2022-06-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
1.GM visste vel ikke i november 2017 at RU kom til å ha så mange møter med TH fram mot forsvinningen?
2.Han risikerte vel også at RU enkelt kunne sjekkes ut av saken, på grunn av andre forhold. RU kunne f.eks. hatt alibi for tidspunkt der deler av planleggingen hadde foregått.
1.Det har du rett i. Men det var vel ikke nødvendig å vite. Det var vel (i et slikt scenario) nok for GM å vite at RU og TH hadde vært i kontakt med hverandre angående RUs forretningside.
2. Jo, men allikevel kan GM ha sett det som en stor fordel at politiet ble villedet til å tro at RU kunne være medskyldig og at politiet derfor brukte ressurser på å etterforske RU.

GM kan eventuelt ha hatt ønske om at både TH og RU skulle bli mistenkt for forbrytelsen.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-22 kl. 10:53.
Citera
2022-06-22, 10:59
Medlem
Kan GM på en eller annen måte bevisst ha pekt på seg selv (i trusselbrevet eller på andre måter) fordi han eventuelt tenkte at "politiet vil ikke tro at det er meg som er GM ettersom dette peker mot meg"?

Hva tenker dere om det?

Jeg tenker at det ikke er så sannsynlig, fordi en GM vil vel helst prøve å unngå å havne i politiets søkelys.
Men hvis GM er en som uansett (av naturlige årsaker) havner i politiets søkelys, så kan GM ha valgt å bevisst peke mot seg selv.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-22 kl. 11:31.
Citera
2022-06-22, 12:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
MZ er blendahvit og foreldrene er polske.

Han har forøvrig nylig fjernet adressen sin fra 1881-oppføringen.
Mens "alter egoet" fremdeles står oppført. Kanskje han har stiftet
litt for mye gjeld, prøvd å skaffe midler gjennom et kryptooplegg
som ikke ga uttelling? Såpebutikken går vel ikke akkurat så det suser.
Citera
2022-06-22, 12:48
Avslutad
Citat:
Du tar feil. Katiska-saken har INGEN forbindelse til HA. Den ene hovedmannen JT var medlem (og delvis leder) av en klubb som har vært supportklubb både til HA og Bandidos. Slik som alle 1% klubber er. Men fordi JT er en hjerneskadd narkoman så ble han fratatt vesten sin og sparket ut av MC-klubben.

Det finnes INGEN link eller forbindelse mellom HA og Katiska-saken. Det finnes heller INGEN link mellom Katiska og Lørenskog UTENOM at OHG sin passkopi ble forsøkt brukt til å leie et lager i finland i Januar 2019.

HA tar ikke slike oppdrag som går utover sivile og uskyldige folk. Det medlemmet som er innblandet i noe slikt minster vesten sin på dagen og blir satt i "bad standing". Om det helt chapter skulle være involvert i noe som strider mot HAMC sitt verdigrunnlag vil hele chaperet miste sin status som fulleverdig medlem av HAMC.

Når det kommer til møtet mellom TH og MG så må dere huske på at MG aldri har vært noen hardbarket MC-kriminell. Han har blitt kastet ut av de klubbene han har vært medlem av og han figurerer som et slags talsrør for TBM. En organisasjon som tiltrekker seg tystere, avhoppere og tidligere rusmisbrukere som har blitt kastet ut av miljøene de har vanket i. MG sitt ord er ikke verdt papiret det er skrevet på en gang.
Du tar feil! I artikkelen står det at Hells Angels er involvert.

Din påstand om at NR er hjerneskadet, synes jeg er påfallende, når vi nå vet at NR har tilstått, og dermed vært behjelpelig med å oppklare saken.

Jeg liker ikke din glorifisering av Hells Angels. De gjør på ingen måte noe godt for samfunnet. Den grunnleggende filosofien er dødfødt.

https://yle.fi/news/3-11874479

"The case was one of biggest drug investigations in Finnish history, involving the Cannonball and Hells Angels motorcycle gangs and an array of celebrities."

"However, the court mitigated Ranta-aho's verdict as he had confessed to being guilty and helped police to find several drug caches."
Citera
2022-06-22, 13:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
HA har en regel som sier at man aldri kan tas opp som fullverdig medlem hvis du har vært medlem i Bandidos. Mens bandidos tar i mot alle, uansett.

LH er et eksempel på dette. Han ble kastet ut av HA etter en krangel med Oslo-presidenten i HA og ble derfor medlem i Bandidos.

Når det gjelder troverdigheten til MG så må man kjelle litt til miljøet han kommer fra. Det er en grunn til at han ble kastet utvav HA i første omgang. Et annet medlem/talsperson for TBM er norske M*kal N*az Al*i. Samme regien der. Utallet seg stadig i media om ting han ikke har kompetanse og viten om. Sist i Mr Good dokumentaren om E Jensen eller som ekspert for NRK og klassifiserte M*llehaugen som «norges farligste mann». Strategien til TBM er å være mest mulig synlig i media for å kunne søke støtte av staten.

For folk som har vært eller har hod kunnskap om ulike miøjøer fremstår både MG og MNA som PR-kåte lystløgnere uten troverdighet.

Du er nok inne på noe. Flere har fått stempelet "norges farligste mann", bl.a. torpedoen Sven-Eirik Utsi, og Trond Henriksen. Det kan ha noe med PR å gjøre.
Millehaugen drap en fengselsbetjent, og skjøt vilt rundt seg med en 7.62mm AG3 autorifle, under et ran, men det er jo mange som har gjort liknende ting.
Men jeg tror på MG når han sier at TH ikke hadde de reaksjonene han skulle ha hatt hvis han ikke sto bak. Jeg vet ikke hvor det står at MG har blitt kastet ut av HA, men hvis du sier det, så stemmer det sikkert.
Citera
2022-06-22, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg vet ikke hvor det står at MG har blitt kastet ut av HA, men hvis du sier det, så stemmer det sikkert.

Han var 15 år i Hells Angels og to år i Bandidos.
Michael Green (47) brøt med MC-miljøet fordi han var lei kriminalitet og at broderskapet innad i klubbene forsvant.

http://mcrazzia.blogspot.com/2011/03/tidligere-mc-medlem-hjelper-andre-ut-av.html?m=1
Citera
2022-06-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, det er kanskje mulig at krypto-GM er en RU har vært i kontakt med. Men at GM så tidlig som november 2017, begynner å planlegge at RU skal bli utpekt som syndebukk, ved å kopiere skrivefeil og starte Reddit-tråder, det tviler jeg sterkt på.
Enig i at reddit og at ru ble planlagt som syndebukk i tidlig fase er tvilsomt. Har litt problemer med at ru skal ha kidnappet moren til skaperen av begrepet den uslepne diamanten. At ru kan være brukt senere er dog ingen umulighet. Th og ru var innledningsvis samkjørt i forklaringen, men så fikk ru panikk og innrømte monerodiskusjoner. Hvilket motiv har ru til å ta opp dette tema om han ikke ble spurt. Prøvde han å distansere seg fra th og saken. Jeg tolker det foreløpig som at th er bakmannen for aehs død.
Citera
2022-06-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han har forøvrig nylig fjernet adressen sin fra 1881-oppføringen.
Mens "alter egoet" fremdeles står oppført. Kanskje han har stiftet
litt for mye gjeld, prøvd å skaffe midler gjennom et kryptooplegg
som ikke ga uttelling? Såpebutikken går vel ikke akkurat så det suser.
Mye konkurranse innen såpeprodukter. Ru nekter ikke å forklare seg i motsetning til th og småungene.
Citera
2022-06-22, 20:06
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du tar feil! I artikkelen står det at Hells Angels er involvert.

Din påstand om at NR er hjerneskadet, synes jeg er påfallende, når vi nå vet at NR har tilstått, og dermed vært behjelpelig med å oppklare saken.

Jeg liker ikke din glorifisering av Hells Angels. De gjør på ingen måte noe godt for samfunnet. Den grunnleggende filosofien er dødfødt.

https://yle.fi/news/3-11874479

"The case was one of biggest drug investigations in Finnish history, involving the Cannonball and Hells Angels motorcycle gangs and an array of celebrities."

"However, the court mitigated Ranta-aho's verdict as he had confessed to being guilty and helped police to find several drug caches."

Jesus please save me. Jeg har aldri påstått noe om NR. Jeg skrev tydelig JT. Den andre hovedtiltalte. Han som i sin tid en gang var leder av Cannonball MC FØR HAN OGSÅ BLE KASTET UT. JT har aldri vært medlem av HA. Han har snarere blitt satt i bad standing.

Du må slutte å vedta dine egne sannheter. Hells Angels nevnes i to bisetninger i 2 sider i dommen. Side 325 og 326. Det henvises til et beslag av 296gram kokain i en garderobe tilknyttet Hells Angels Nomads. Politiet mener denne kokainen stammer fra nettverket til JT. Dommen er på 699 sider og det var vi som fikk bekreftet at dommen var korrekt fra Helsingfors tingrett. Vi fikk også tilsendt en egen utskrift.

Det er INGEN HA-medlemmer som er dømt i Katiska-saken og det finnes INGEN holdepunkter for å kunne påstå at HA er involvert eller kan linkes til lørenskogsaken. HA-medlemmet som kunne knyttes til beslaget på 296gram fikk frafalt siktelsen i saken og to andre narkosaker.

Citat:
Charges against a Hell's Angels president, including two felony drug offenses, were dismissed.
Citera
2022-06-22, 20:08
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du er nok inne på noe. Flere har fått stempelet "norges farligste mann", bl.a. torpedoen Sven-Eirik Utsi, og Trond Henriksen. Det kan ha noe med PR å gjøre.
Millehaugen drap en fengselsbetjent, og skjøt vilt rundt seg med en 7.62mm AG3 autorifle, under et ran, men det er jo mange som har gjort liknende ting.
Men jeg tror på MG når han sier at TH ikke hadde de reaksjonene han skulle ha hatt hvis han ikke sto bak. Jeg vet ikke hvor det står at MG har blitt kastet ut av HA, men hvis du sier det, så stemmer det sikkert.

At TH er en kald fisk og hadde stenansikt er jo fordi han på en eller annen måte er skyldig i denne saken. NRK-intervjuet er klippet ihjel for å klemme inn noen krokodilletårer.
Citera
2022-06-22, 20:11
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Han var 15 år i Hells Angels og to år i Bandidos.
Michael Green (47) brøt med MC-miljøet fordi han var lei kriminalitet og at broderskapet innad i klubbene forsvant.

http://mcrazzia.blogspot.com/2011/03/tidligere-mc-medlem-hjelper-andre-ut-av.html?m=1

Å bruke blogger som referanser er alltid god research. MG ble tuppet på hue og rævva ut av HA og når resten av MC-miljøet begynte å forstå hvorfor ville de ikke leke med han lengre. Ikke en gang bandidos. Så da fikk han forlate dem frivillig. INGEN SOM HAR VÆRT MEDLEM I BANDIDOS FÅR NOEN GANG BLI TATT OPP SOM MEDLEMMER I HA.
Citera
2022-06-22, 20:37
Medlem
Citat:
Å bruke blogger som referanser er alltid god research. MG ble tuppet på hue og rævva ut av HA og når resten av MC-miljøet begynte å forstå hvorfor ville de ikke leke med han lengre. Ikke en gang bandidos. Så da fikk han forlate dem frivillig. INGEN SOM HAR VÆRT MEDLEM I BANDIDOS FÅR NOEN GANG BLI TATT OPP SOM MEDLEMMER I HA.

Jeg skrev at MG først hadde vært medlem i HA i 15 år og deretter i Bandidos i 2 år. Du kan faktisk lese riktig og ikke snu det som om det blir feil.

Så hva er ditt problem?

Michael Green har vært medlem i Hells Angels og Bandidos i Danmark i tilsammen 17 år. Han er nå innsatt i Nyborg statsfængsel blant landets mest hardbarka kriminelle. Mange av dem er medlemmer av organiserte bander og har har flere liv på samvittigheten. Skiftet side for å provosere - Jeg kom inn i miljøet i svært ung alder, da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Da jobbet jeg som dørvakt i utelivsbransjen og møtte masse spennende mennesker. Deriblant noen jeg hadde voks

https://www.tv2.no/a/13003592/
Senast redigerad av Braskamin58 2022-06-22 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in