2021-03-17, 20:36
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Jag antar det. På hemsidan när man läser mer om deras café, så står det att man hittar semlor för 20kr st i deras caféer. Vet inte hur uppdaterad hemsidan är, men det kan vara möjligt att de fortfarande säljer. Det var ett tag sedan jag var där, så jag vågar inte lova något.
Ok, om det står på hemsidan att dom har semlor så är det säkert det som gäller. Håller själv inte reda på hur länge semlor säljs i allmänhet men det är väl typ mars månad ut eller något sådant.
Citera
2021-04-09, 00:38
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBO990
Hur tycker ni Biltemas korvar ställe sig mot Ikeas? Föredrar Biltema då det brukar vara mindre folk jämfört med Ikea.

Jag vill då verkligen inte ha något folk alls i min korv!

Men allvarligt, jag har aldrig ens funderat över att äta nåt på Feltema. Vem vill äta i den miljön? Och varför är det alltid totalt tomt där? Kan det bero på att maten är så otroligt välsmakande, trots det låga priset? Jag smakar hellre en skvätt syntetisk motorolja och bilvax bakom en hylla i butiken än att avslöjas med deras koktekörv i munnen.
Citera
2021-05-07, 00:13
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Har någon koll på vegansk korv? Finns det?
Citera
2022-06-21, 00:21
Medlem
Brukar då och då inmundiga ett par kokta eller en glass när jag har handlat på Biltema. Bor nära, så det blir ett par, tre gånger i månaden. Vare sig korven eller glassen är väl nån direkt höjdare men sämre finns, helt klart.

Idag chansade jag på raggmunk med fläsk. I vanliga fall (hemmagjord) en absolut höjdare men inte denna gång. Raggmunkarne smakade väl OK men var klart sladdriga. Fem tjocka skivor med fläsk (nästan överdrivet mycket men jag hade iofs beställt den större portionen) var för hårt stekta (svarta kanter) men vad det stackars djuret som bidragit med kroppsvävnaderna upplevt i slutet av sin levnad vill jag inte veta. Misstänker att vederbörande fått ligga och självdö nånstans. Det smakade INTE särskilt gott!

Tryckte ändå ner allt, var ju duktigt hungrig. Å så här 12 timmar senare har i vart fall inga symptom på allvarliga hälsoeffekter visat sig. Jag är fanimej fortfarande änna lite småmätt!

Fler raggmunkar där blir det inte!
Citera
2022-06-21, 00:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Priset för en korttransaktion är en förhandlingsfråga, skulle gissa på att dom pröjsar 45-65 öre per transaktion, oavsett belopp, att det skulle vara en hel krona per transaktion är typ uteslutet (i usa däremot kan avgiften vara 3-5 % av köpbeloppet).

OnT Biltemas korv är så satans vidrig att jag lyckats äta en halv vid ett tillfälle. Mjuklassen var OK men sämre än typ McDonalds som allt som oftast finns i närheten av Biltema. Därtill går det långsamt som fan på på Biltemas café. Sammanfattningsvis är Biltemas Café endast ett alternativ för den rubbade delen av befolkningen som äter hamburgare på OKQ8.

Biltemas korv verkar innehålla rätt stor andel ligament och brosk, förutom "köttet" som består av maskinurbenad köttmassa. (Sådant man gör billig korv av alternativt slarvsylta/buljong på). Löjligt nog gillar jag att käka ligament och maskinurbenad köttmassa i avskyvärt billig korv. Blir en skön "klistrig smak" i munnen.

Jag är rätt sällan på Biltema, kanske två-tre gånger per år. Och eftersom jag inte har särskilt långt till Biltema äter jag sällan där. Men de få gångerna jag varit vrålhungrig efter jobbet, och varit på Biltema innan jag åkt hem, har jag tagit enstaka korvar där. Korvarna har varit okej. Varken sämre eller bättre än "okej". Har varit snabbt att få korv där också, har inte varit några köer. Kanske max en minut. I alla fall inte så lång tid att jag tänkt på saken när jag väntat på min tur. Har fått vänta längre på McD exempelvis. Två femkronorskorvar tar bort den begynnande tarmvreden efter jobbet innan jag kommit hem.
Citera
2022-06-21, 19:50
Medlem
Bertil85s avatar
hur är deras kebabsandwichar ?
Citera
2022-06-23, 00:25
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Biltemas korv verkar innehålla rätt stor andel ligament och brosk, förutom "köttet" som består av maskinurbenad köttmassa. (Sådant man gör billig korv av alternativt slarvsylta/buljong på). Löjligt nog gillar jag att käka ligament och maskinurbenad köttmassa i avskyvärt billig korv. Blir en skön "klistrig smak" i munnen.

Jag är rätt sällan på Biltema, kanske två-tre gånger per år. Och eftersom jag inte har särskilt långt till Biltema äter jag sällan där. Men de få gångerna jag varit vrålhungrig efter jobbet, och varit på Biltema innan jag åkt hem, har jag tagit enstaka korvar där. Korvarna har varit okej. Varken sämre eller bättre än "okej". Har varit snabbt att få korv där också, har inte varit några köer. Kanske max en minut. I alla fall inte så lång tid att jag tänkt på saken när jag väntat på min tur. Har fått vänta längre på McD exempelvis. Två femkronorskorvar tar bort den begynnande tarmvreden efter jobbet innan jag kommit hem.

Jag hatar verkligen billig korv, men smaken är som baken. Skillnaderna i upplevelse av kötiden kan ha att göra med att jag varit där när det varit mycket folk i varuhuset.

Hur som på snuskkorvfronten håller jag Ikea som vinnare över Biltema men båda står sig illa mot en hederlig korvmoj vilket tyvärr blivit rätt så sällsynt sedan Sibylla gav sig på att bli en misslyckad variant av Max och bensinstationerna slutade sälja bildelar. Ack tidernas förfall.
Citera
2023-04-09, 22:24
Medlem
Bertil85s avatar
Åt en kebab baguette hos Biltema. Helt okej fast svår att äta.
Citera
2023-04-11, 23:45
Bannlyst
Ja, den vegetariska pizzan var oväntat god och prisvärd. Det har blivit några sådana rektangulära slizar den senaste tiden, i synnerhet som min lokala pizzeria höjde priset på min stammis-pizza "du chef".*

* Du chef - som namnet antyder får du själv välja topping.
Citera
2023-04-14, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NidhoogochPinPel88
Ja, den vegetariska pizzan var oväntat god och prisvärd. Det har blivit några sådana rektangulära slizar den senaste tiden, i synnerhet som min lokala pizzeria höjde priset på min stammis-pizza "du chef".*

* Du chef - som namnet antyder får du själv välja topping.
Håller med, den är god. Jag har en Biltema precis intill mitt jobb och är därför en stammis där. Att det jobbar en snygg tjej där gör ju inte saken sämre heller 😉 tyvärr brukar personalen inte stanna hela sin karriär på Biltema.
Kaffet däremot är allt som oftast skit, gäller inte bara min lokala Biltema utan på de flesta.
Citera
2023-04-14, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exmate
Provade för första gången någonsin Biltemas Cafe, deras "bratwurst" gick att äta och var inte så illa som jag trodde för det låga priset. Skulle dock inte rekommendera att bjuda en date på fika hos Biltema.
Skulle inte rekommendera en partner aom inte gillar biltema date!
Citera
2023-05-02, 21:10
Medlem
rrpipers avatar
Räkmackan för 65 eller vad det kostar, är ju Biltemas flaggskepp. Riktigt prisvärd med rikligt med räkor. Häller man bara mjölk i kaffet så är det helt ok. Korvarna är dåliga men korv ska man inte äta ändå. Pannkakorna med grädde och sylt för 20 nånting är även de ett fint alternativ. Älskar att ta med min fru till biltema och sitta bland pensionärerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in