Citat:
Ursprungligen postat av
Knutte_Ninja
Priset för en korttransaktion är en förhandlingsfråga, skulle gissa på att dom pröjsar 45-65 öre per transaktion, oavsett belopp, att det skulle vara en hel krona per transaktion är typ uteslutet (i usa däremot kan avgiften vara 3-5 % av köpbeloppet).
OnT Biltemas korv är så satans vidrig att jag lyckats äta en halv vid ett tillfälle. Mjuklassen var OK men sämre än typ McDonalds som allt som oftast finns i närheten av Biltema. Därtill går det långsamt som fan på på Biltemas café. Sammanfattningsvis är Biltemas Café endast ett alternativ för den rubbade delen av befolkningen som äter hamburgare på OKQ8.
Biltemas korv verkar innehålla rätt stor andel ligament och brosk, förutom "köttet" som består av maskinurbenad köttmassa. (Sådant man gör billig korv av alternativt slarvsylta/buljong på). Löjligt nog gillar jag att käka ligament och maskinurbenad köttmassa i avskyvärt billig korv. Blir en skön "klistrig smak" i munnen.
Jag är rätt sällan på Biltema, kanske två-tre gånger per år. Och eftersom jag inte har särskilt långt till Biltema äter jag sällan där. Men de få gångerna jag varit vrålhungrig efter jobbet, och varit på Biltema innan jag åkt hem, har jag tagit enstaka korvar där. Korvarna har varit okej. Varken sämre eller bättre än "okej". Har varit snabbt att få korv där också, har inte varit några köer. Kanske max en minut. I alla fall inte så lång tid att jag tänkt på saken när jag väntat på min tur. Har fått vänta längre på McD exempelvis. Två femkronorskorvar tar bort den begynnande tarmvreden efter jobbet innan jag kommit hem.