Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-23, 01:18
Medlem
QueenJzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Lite svårt att greppa vad du skriver. Men det är helt klart att de som drev mannen till att ta livet av sig är handlingarna som höghopparen har gjort. Men det är inte honom jag avser när jag talar om oskyldiga offer som dumpen skapar.

Den som är skyldig till att förstöra livet genom drev är givetvis den som drevar.

Väldigt tydligt att kvinnan har separerat från mannen och har fullt fokus på att rädda sig och sina barn från förföljelse. När de hänger ut mannen så hänger de även ut kvinnan och barnen.

Jag har själv sett hur illa det kan gå när det händer. En liten flicka vars pappa hängdes ut som pedofil blev av med alla sina vänner och mobbad. Hon kunde inte längre gå till skolan och fick ingen skolgång, gick inget gymnasium och är narkoman idag. Mamman fick en djup depression och blev förtidspensionerad. Till råga på allt så börjar allt fler nu sisådär 30 år senare tro att mannen som blev uthängd och idag bor en bra bit utanför Europa faktiskt inte ens var skyldig till det han blev uthängd för.

Denna typ av oskyldiga offer riskerar långhopparen och gammelkärringen att skapa dag efter dag och det enda de gör är att de garvar åt en oskyldig kvinna rätt upp i ansiktet. Hör du inte vilka sjuka människor det är? De säger att de bryr sig om barn, men de visar väldigt tydligt att de fullständigt skiter i barn.

Nu är det ju extremt tydligt att dessa inte är oskyldiga, om man är läskunnig och inte blind.
Du kan lyssna på dumpens podd så förstår du det s.k hånskrattet. Tror du det kom från tomma intet?
Citera
2022-06-23, 01:19
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenJz
Men ge dig för fan 😂
Har du helt missat att flera av äcklena är dömda sen tidigare?
Har du helt missat att några är häktade?
Har du helt missat att detta handlar om barn?
Har du helt missat att pedofili aldrig är försvarbart? Till och med mord kan vara det, mord på en pedofil som våldtagit ens barn till exempel. Givetvis menar jag moraliskt sett så du behöver inte komma med nåt s.k rättssystem.
Scenariona verkar ju funka rätt bra oavsett vad du skriver eftersom dom snart är uppe i 120 peddon. Eller du tror att alla dessa gubbar bara vill vara med på film eller jag förstår inte riktigt vart du vill komma?

Lönlöst att diskutera med dig. Hänvisar dig till twitter till resten av den lilla vänstervridna skara som håller med dig.
Haha, det handlar om baaaarn. Den gubben har man ju aldrig hört förut. Nej, det handlar inte om barn. Det handlar om två privatpersoner som har fått för sig att leka polis, åklagare, domare, och bödel på samma gång.

Du får gärna komma med ett citat där jag försvarar sexbrott av något slag. Det enda jag har skrivit är att jag anser att tonläget kring dem är alldeles för uppskruvat, vilket hotar rättssäkerheten. Kul att du anser att mord kan vara ok, samt att det är ok att din moral står över rättsväsendet. Det tar emot att skriva det, men det vore intressant om du hamnade i en situation där du var anklagad för brott. Kanske oskyldigt, men det spelar egentligen ingen roll.
Citera
2022-06-23, 01:24
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Jag kan konstatera att det anmäla tusentals av fall däribland grooming. Siffran ökar varje år. Statistik om du är ärligt intresserad finns givetvis på BRÅ.

Det här en lätt introduktion till den fruktansvärda verklighet som finns på nätet för unga
https://sverigesradio.se/artikel/stor-okning-av-utredningar-av-groomingbrott-mot-barn

Du kan välja valfri tingsrätt runt om i Sverige och välja ett axplock från föregående år om du vill läsa massor av liknande situationer som de dumpen framställer.
Givetvis är det här på riktigt. Att du viftar bort det flagrant utan att visa det minsta oro för barns tillvaro på internet visar antingen din narcissism eller din avsaknad på nyfikenhet för annat än din egen världsbild målar upp
Jaha, så antalet anmälningar har ökat, men man vet inte vad det beror på. En anmälan är inte samma sak som att ett brott har begåtts, och definitivt inte samma sak som en fällande dom. Hur var det nu, vilket är det mest kända exemplet ur svensk historia där anklagelsen i sig var tillräcklig bevisning på att brott hade begåtts? Vi kan ju följa trådens exempel och köra en rebus: Ca 300 år efter digerdöden, relaterad till transporter till en färgglad jordhög.
Senast redigerad av Gynekologstol 2022-06-23 kl. 01:27.
Citera
2022-06-23, 01:24
Medlem
Citat:
Han säger ju så för att dissa gäddan, ser du inte själv hur gäddfan ser ut?

Ja självklart. Men i samma veva så dissar han ju sin egen metod oavsett om han är medveten om det eller inte. Som sagt, så som gäddorna oftast beter sig i chattarna, klumpiga, tafatta och veka så hade de lika gärna kunnat ragga på en hollywoodkändis och haft samma chans på gensvar. Även om de i vissa fall kan se halvnormala ut så har de ju inte vett nog att ta fördelaktiga bilder på sig själva ens. Inte en jävel skulle nappa på det. Såtillvida de inte har annat att erbjuda (pengar, cigg, droger, alkohol), men de flesta gäddorna Dumpen stöter på lockar inte med sådant.
Citera
2022-06-23, 01:30
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jaha, så antalet anmälningar har ökat, men man vet inte vad det beror på. En anmälan är inte samma sak som att ett brott har begåtts, och definitivt inte samma sak som en fällande dom. Hur var det nu, vilket är det mest kända exemplet ur svensk historia där anklagelsen i sig var tillräcklig bevisning på att brott hade begåtts? Vi kan ju följa trådens exempel och köra en rebus: Ca 300 år efter digerdöden, relaterad till transporter till en färgglad jordhög.

Kan ta de tillfällen där en person satt sig i sin bil dyngrak med bilnycklarna i handen men aldrig kört iväg. Många sådana har åkt fast. Då räcker uppsåtet. Att ens befinna sig i bilen.

Finns många fällande domar och är du seriöst intresserad är det som jag sa enkelt att ta fram från mer eller mindre varenda tingsrätt.
Citera
2022-06-23, 01:34
Medlem
Citat:
Migränmartin eller baskerpeddot 😊

Hittade migränmartin, tvi ett sånt svin. 🤮
Baskerpeddot hittadecjag inte, verkar inte finnas någon bra sökfunktion, ellet så fattar jag inte.
Citera
2022-06-23, 01:34
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Var hängdes han ut för trettio år sen? Svensk media namngav inte pedofiler för 30 år sen

Han hängdes ut genom att folk limmade posters på väggar i området med bild på honom och det delades flygblad i brevlådorna och folk ringde till hans arbetsplats och skolan ringdes. Det tog ungefär 1-2 dagar så visste alla om det. Flickan fick stryk redan första dagen i skolan. Kom ihåg att hon fick tänder utslagna och det var mycket blod på golvet. Under kommande tid så fick hon uppleva mycket hemskt i skolan bland annat fick hon snus upptryckt i fittan. Efter ett tag orkade hon inte gå till skolan mer.

Jag vet inte om hon är narkoman än idag, har inte hört talas om henne på många år nu. Men hennes liv blev ju förstört. Risken att förstöra barns liv på det sättet kallar höghopparen för en fin syssla och jag kan höra hans hånfulla garv samtidigt som något barn får sina tänder utslagna.

Han svajar fram och tillbaka med tiden. Ett par år så drevar han så barn blir jagade som den där handbollsspelarens barn. Deras liv var han på och förstörde. Sen ägnar han sig i några år åt kvinnohat och hetsar mot feminister. Sen går han all in på att sitta å garva åt en desperat oskyldig kvinna som försöker rädda sitt och sina barns liv. Hör du inte hur sjuk höghopparen måste vara? Känslokall som en isvak är han.
Citera
2022-06-23, 01:35
Medlem
Citat:
Bra eller rolig?
Ett ärkesvin som tas ner ordentligt.
Citera
2022-06-23, 01:37
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Nu är det ju extremt tydligt att dessa inte är oskyldiga, om man är läskunnig och inte blind.
Du kan lyssna på dumpens podd så förstår du det s.k hånskrattet. Tror du det kom från tomma intet?

Räknar du barnen som skyldiga?

Du kan ju inte vara frisk nånstans du.
Citera
2022-06-23, 01:38
Medlem
Bra att Sara inte har så hård och arg röst. Lugnt samtal. Jag tycker samtalet är viktigast.

Jag ska förklara varför. Det är så många som är så här trevliga äldre män som går ute med hunden i ur och skur och pratar med föräldrar i lekparken medan ögonen vandrar. Säger ett roligt skämt och går vidare. Visst är han trevlig, karln som bor i andra kvarteret. Vi får bjuda på en drink på fredag. Han ser ju lite ensam ut.

Och om Dumpen låter de här gubbarna prata, och prata mycket så kan man i deras berättelse få tag på deras lögner. Det är i samtalet där man samtidigt ser deras ansiktsmuskler försöker förneka och se trovärdiga ut och allt sånt. Och där kan man se när de troligast ljuger.

För det vill man veta. Vad är skillnaden mellan en vanlig man och en som vill våldta barn?
Senast redigerad av Sturuf 2022-06-23 kl. 01:40.
Citera
2022-06-23, 01:38
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Han hängdes ut genom att folk limmade posters på väggar i området med bild på honom och det delades flygblad i brevlådorna och folk ringde till hans arbetsplats och skolan ringdes. Det tog ungefär 1-2 dagar så visste alla om det. Flickan fick stryk redan första dagen i skolan. Kom ihåg att hon fick tänder utslagna och det var mycket blod på golvet. Under kommande tid så fick hon uppleva mycket hemskt i skolan bland annat fick hon snus upptryckt i fittan. Efter ett tag orkade hon inte gå till skolan mer.

Jag vet inte om hon är narkoman än idag, har inte hört talas om henne på många år nu. Men hennes liv blev ju förstört. Risken att förstöra barns liv på det sättet kallar höghopparen för en fin syssla och jag kan höra hans hånfulla garv samtidigt som något barn får sina tänder utslagna.

Han svajar fram och tillbaka med tiden. Ett par år så drevar han så barn blir jagade som den där handbollsspelarens barn. Deras liv var han på och förstörde. Sen ägnar han sig i några år åt kvinnohat och hetsar mot feminister. Sen går han all in på att sitta å garva åt en desperat oskyldig kvinna som försöker rädda sitt och sina barns liv. Hör du inte hur sjuk höghopparen måste vara? Känslokall som en isvak är han.

Är svårt att diskutera ett fall jag inte känner till om det faktiskt har hänt. För 30 år sen borde ändå skolan funnits där bättre än det du beskriver. Detaljerna gör mig tveksam dessutom att det faktiskt har hänt. Få minns saker så tydligt för 30 år sen.
Nog om det varken du eller jag kan föra något i bevis.

Om du lyssnar på podden så backar Patrik från sitt garv rätt ordentligt och det sitter i en annan kontext men absolut det skulle hanterats annorlunda det tror jag dumpen tycker själva också.
Citera
2022-06-23, 01:40
Medlem
Citat:

Till hans försvar, så blev han ju själv utsatt och borde hata peddosar, sen har han nog supit bort hjärnceller och empati, men skit är det när offren råkar illa ut.

Man får blandade tankar om Patrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in