2022-06-21, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Mycket bra inlägg, skräp är vad hon är
Det är otroligt märkligt att det ska ömmas och vurmas för människor som har förbrukat sin rätt till frihet.

Att det ska skyllas på brottsoffer, istället för att bekänna det som alla ser, nämligen att i just detta fall, har samhället misslyckats.
Lydia Barth har utnyttjat människor på ett mycket utstuderat sätt.

Att ens påstå att hon genom att avrätta en människa, endast begått ett misstag...
Nej, bara nej
2022-06-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
ETT MISSTAG?!

Att medvetet avrätta och mörda en 4-barns pappa, det ser du som ett misstag?
Undrar vem som har ett vidrigt synsätt?

Ja om en person har en psykos, så är det självklart ett misstag, vilket jag tog för givet att du förstod, men tydligen inte.
Har jag sagt något annat än att det som hände var fruktansvärt? Visa mig var i så fall!
2022-06-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon har ju inte haft ett enda "riktigt" arbete.
Hon har livnärt sig genom att snärja män, betalt i natura..sen dragit vidare när det uppdagats.

De glädjekalkyler som finns gällande Lydias SGI, är grundade på uppgifter från en exmake, som är dömd för bokföringsbrott....

Ta reda på fakta innan du anklagar någon för att ljuga.

Hon har fortfarande haft ordentliga arbeten där hon har arbetat och betalt skatt för. Kolla själv med Skattemyndigheten, ta inte mitt ord på det, hör med dom. Eller du är för feg för det kanske?
Anklaga för att ljuga? Det är ju du som ljuger, du gjorde det igen nu genom att anklaga ett ex till henne för bokföringsbrott. Kan nämna för dig att det ex jag tänker på som hon också har arbetat för är INTE dömd för något bokföringsbrott. Kolla upp det på Lexbase, står klart och tydligt! Så sluta ljug så förbannat, det osar om dig nu.
2022-06-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja om en person har en psykos, så är det självklart ett misstag, vilket jag tog för givet att du förstod, men tydligen inte.
Har jag sagt något annat än att det som hände var fruktansvärt? Visa mig var i så fall!
Var nånstans står det i domen att hon haft en psykos? Varför dömdes hon inte till rättspsykiatrisk vård isf!?
Eller Är det bara dina egna felaktiga amatörmässigt psykologutlåtanden du grundar hela din mordteori på?
2022-06-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Var nånstans står det i domen att hon haft en psykos? Varför dömdes hon inte till rättspsykiatrisk vård isf!?
Eller Är det bara dina egna felaktiga amatörmässigt psykologutlåtanden du grundar hela din mordteori på?

Bara för att man får en psykos, innebär det inte att man skall dömas till rättspsykiatrisk vård. Vet du vad en psykos är för något?
Det står inget om det i domen eftersom de (läkare, åklagare och försvarare) ej undersökt det ämnet alls.
2022-06-21, 20:06
Medlem
Citat:
Bara för att man får en psykos, innebär det inte att man skall dömas till rättspsykiatrisk vård. Vet du vad en psykos är för något?
Det står inget om det i domen eftersom de (läkare, åklagare och försvarare) ej undersökt det ämnet alls.
Jag vet vad en psykos är och ingenting tyder på det i detta fall
Hur kan du bortse från hennes handlande och skuld?

Om det skulle funnits misstanke om det skulle detta ha undersökts av rätten...
Eftersom då hade gärningen inte begåtts med uppsåt!
.
Då har man inte har straffrättsligt ansvar.!

Om misstanke om att det hade funnits en psykos vid mordtillfället hade det undersökts så hon korrekt skulle bli dömd till rättspsykiatrisk vård!
Rätten har bedömt att Lydia INTE led av nån psykos!!

Såvida inte du är utbildad inom psykiatrin och har varit med och tagit det av hennes undersökning är dina ord helt tagna ur luften!
Och bara felaktiga spekulationer och rykten!
2022-06-21, 21:28
Medlem
Citat:
Jag vet vad en psykos är och ingenting tyder på det i detta fall
Hur kan du bortse från hennes handlande och skuld?

Om det skulle funnits misstanke om det skulle detta ha undersökts av rätten...
Eftersom då hade gärningen inte begåtts med uppsåt!
.
Då har man inte har straffrättsligt ansvar.!

Om misstanke om att det hade funnits en psykos vid mordtillfället hade det undersökts så hon korrekt skulle bli dömd till rättspsykiatrisk vård!
Rätten har bedömt att Lydia INTE led av nån psykos!!

Såvida inte du är utbildad inom psykiatrin och har varit med och tagit det av hennes undersökning är dina ord helt tagna ur luften!
Och bara felaktiga spekulationer och rykten!

Rätten har ju kommit fram till att Lydia INTE hade något uppsåt, läs domen.
Återigen, de ansvariga har ej gjort ett fullgått arbete, på båda håll.
2022-06-21, 21:31
Medlem
Varför försöker flera här i tråden försvara denna mördare, 18 års fängelse säger väl det mesta om henne.
2022-06-21, 21:59
Medlem
Citat:
Rätten har ju kommit fram till att Lydia INTE hade något uppsåt, läs domen.
Återigen, de ansvariga har ej gjort ett fullgått arbete, på båda håll.
Vad tycker du hon skulle få för straff för mord då?
Jag tycker inte heller dom ansvariga har gjort ett fullgått arbete. Hon borde fått livstid!!
2022-06-21, 22:00
Medlem
Varför är denna tråden i topp igen? Har något speciellt hänt sedan domen föll?
2022-06-21, 22:01
Medlem
Citat:
Vad tycker du hon skulle få för straff för mord då?
Jag tycker inte heller dom ansvariga har gjort ett fullgått arbete. Hon borde fått livstid!!

Med tanke på att hon ej hade något uppsåt, ingen planerat, var hjälpsam i form av att hon ringde polisen, lydde polisen m.m.
Jag tycker att 12 år hade varit mer rimligt.
2022-06-22, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Varför är denna tråden i topp igen? Har något speciellt hänt sedan domen föll?
Gissningsvis för att detta är ett så vidrigt brott.

En instabil kvinna, Lydia Barth, med både personlighetsstörningar och vapenlicenser väljer att på kort avstånd skjuta ihjäl en fyrabarnspappa som tröttnat på att ha henne under sitt tak och därför bett henne lämna hans bostad. Det räcker för att väcka både intresse och avsky och tillföra kommentarer.

När det dessutom i tråden finns konton som väljer att försöka förringa det Lydia Barth gjort sig skyldig till, nämligen MORD -tja, då tror jag mig där se orsaken till att denna tråd kommer att kunna leva vidare trots att fyrabarnspappan Emil är död.
Hoppas det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in