2021-03-07, 19:16
Medlem
eromasters avatar
Biltema cafet är perfekt som bensträckare när man är ute o reser o vill ha en gourmet upplevelse

WC 0 spänn
Middag 5 spänn(korv)
Kaffe o bulle på det 5 spänn

Sen går någon i sällskapet in i affären o de börjar tjäna pengar på oss
Citera
2021-03-07, 19:35
Medlem
Biltemas kokta korv är en kulinarisk läckerhet. Inte så där torr som andra korvar utan riktigt saftig och god så att det liksom rinner mustigt korvspad på hakan när man hugger in på mästerverket.

Inte heller är brödet så där otäckt varmt så man riskerar bränna sig. Kallt och med den där rätta "memory foam"-konsistensen så att man får ett bra grepp om brödet. Inte för inte är kalljäst surdegsbröd populärt så varför inte kallt korvbröd. Man måste vara öppen för nya upplevelser.

Fem av fem rattar är mitt betyg till Biltemas kokta korv.
Citera
2021-03-07, 19:46
Medlem
Barnen gillar korvarna, själv tycker jag de kokta är riktigt smaklösa. Den tjocka grillade är helt ok, med senap. Och kaffe är alltid kaffe! Gillar att där är väldigt avslappnat, inte så mycket folk som bryr sig om hur alla andra ser ut.
Citera
2021-03-07, 19:58
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vad är det för fel på moset?
Det smakar Skit redan utanför kakhålet.
Riktigt bottenskrap. Sämre än pulvermoset som man serverades i skolmatsbespisningen på 80-talet!
Citera
2021-03-07, 20:02
Medlem
Cameltotems avatar
Korvarna hos Biltema är alla från Sverige, vissa butiker säljer till och med de i storpack så bara kolla själv.
Citera
2021-03-07, 20:03
Medlem
Tyvärr det mesta är skitäckligt där. Sämst är 5-kronors korvarna som är totalt smaklösa, äckligt kaffe m.m.
Motsvarighetens billighetsrestaurang Ica Maxi framstår som en Michelin restaurang. Där är allt av förvånansvärt hög kvalitet till minst lika lågt pris om inte ännu lägre. T.ex kaffe med färskt nybakat wienerbröd 10kr slår biltemakaffe med torr liten kanelbulle med hästlängder.
Citera
2021-03-07, 20:05
Medlem
DvaergensHaemnds avatar
Har tryckt i mig några korvar som ändå var rätt ok, även mjukglassen är prisvärd. Kaffet är uselt dock och otyget att neka kontanter är INTE till konsumenternas fördel. Bara bankerna tjänar på det. Har inte de rövknullat oss nog?
Citera
2021-03-07, 20:11
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tror avgiften ligger på ca 1 kr om jag inte minns fel. Oavsett, kontanthantering med väktare är inte billigt det heller, så självklart blir det betydligt billigare för verksamheten om man kan minska eller kapa en kostnad. Vilket gynnar oss konsumenter; med inräknade avgifter för kontanthantering hade priset kanske hamnat på 10-15 kr istället.

Priset för en korttransaktion är en förhandlingsfråga, skulle gissa på att dom pröjsar 45-65 öre per transaktion, oavsett belopp, att det skulle vara en hel krona per transaktion är typ uteslutet (i usa däremot kan avgiften vara 3-5 % av köpbeloppet).

OnT Biltemas korv är så satans vidrig att jag lyckats äta en halv vid ett tillfälle. Mjuklassen var OK men sämre än typ McDonalds som allt som oftast finns i närheten av Biltema. Därtill går det långsamt som fan på på Biltemas café. Sammanfattningsvis är Biltemas Café endast ett alternativ för den rubbade delen av befolkningen som äter hamburgare på OKQ8.
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2021-03-07 kl. 20:13.
Citera
2021-03-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Tänkte att vi här kan diskutera utbudet på Biltema café. Finns det något särskilt ni tyckt smakat gott, och vad har varit mindre gott?

Personligen tycker jag kaffet smakar skit just nu (lär nog ändras i framtiden), och även den billigaste korven för 5:- smakar tveksamt. Ketchup&senapen smakar vatten.

Dock är jag mycket imponerad av panpizzorna, samtliga varianter har varit mycket goda med bra fyllning. Även kycklingkorven håller god kvalité!

Fyll på!

Mvh,
Jagmatarhuslimer

Fyller på med en billig lunch:

Mosbricka + räksallad 17kr
2 kokta i bröd 10kr
Vatten 0kr
Kaffe och bulle 5kr

Total lunchkostnad 32kr

Överkomligt och mättande
Citera
2021-03-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vad är det för fel på moset?

Det är pulvermos, och långt ifrån alla kunder gillar det. Sedan är deras pulvermos inte särskilt bra. Även om det går att äta, särskilt om man är hungrig och i brist på annat. Fast det kommer ju från mig som ogillar pulvermos generellt.
Citera
2021-03-07, 21:08
Medlem
Juholks avatar
Raggmunken är helt ok!
Citera
2021-03-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Tänkte att vi här kan diskutera utbudet på Biltema café. Finns det något särskilt ni tyckt smakat gott, och vad har varit mindre gott?

Personligen tycker jag kaffet smakar skit just nu (lär nog ändras i framtiden), och även den billigaste korven för 5:- smakar tveksamt. Ketchup&senapen smakar vatten.

Dock är jag mycket imponerad av panpizzorna, samtliga varianter har varit mycket goda med bra fyllning. Även kycklingkorven håller god kvalité!

Fyll på!

Mvh,
Jagmatarhuslimer

Hade ett minne av att jag gillade korven för ett antal år sedan, men testade förra året.
Ingen höjdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in