• 1
  • 2
2022-06-22, 09:30
Medlem
Hej!
Jag är påjakt efter en skåpbil typ caddy, ford transit osv.
Men jag har ingen aning om vad jag ska titta efter. Eller vad man ska se upp för.
Har tänkt mig en som är runt 2010ish.
Tanken är att den ska användas till cykling, renovering samt dra släp. Så prio är pålitlig slit och släng bil.

Några här som har erfarenhet av någon skåpis som kan rekommenderas?
Citera
2022-06-22, 09:34
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabaYaga69
Hej!
Men jag har ingen aning om vad jag ska titta efter. Eller vad man ska se upp för.
Tanken är att den ska användas till cykling, renovering samt dra släp. Så prio är pålitlig slit och släng bil.

Vi kör med berlingo på våran firma. Jag tycker dom funkar väldigt bra. Sälla något som går sönder på dom. Vi har även en transit modell större. Den är kunglig faktiskt. Har aldrig suttit så bekvämt i en bil som jag sitter i den. Den är dock väldigt ny, så jag kan inte svara för hur bra den går i det långa loppet. Caddyn verkar vara en bra bil den med, men mina erfarenheter av den är begränsade.
Citera
2022-06-22, 09:36
Medlem
kolla upp så caddyns spridare är bytta. känner flera som fått byta å det är riktigt svindyrt.
Citera
2022-06-22, 09:41
Medlem
yz44s avatar
Köpte en begagnad Dacia Dokker till ett projekt för några år sedan.
Är en basicmodell utan AC och elektriska fönsterhissar, men med ecodrive.

Är inte min dagliga bil utan den används när det behövs för enklare transporter.
Har under dessa år aldrig varit något fel på den, den servas årligen vilket inte är dyrt.
Citera
2022-06-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
kolla upp så caddyns spridare är bytta. känner flera som fått byta å det är riktigt svindyrt.
Ah tack ska kolla!
Citera
2022-06-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Vi kör med berlingo på våran firma. Jag tycker dom funkar väldigt bra. Sälla något som går sönder på dom. Vi har även en transit modell större. Den är kunglig faktiskt. Har aldrig suttit så bekvämt i en bil som jag sitter i den. Den är dock väldigt ny, så jag kan inte svara för hur bra den går i det långa loppet. Caddyn verkar vara en bra bil den med, men mina erfarenheter av den är begränsade.
Får kanske kolla lite på berlingon med. Ligger ju i typ samma peng men att de är fransk är ju sådär 🤣
Citera
2022-06-22, 12:05
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Får kanske kolla lite på berlingon med. Ligger ju i typ samma peng men att de är fransk är ju sådär 🤣

Äh. Jag hade en fem-sitsig peugot partner en gång i tiden och den krånglade fan aldrig. Gick igenom besiktning efter besiktning utan anmärkningar. Bästa bilen jag haft (men också den fulaste).
Citera
2022-06-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Äh. Jag hade en fem-sitsig peugot partner en gång i tiden och den krånglade fan aldrig. Gick igenom besiktning efter besiktning utan anmärkningar. Bästa bilen jag haft (men också den fulaste).
Om de bara är de fulaste så kan man leva med det!
Citera
2022-06-22, 15:13
Medlem
peugot Partner och Citroen Jumpy är likadana,Jag har en Citroen Jumpy å är så nöjd.
Betydligt större last utrymme än Caddyn å dessutom 3 sitsig.
Kommer lätt att skaffa en till när den här gjort sitt
Citera
2022-06-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wempa65
peugot Partner och Citroen Jumpy är likadana,Jag har en Citroen Jumpy å är så nöjd.
Betydligt större last utrymme än Caddyn å dessutom 3 sitsig.
Kommer lätt att skaffa en till när den här gjort sitt
Vilken årsmodell har du?
Citera
2022-06-22, 15:34
Medlem
Citat:
Hej!

Har en Ford connect 2019 och är sjukt nöjd...
Går bra och billigt..120hk och automat.
Citera
2022-06-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ah tack ska kolla!
Min jobbar kompis har en sådan....en spridare pajade ,,,8000kr för byte å det är 4 stycken ju...bra med dieselbilar å billiga delar. skratt.detta var för en spridare på VAG...köp en bensinare.
Senast redigerad av chonard 2022-06-22 kl. 16:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in