• 1
  • 2
2022-06-22, 23:51
Medlem
Jag kan ingenting om sprit då jag inte dricker alkohol och en vän ville ha sprit vid ett planerat besök och helst något svenskt som inte finns utomlands. Så vad säger ni? Vad är det vanligaste svenska spriten man dricker som ni skulle kunna rekommendera? Absolut vodka verkar ju populärt, men den är rätt känd utomlands.
Citera
2022-06-22, 23:55
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Mackmyra whiskey eller explorer vodka går väl alltid hem
Citera
2022-06-22, 23:57
Medlem
Punsch borde väl vara ett bra alternativ. Eller de småflaskor med tio olika brännvin som går åt som smör i solen nu vid midsommar.
Citera
2022-06-22, 23:58
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Punsch är ju inte vanligt utomlands och kan vara trevligt ibland. Ice of Sweden har trevliga produkter i sitt sortiment, rekomenderar speciellt tjära. Svensk snaps är oslagbar. Det finns mycket trevligt du kan köpa.
Citera
2022-06-22, 23:59
Medlem
Punsch alla dagar i veckan ursvenskt och lätt att tycka om.

Facile om du vill flexa med något som serverats på nobelfesten flera år.

Grönstedts tycker jag själv är godast.

Om du vill ge en Vodka så föreslår jag klassikern Renat garanterat ovanlig utomlands och en riktig svensk klassiker.
Citera
2022-06-23, 01:14
Medlem
StudiumValors avatar
Punsch plus en burk ärtsoppa med medföljande instruktion om att serveras varm.
En iskall 37:a Skåne akvavit till annan mat eller annan lite snällare snaps som O.P. och en bit vällagrad hårdost på surdegsknäcke,
Citera
2022-06-23, 01:25
Medlem
Östgöta Sädesbrännvin, säger jag som skåning.

https://www.systembolaget.se/produkt...brannvin-1602/
Citera
2022-06-23, 02:02
Medlem
kan du definiera frågan lite bättre. vill han ha en flaska renat eller vill han ha en kväll med bra svensk dryck?
Citera
2022-06-23, 02:57
Medlem
Punsch alternativt något kryddat brännvin.
Citera
2022-06-23, 09:02
Medlem
TilleyHats avatar
Jag hade valt någon trevlig svensk gin i världsklass och då tänker man kanske omedelbart på Härnö gin, men ett ännu bättre alternativ är terroirginen Bråhovda.

Annars, som flera redan har sagt, en klassisk svensk akvavit som O.P. Andersson eller den snällare Skåne Akvavit.
Citera
2022-06-23, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Jag kan ingenting om sprit då jag inte dricker alkohol och en vän ville ha sprit vid ett planerat besök och helst något svenskt som inte finns utomlands. Så vad säger ni? Vad är det vanligaste svenska spriten man dricker som ni skulle kunna rekommendera? Absolut vodka verkar ju populärt, men den är rätt känd utomlands.

Varifrån är vännen?
Svårt att säga vad som kan passa honom utan att veta vilken del av världen karln kommer ifrån.
Citera
2022-06-23, 18:42
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson

Finns ju såna små smakprover på olika svenska spritsorter, lite roligt, Skåne akvavit och beska droppar mm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in