl omgång stryk.
Polisen blev dit kallad, när polisen kom till platsen bad s***e för sitt liv.
Polisen hjälpte honom därifrån, efter det så flög han hem snabbt som ögat.
Någon anmälan togs inte upp.
Allt enligt den inblandade kvinnan.
så sanningshalten behöver inte ens ifrågasättas.

kommer säkert på mer.

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Min fetning , finns en del info på hela denna sida 399 och framåt bl a.

Jag loggade in i några register och fick fram följande om SP (engelsmannen):

Han ska ha flyttat hit 1988-07-18.
Han ska ha flyttat ut igen 1990-01-31.
In igen 1990-06-05.
Ut igen 2001-03-08. (För gott, vad jag kan se.)

SP var gift 1986 till 1990.
Ska ha ett barn vid namn M*ikael Ek, född 1987. Mamman ska vara en Ann*ika Linn*ea Ek.

1990-06-05 ska han ha bott på Viktoriagatan 16G.
1993-01-15 på Magasinsgatan 11B.
Sedan saknas hemvist.
1993-11-01 på Bråtenvägen 76.
1996-04-01 på Prebendegatan 3.
1997-01 på Sandsbäcksvägen 59B.
Citera
2022-06-23, 00:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jaså det säger du... mhm...

Jag nöjer mig med att konstatera att du svarar precis som jag förutsåg att du skulle göra - igen

Vet du var jag tror? Jag tror att just DU (!) som minst VET vad som hände Helena den där natten. (Och det har jag trott länge.) Det enda som du verkar vara intresserad av är att rikta strålkastarljuset åt fel håll - som åt Bröderna O. Eller vad säger du, Pudelfrillan?!
Senast redigerad av Ugglan. 2022-06-23 kl. 01:10.
Citera
2022-06-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja jag välkomnar givetvis all info som kan stärka misstanken mot bröderna O resp, försvaga misstanken mot dem, som jag skrivit i tidigare inlägg . Nu kom info som pekar mot en kraftig försvagning av misstanken mot bröderna. Jag har följt Judalands info tidigare detta spår mot bröderna ( droppandet av Karlslund-Trankärr, Al*g använde egna bilar o sv ., även den privata småbåtshamnen Ekudden , mycket bra.)

Jag tar även in denna info och funderar också över andra parhästar till BW . Och då är det två namn då som kommer till pass som vi bör borra ner oss i anser jag. Särskilt en av dem som verkar vara en mycket suspekt "EM-hus"-polare nämligen :Sh*ne Pumfr*y (f.1965)

De andra är ju dennes raka motsats, nämligen : Henr*k Jung*rt (f.1969).

Det slog mig idag också inte för en nu , det självklara, detta "EM-hus" det är precis samma hus där SP står skriven under 1992 : Viktoriagatan 16 G som ligger precis i en korsning till Stockholmsvägen. Alltså det hus som Highlandertheonlyone benämner som huset på berget -"EM-huset"-SP lägenhet (Viktoriagatan 16 g), som ligger knappt 250 meter bakom Stadt. Shane står endast skriven på denna adress 1992 (kollat med Skatteverket) , så det är denna adress som menas med "EM-huset".

Vart höll denne engelsman hus efter han hade varit med BW på festen i Radbyn egentligen ?

Något jag undrar över lite är BW , han verkar vara en mycket sammansatt personlighetstyp . Hans umgängeskrets består av Ulrikas "prydliga" vänner inkluderande Ju*gert som han verkade vara mycket nära (insamlingen till Helena) samtidigt som han bor sambo med denna hustrumisshandlande fotbollshuligan (enligt tråden) Han seglar, jagar, gymmar , tar anabola steroider och amfetamin(!).

Han verkade ha flyttat runt mycket en tid efter Helenas försvinnande och arbetar nu vad jag har fattat det som inom Kriminalvården. Kan yrkesvalet säga något ? Eller är det bara orättvist konspiratoriskt ? Det är i alla fall inte helt lätt att bilda sig en klar uppfattning om hur denne BW fungerade i alla fall under 1992. Det spretar.

Om det skulle visa sig att bröderna O. är helt oskyldiga till att vara inblandade (som jag är givetvis lika öppen för som det motsatta) så får rollistan runt BW (som jag anser vara fortsatt väldigt intressant) kunna ha alternativ till Br. O.

Polisen bör om de inte redan ha gjort det kolla i (antar jag) fordonskatteregistret på vilka bilar samtliga hade i Helenas och Ulrikas bekantskapskrets, även då givetvis föräldrarnas bilar. Jag tänker då på bilen som killarna och Carina såg. Killarna är mycket bättre på bilmärken , men Carina såg bilen mycket mer närgående- båda sade en vit halvkombi bil och deras vittnesmål kan komplettera varandras.

En tanke jag har är om det kunde vara Sh*nes bil som Carina såg. I tråden står det att han skulle ägt en högerstyrd Rover. Jag har kollat upp olika Rover bilar . Om hans Rover skall passa in som den som Carina såg bör det vara denna halvkombi modell som är mycket lik en Ford Sierra i fronten och påminner mer om Celican i bak än vad Sierran faktiskt gör. Denna modell heter : Rover 820 SE och jag kollade på 1988 års modell.

Kanske värt att notera är att bröderna "O" fanns, och finns fortfarande, i roll-listan kring BW. De förekommer på bilder på ett flertal ställen på BW:s facebook sida. Det skulle väl kunna vara 3 GM/MGM också gissar jag?
Citera
2022-06-23, 01:41
Medlem
Desto mer jag läser och hör om BW desto mer relevant/varningstecken ser jag hos honom.. Flera beskriver honom som charmig och trevlig men med hett temperament, kan svartna för ögonen och tog anabola steroider.. kombinera det med en festkväll..

För mig har han alltid varit misstänkt pga av att han indirekt var det sista som pratade med Helena och samtalet skulle handla om just skjuts hem, dvs att han antingen väntade på någon med bil eller hade en egen till hands (Köra full?).

EM-Huset är ju högst relevant i sammanhanget! Denna engelsman, SP som också hade en ganska gediget rykte som jag förstår det som, kanske inte heller den bästa kvinnosynen... Även varningsklockor ringer där.

Däremot vet man något om BWs alibi? Det var någon tjej va? Skulle han sovit hos henne?
Samt han var inte på förfesten i Töreboda utan på någon annan fest? Något som heter Radbyn...? Tänkte bara om någon körde honom in till Stadt, den personen kanske hämtade honom också, alternativt att den personen var med på Stadt som nykter eller onykter chaufför.
Citera
2022-06-23, 02:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vet du var jag tror? Jag tror att just DU (!) som minst VET vad som hände Helena den där natten. (Och det har jag trott länge.) Det enda som du verkar vara intresserad av är att rikta strålkastarljuset åt fel håll - som åt Bröderna O. Eller vad säger du, Pudelfrillan?!

Ja vad ska man säga?
Nu kom den också precis som väntat...
Du är lättläst och projicering är din paradgren!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-23 kl. 02:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in