2022-06-22, 20:43
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg skrev at MG først hadde vært medlem i HA i 15 år og deretter i Bandidos i 2 år. Du kan faktisk lese riktig og ikke snu det som om det blir feil.

Så hva er ditt problem?

Michael Green har vært medlem i Hells Angels og Bandidos i Danmark i tilsammen 17 år. Han er nå innsatt i Nyborg statsfængsel blant landets mest hardbarka kriminelle. Mange av dem er medlemmer av organiserte bander og har har flere liv på samvittigheten. Skiftet side for å provosere - Jeg kom inn i miljøet i svært ung alder, da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Da jobbet jeg som dørvakt i utelivsbransjen og møtte masse spennende mennesker. Deriblant noen jeg hadde voks

https://www.tv2.no/a/13003592/

Jeg er fullt ut klar over hva du skrev. Men det er fortsatt andre som ikke forstår dette. Dessverre fører ikke HA offentlige protokoller på hvem som kastes ut i bad standing. Ingen HA-medlemmer ville gått frivillig over til B. De som vet de vet, resten kan lure. Sånn er det. MG ble kastet ut av HA.
Citera
2022-06-22, 21:15
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du tar feil! I artikkelen står det at Hells Angels er involvert.

Din påstand om at NR er hjerneskadet, synes jeg er påfallende, når vi nå vet at NR har tilstått, og dermed vært behjelpelig med å oppklare saken.

Jeg liker ikke din glorifisering av Hells Angels. De gjør på ingen måte noe godt for samfunnet. Den grunnleggende filosofien er dødfødt.

https://yle.fi/news/3-11874479

"The case was one of biggest drug investigations in Finnish history, involving the Cannonball and Hells Angels motorcycle gangs and an array of celebrities."

"However, the court mitigated Ranta-aho's verdict as he had confessed to being guilty and helped police to find several drug caches."

Når driver jeg heller ikke med noen glorifisering av HA eller andre MC-klubber, men jeg kjenner miljøet godt nok til å kunne slenge ut en påstand om at det mest sannsynlig bidrar til mer samfunnsnyttige formål enn det du gjør. Selv om HA er en 1%-klubb, så har de aller fleste medlemmer vanlige jobber og betaler skatt. Hva det enkelte medlem gjør på privaten kan ikke klubben klandres for. et av kravene for å være medlem er at man må eie en HD motosykkel med minst 1200ccm motor. I tillegg må man ha førerkort og betale klubbavgiften sin i tide. Dette betyr at alle HA-medlemmer er kredittverdige skattebetalere, ellers hadde staten og kreditorer kommet å tatt motorsyklene deres eller pant i eiendommene deres.

Uansett så er det off-topic å diskutere HA her i denne trådene. Det finnes ingen forgreninger her. HA har ikke noe med lørenskogsaken å gjøre, og det er heller ingen HA-medlemmer som er dømt i katiska saken. Les dommer i sin helhet før du uttaler deg mer om den saken.
Citera
2022-06-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Når driver jeg heller ikke med noen glorifisering av HA eller andre MC-klubber, men jeg kjenner miljøet godt nok til å kunne slenge ut en påstand om at det mest sannsynlig bidrar til mer samfunnsnyttige formål enn det du gjør. Selv om HA er en 1%-klubb, så har de aller fleste medlemmer vanlige jobber og betaler skatt. Hva det enkelte medlem gjør på privaten kan ikke klubben klandres for. et av kravene for å være medlem er at man må eie en HD motosykkel med minst 1200ccm motor. I tillegg må man ha førerkort og betale klubbavgiften sin i tide. Dette betyr at alle HA-medlemmer er kredittverdige skattebetalere, ellers hadde staten og kreditorer kommet å tatt motorsyklene deres eller pant i eiendommene deres.

Uansett så er det off-topic å diskutere HA her i denne trådene. Det finnes ingen forgreninger her. HA har ikke noe med lørenskogsaken å gjøre, og det er heller ingen HA-medlemmer som er dømt i katiska saken. Les dommer i sin helhet før du uttaler deg mer om den saken.

Denne tråden er i ferd med å bli totalt uinteressant. Hva med å konsentrere seg om offeret(AEH), hovedsiktede(TH) og medsiktet(RU). Det er her, og i deres nærmeste omgivelser, kilden til oppklaring ligger, og ikke i alle de fantasifulle og meningsløse teoriene som florerer blant deltagerne her inne. Hold tunga rett i munnen, og søk etter det opplagte. Løsningen ligger i det enkle og nære, og dette er blant annet politiet klar over. Vi går en spennende sommer og høst i møte🕵️‍♂️
Citera
2022-06-23, 00:27
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
At TH er en kald fisk og hadde stenansikt er jo fordi han på en eller annen måte er skyldig i denne saken. NRK-intervjuet er klippet ihjel for å klemme inn noen krokodilletårer.

Det skulle vært svæært interessant å fått sett hele intervjuet i rå-format, uklippet.
Citera
2022-06-23, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det skulle vært svæært interessant å fått sett hele intervjuet i rå-format, uklippet.
Hvorfor måtte han lese fra brevet. Stoppet på et helt perfekt tidspunkt.
Citera
2022-06-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Antagligen för att journalisten skulle se hur TH reagerade då han läste ur brevet och om TH vidare skulle klara av att läsa kanske hela brevet. Men det lyckades tydligen TH inte att göra. Det är klart att om TH har del i AEHs försvinnande att göra då kan det vara svårt att klara av att läsa det mesta ur brevet.
Citera
2022-06-23, 19:42
Medlem
Citat:
Antagligen för att journalisten skulle se hur TH reagerade då han läste ur brevet och om TH vidare skulle klara av att läsa kanske hela brevet. Men det lyckades tydligen TH inte att göra. Det är klart att om TH har del i AEHs försvinnande att göra då kan det vara svårt att klara av att läsa det mesta ur brevet.
Kanskje Tom Hagen er en skådis 😉

Tror noen at det kommer en løsning i år da?
Citera
2022-06-23, 19:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Jeg må le når han liksom knekker sammen i gråt. Bare skuespill alt sammen. Ikke en eneste tåre.
Etterpå virker han småsint fordi han ikke klarte å lure journalisten med den falske gråten sin.
Tripper rundt på kjøkkenet.
Citera
2022-06-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg må le når han liksom knekker sammen i gråt. Bare skuespill alt sammen. Ikke en eneste tåre.
Etterpå virker han småsint fordi han ikke klarte å lure journalisten med den falske gråten sin.
Tripper rundt på kjøkkenet.

TH kan ikke vaere best i alt ellers?

Det er bare et spill for galleriet som TH jobber med.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-06-23 kl. 20:20.
Citera
2022-06-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

TH kan være en person som vet best og kan best.

Er vi heldige kan TH bli stilt for retten i år eller det kan bli neste år. Håper at TH blir brakt inn for retten slik at de ikke avslutter saken.
Citera
2022-06-23, 21:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
TH kan være en person som vet best og kan best.

Er vi heldige kan TH bli stilt for retten i år eller det kan bli neste år. Håper at TH blir brakt inn for retten slik at de ikke avslutter saken.

På et eller annet tidspunkt vil jo saken bli henlagt hvis ikke politiet tar ut tiltale.
Riksadvokat/statsadvokat er de som henlegger hvis det drøyer ut i tid.
Disse har en mer nøytral rolle selv om de sitter øverst i påtalemyndigheten, som jo politiet er en del av.
At de fremdeles ikke har henlagt saken etter 3.5 år, og snart 4 år, er et godt tegn.
Dung-saken og Vålnes-saken ble til sammenlikning henlagt etter halvannet år.
I begge de sakene satt man med en siktet ektefelle, men ikke noe lik.
Kan tyde på at riksadvokaten har sett nok bevis på at TH vil kunne felles i en rettsak, og lar etterforskningen gå sin gang som en siste finpuss på resten av saken. TH er jo neppe helt alene, og vi vil antakeligvis se nye arrestasjoner snart.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-06-23 kl. 21:27.
Citera
2022-06-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Troverdig har sikre og troverdige kilder på dette. Tro det eller ei.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in