2011-10-17, 07:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Fet stil: Fanns par hundra på statt den kvällen och flera av dem har avhandlas på tråden med initialer och flertalet har undersöks per pm bl.a Brandmannen med följe (spex inför giftermål) som ex. fler kan komma med i mängden som inte har undersökts.
Flertal finns med i spektrumet till kopplingar till Shane och B.W och förfester runt Töreboda och Mariestad.
Flera personer som fanns på dessa fester Töreboda och förfesten vid bråten stack vidare till statt.
Enligt källor så skall det funnnits kvar personer på båda dessa fester som i sin tur får förklara sina alabin huruvida det igentligen var med det på natten och morgonen 14-juni.

Många personer(flera 100) fanns på statt på natten och efteråt på torget efter stängningsdags. Flera är lokaliserade men för den skull skall de inte behöva känna sig uthängda och misstänkta.

Men vem var då den Mannen som Helena var glad över se? Det är intressant.

Exaktemente, denna person har lyckats glida oigenkänd genom nätet och förbigått alla spekulationer och rykten. Det påstås att personen var utsocknes och på tillfälligt besök. Vad innebär utsocknes i detta fall, är det Töreboda, Göteborg eller till och med England.

Helena sägs vara glad att träffa honom, hennes syster vet förmodligen om vem det är och säkert någon eller några till i Helenas bekanskapskrets.

Varför var hon glad att träffa honom, kunde hon inte ringa honom bara när hon ville vara glad, eller är de inte så bekanta med varandra.

Om han var utsocknes är frågan om Helena träffat honom utanför Mariestad eller i Mariestad när han varit där på besök eller har han bott i Mariestad och därefter flyttat till annan stad.

Den mannen är absolut intressant och en av få som vi vet betydde något för Helena denna kväll. Trots det är han fortfarande okänd.
Citera
2011-10-17, 11:50
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
En av de många märkliga sakerna i denna gåta är hur en gärningsman under nästan 20 år kan existera och verka utan att på minsta sätt avslöja sig eller bli avslöjad.
Det får mig att fundera över om gm kanske inte finns i Sverige längre och inte har bott här på väldigt länge.

Det har tidigare i tråden figurerat uppgifter om att det bodde en engelsman S***e i Mariestad vid tiden för Helenas försvinnande. Enligt uppgift flyttade han "hem" till England under sensommaren 1992.

I Sverige pågick fotbolls-EM och i en av grupperna spelade England mot Frankrike på Malmö Stadion på lördagseftermiddagen den 14 juni. Nästkommande match för England var den 17 juni då laget mötte Sverige på Råsunda i Stockholm.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Europam%C3%A4sterskapet_i_fotboll_1992#Grupp_1

Några intressant frågor infinner sig onekligen:
Kan någon/några av S***es kompisar kommit till Malmö från England för att följa sitt lag?
Kan någon/några av S***es kompisar ha tagit vägen om Mariestad för att hälsa på och festa med S***e på lördagsnatten? Där tanken var att fortsätta till Stockholm för att se nästa match den 17:e?

Vad vet man om denne S***e egentligen?
Var bodde han, vad sysslade han med, visste han vem Helena var och var hon bodde, hade han bil, hade han fotbollsintresse, vem var hans kompisar i Mariestad etc etc?

Jag upprepar:
Är det verkligen ingen som vet något om denne S***e?
I en liten stad som Mariestad så vet väl nästan alla var alla bor. Även S***e borde väl veta var Helena bodde och vilken väg hon brukade ta hem.

Hade han fotbollskompisar på besök? Drack de och tänkte de ha lite kul på kvällen? Stötte de av en tillfällighet på Helena när hon gick hem? Blev hon erbjuden lift hem? Hur väl kände hon S***e?
Kan något ha gått överstyr?

Drygt 19 års tystnad från en/flera gärningsmän kan helt enkelt bero på att de inte befunnit sig i Sverige på många år.

Någon måste för Guds skull ha något att berätta om denne person!?

Citera
2011-10-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
Jag upprepar:
Är det verkligen ingen som vet något om denne S***e?
I en liten stad som Mariestad så vet väl nästan alla var alla bor. Även S***e borde väl veta var Helena bodde och vilken väg hon brukade ta hem.

Hade han fotbollskompisar på besök? Drack de och tänkte de ha lite kul på kvällen? Stötte de av en tillfällighet på Helena när hon gick hem? Blev hon erbjuden lift hem? Hur väl kände hon S***e?
Kan något ha gått överstyr?

Drygt 19 års tystnad från en/flera gärningsmän kan helt enkelt bero på att de inte befunnit sig i Sverige på många år.

Någon måste för Guds skull ha något att berätta om denne person!?

Ja någon måste ju veta lite mer om Shane. Men informationen om att Helena skulle ha blivit extra glad över att träffa någon speciell,vart kommer den ifrån? Att personen dessutom skulle vara utsocknes,fattade jag det rätt? Har polisen påstått det? Vet man så mycket så borde ju polisen veta vem det är också. Det finns tre personer på här som jag tycker verkar extra misstänkta. Två som jag har tyckt verkar än mera pga vissa omständigheter. Shane har hitills inte tillhört dom. Men jag som ni kanske är ute och cyklar. Låt oss nagelfara denna engelsman om det går
Citera
2011-10-17, 14:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muscaria
Ja någon måste ju veta lite mer om Shane. Men informationen om att Helena skulle ha blivit extra glad över att träffa någon speciell,vart kommer den ifrån? Att personen dessutom skulle vara utsocknes,fattade jag det rätt? Har polisen påstått det? Vet man så mycket så borde ju polisen veta vem det är också. Det finns tre personer på här som jag tycker verkar extra misstänkta. Två som jag har tyckt verkar än mera pga vissa omständigheter. Shane har hitills inte tillhört dom. Men jag som ni kanske är ute och cyklar. Låt oss nagelfara denna engelsman om det går

Hennes syster, det framkom av telefonsamtalet Helena hade med sin syster strax innan hon försvann.
Citera
2011-10-17, 16:47
Bannlyst
Jag vet lite om Engelsmannen i den höger styrda rovern
vad är det ni vill veta ?

Nykter tycker jag han är ganska schyst.
Onykter ett djävla svin.

Tränat boxning.
Har barn med en för mig okänd kvinna.

Allmänt känt att han misshandlar tjejer när han är på fyllan.
Älskar fotboll.
umgicks med lite folk jag jobbat ihop med ( kommer INTE nämna vilka)

Har flyttat tillbaka till England, efter att han misshandlade sin dåvarande flickvän.
Han piskade henne ganska rejält på sandviken, där var några välkända invandrar killar.
Dessa såg alltihop och gav s***e en rejäl omgång stryk.
Polisen blev dit kallad, när polisen kom till platsen bad s***e för sitt liv.
Polisen hjälpte honom därifrån, efter det så flög han hem snabbt som ögat.
Någon anmälan togs inte upp.
Allt enligt den inblandade kvinnan.
så sanningshalten behöver inte ens ifrågasättas.

kommer säkert på mer.
Citera
2011-10-17, 20:13
Medlem
Jourhavandes avatar
[quote=Lalajlaj]Kan fortfarande inte smälta detta med GW:s uttalande om att det är klockrent vem som gjort detta. Vad är det som gör honom så säker och vem är det han pratar om?

Är GWs uttalanden angående gm genom åren likställda med polisens eller har han helt egna slutsatser.
Endera stunden säker på sin analytiska förmåga för att sedan backa om att han har fel känns lite Hawaii
Citera
2011-10-17, 20:43
Medlem
[quote=Jourhavande]
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kan fortfarande inte smälta detta med GW:s uttalande om att det är klockrent vem som gjort detta. Vad är det som gör honom så säker och vem är det han pratar om?

Är GWs uttalanden angående gm genom åren likställda med polisens eller har han helt egna slutsatser.
Endera stunden säker på sin analytiska förmåga för att sedan backa om att han har fel känns lite Hawaii

Jag hoppas inte jag är tjatig, men du skall nog behandla det kvällspressen skriver med en stor nypa salt. Om jag inte minns fel skrev en journalist att PR varit i åtalad för mord och i juridisk mening är inte Helena död utan försvunnen.
Både aftonbladet och expressen hade med reportage om hur Polisen gjort utgrävningar i en vedbod som tillhörde ägaren till den volvo 740 som var inne för kriminalteknisk analys. Men vedboden hade aldrig varit utgrävd. Jenven fick gå ut med en dementi.

Det kan vara historier eller ett litet uttalande som riktats för att få bättre fart...........
Citera
2011-10-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balkongman

Onykter ett djävla svin.

Tränat boxning.

Älskar fotboll.

Har flyttat tillbaka till England, efter att han misshandlade sin dåvarande flickvän.
Han piskade henne ganska rejält på sandviken, där var några välkända invandrar killar.

kommer säkert på mer.
Jag kan tänka mig vilka invandrarna var. Konstigt nog minns jag själv inte någon Shane. Jag rörde mig själv ute på den tiden å var i den åldern. Ska kolla om mina vänner minns honom. Han kan vara viktig i denna gåtan. Tack för att du delar infon.
Citera
2011-10-17, 21:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Jag hoppas inte jag är tjatig, men du skall nog behandla det kvällspressen skriver med en stor nypa salt. Om jag inte minns fel skrev en journalist att PR varit i åtalad för mord och i juridisk mening är inte Helena död utan försvunnen.
Både aftonbladet och expressen hade med reportage om hur Polisen gjort utgrävningar i en vedbod som tillhörde ägaren till den volvo 740 som var inne för kriminalteknisk analys. Men vedboden hade aldrig varit utgrävd. Jenven fick gå ut med en dementi.

Det kan vara historier eller ett litet uttalande som riktats för att få bättre fart...........

Visst är det så men det förstärker inte direkt påståendet.

Det är förstås märkligt att de framstår som så säkra.

Om jag inte missminner mig så blev GW anmäld just i detta fall för att han yppade information från förundersökningen.

Om jag även minns rätt har jag för mig att en utredare för detta fall uttalade sig att GW hade förstört fallet och drivit det på fel spår.

Kan minnas fel, men är det någon annan som "minns" detta?
Citera
2011-10-17, 21:30
Medlem
Sumpings avatar
Citat:

Onykter ett djävla svin.

Tränat boxning.

Älskar fotboll.

kommer säkert på mer.
Tack för informationen!
Finns det mer?

-Var bodde han?
-Umgicks han verkligen med BW som tidigare nämnts i tråden?
-Under vilken period bodde han i Mariestad?
-Vilka andra umgicks han med?
-När flyttade han tillbaks till England?
-Vilken färg hade hans högerstyrda Rover?
-Vad jobbade han med?
-Hur gammal var/är han?
-Är det en svensk kvinna som han har barn med?
-Var bor han numera (dvs var i England om han nu bor kvar)?
-Kan han möjligen ha haft besök av engelska kompisar den helg som Helena försvann?
-Varför kom han till Sverige och Mariestad?

Citera
2011-10-17, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muscaria
Jag kan tänka mig vilka invandrarna var. Konstigt nog minns jag själv inte någon Shane. Jag rörde mig själv ute på den tiden å var i den åldern. Ska kolla om mina vänner minns honom. Han kan vara viktig i denna gåtan. Tack för att du delar infon.

Jag kan förstå det, jag hade själv inte haft någon kontakt med honom förrän -98
Innan det var han faktiskt okänd för mig med, men han har visst hängt i periferin hela tiden.
Jag vet faktiskt inte VILKA hans umgänge bestod av vid tiden -92.
Så om han var på fest på Ekudden eller i Radbyn ?????
Han hade en del kamrater på E-lux, någon jobbade som materialare på 8:an.
Gula kände honom tydligen också.
Den kvinna han var tillsammans med på Elektrolux är finska (M**ja, ljushårig med silikon inlägg)
Jobbade på löner tror jag om jag minns rätt.
om det hjälper minnet på något sätt.
Citera
2011-10-17, 22:52
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Jag kan förstå det, jag hade själv inte haft någon kontakt med honom förrän -98
Innan det var han faktiskt okänd för mig med, men han har visst hängt i periferin hela tiden.
Jag vet faktiskt inte VILKA hans umgänge bestod av vid tiden -92.
Så om han var på fest på Ekudden eller i Radbyn ?????
Han hade en del kamrater på E-lux, någon jobbade som materialare på 8:an.
Gula kände honom tydligen också.
Den kvinna han var tillsammans med på Elektrolux är finska (M**ja, ljushårig med silikon inlägg)
Jobbade på löner tror jag om jag minns rätt.
om det hjälper minnet på något sätt.

Jaså -98, har för mig att någon skrev att han flyttade från stan redan sensommaren -92, stämmer tydligen inte då. Detta kunde ju annars ha tolkats som en svag indicie mot honom som inblandad. När försvann han i så fall från staden?

Den här som H blev glad av att se på statt ältas med jämna mellanrum utan resultat. Syster U vet med säkerhet vem denna är. Var framkommer det att han är "utsocknes"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in