Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Bevis? Du vill att människor ska legitimera sig och ha bildbevis eller?
Du tror inte att människor som haft med Lida/Lydia att göra aktar sig väldigt noga från att uppröra henne, hon leker inte med andra snälla människor, att bli utsatt för hennes blickfång och "vänner" talar för sig självt, i just avsaknad av människor som offentligt går ut och berättar och "bevisar"
Du försöker ihärdigt att lägga skuld på brottsoffret och hans familj, medan Barth är utsatta för förtal?
Jag har inte farit med osanning, har dokumentation över det jag framfört som "bevis", att andra skribenter hävdar att jag måste lägga ut bevisen, annars är jag en lögnare, tar jag inte mycket för.
Du däremot påstår väldigt mycket och kräver bevis, men kan inte bemöta en så saklig fråga som vad Lydia arbetat med?
Du borde känna till det jag påstått om brodern, istället kontrar du med "ah, men hans bror då!"
Vad menar du då?
Emils bror och ex har outat sig i denna tråd och berättat om honom, inte helt smickrande saker, men de har gjort det, för att få människor att förstå vem Emil var.
Lydia däremot, är bara en stackare som träffat på bad boys...
Jag gillar även din och fleras upprepade "hon sköt och för det ska hon straffas"
Det är lite mer bakgrund om Lydia som andra skribenter försöker nysta i, men då blir man stenad av somliga och den ena lögnen efter den andra kastas mot brottsoffret.
Om man kommer med så grova anklagelser som prostitution, knark och vapengömma i lägenhet m.m som vissa har gjort, ja då anser jag absolut att det måste läggas fram bevis på detta.
Jag har aldrig bett personer att legitimera sig, skulle inte göra det heller.
Aktar sig för att uppröra henne, alltså vad i hela fridens namn tror du, att hon är en maffia dam eller? Och du vet ingenting om mig heller för den delen, men jag kan lova dig att jag är en ”snäll” människa.
Vad för skuld försöker jag lägga på Emil och hand familj? Hans familj har inte med detta att göra, så ej heller Lydias familj, trots att ni hela tiden försöker dra upp det.
Jag känner hennes bror och alla kan själva gå in på Lexbase och se, han är dömd för ett narkotikabrott och sen för en skuld, inget annat.
Är inte Lydia dömd för att hon har skjutit Emil då? Blev hon dömd för något annat i detta mål, som exempelvis uppsåt, planering, lögn m.m Nej, det blev hon inte!
Självklart kan man luska i en persons bakgrund, men då ska det vara sant också det som kommer fram.
Allt ni har dragit fram, allt från att hon skulle vara en knarkare, ligga runt med alla, inte ha arbetat m.m stämmer ju dåligt.
Jag kan visst berätta för er vad hon har haft för arbete, men ni kommer ju ändå inte tro mig eller klanka ner på det man kommer med och säga att det var inget yrke m.m. Så därför skrev jag nu senast, fråga Skattemyndigheten om hennes deklaration, det är offentligt, så kan man se vart hon har jobbat.
Och sen kan man ju också säga att hon var sjukskriven och fick ut en bra slant på det. Det får du inte om du inte har haft ett ordentligt arbete, för sjukpengen baseras mycket på vad du tidigare har tjänat. Bara som exempel.