2022-06-22, 01:16
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Nej, problemet är att det judisk-amerikanska imperiet inte erkänner andra staters (Rysslands) legitima säkerhetsanspråk. Vi kan tjafsa om det här i hundra inlägg, vi kommer inte bli överens. I grunden handlar det om att ni Ukraina-onanister är inkonsekventa när det handlar om USA kontra Ryssland och deras respektive intressen.

Nej. Inte alls. Problemet är att RyZZland gått över gränsen. Även bokstavligen.

Idiotjävel är vad du är. Dina inlägg ger en skrämmande inblick i en uralnegers hjärna.

Ert enda hopp är att Puttler dör. Annars blir inte kriget slut förrän RyZZland är slut.
Citera
2022-06-22, 01:17
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Fast ni ryssrunkare är än värre. Ni tycker att det är okej att Ryssland invaderar och bombar sönder ett västland utan legitima skäl, medans ni har fördömt USA i över 10 år.

Sådant hyckleri är svårt att toppa.

Nej, jag tycker inte Rysslands anfallskrig är "OK". Det är vad de är - maktspråk.
Citera
2022-06-22, 01:20
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
USA tar "artikel 5" angående Rysslands hot mot Litauen benhårt :

Nu är det upp till europas syltryggar (Tyskland, Frankrike och Italien) att visa färg, på allvar..

Frankrike (nåväl, dess styren) har alltid varit små äckliga självuppblåsta hala ålar medan Italien är "Italien". Med "Italien" egentligen inget omedelbart fräckt menat utan landbeteckningen är som ett verb i sig som de flesta på nått vis ändå kan läsa in innebörden av.

Tyskarna (nåväl, dess styre) har dock visat sig agera så fruktansvärt äckligt, vidrigt, avskyvärt - fegt, dekadent; spyfärdigt under dessa händelser att min syn på nationen är hjälplöst rubbad åt det negativa för all framtid.
Citera
2022-06-22, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
USA tar "artikel 5" angående Rysslands hot mot Litauen benhårt :

USA: Natos forpliktelse til Litauen står «fjellstøtt» etter Russland-trussel

– Vi står ved Nato-allierte og vi står ved Litauen, sa talsperson Ned Price i USAs utenriksdepartement tirsdag. Han understreket at USAs forpliktelse til artikkel 5 – som sier at et angrep på ett medlemsland er et angrep på hele alliansen – står «fjellstøtt».

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/06/21/195853586/usa-natos-forpliktelse-til-litauen-star-fjellstott-etter-russland-trussel

Nu är det upp till europas syltryggar (Tyskland, Frankrike och Italien) att visa färg, på allvar..

Dem syltryggarna blir det inte mkt av de blir väl typ som Francos Spanien eller Turkiet under Ww2, tongivande länderna i Europa detta läge är Litauen, Finland, Estland, Polen, England, Turkiet, Tjeckien, Slovakien

På förrädarländerna är det väl Ungern, Kroatien och Serbien som ligger troligt till.

Turkiet har ett horn emot ryssen sen länge dem gillar bara ryska pengar om det väl gäller så finns det aldrig en chans i världen att dem är i allians med Serbien eller Armenien.

Länderna med dålig erfarenhet av Ryssland samt ett England som gjort sig av med oket att ständigt behöva lyda EU är dem som styr kursen.
Citera
2022-06-22, 03:02
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=GdGA88Eo8vs

Jävlar vad det smäller när en ammunitionsdepå träffas. Det är ändå 4 mil bakom fronten. 9 minuter av explosioner.
Citera
2022-06-22, 03:56
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Så hur går den konflikten enligt dig så här ca en och en halv månad senare? I min mening, hade inte NATO beblandat sig i den här lokala konflikten med allt vad det innebär, så hade den varit över sedan länge. Jag tippade på 4 veckor max till påsk utan NATO. Nu kommer det inte bara pågå i år utan årtionden. Nu får man se de senaste veckorna i TV att Zelenskyj visar sina armar att han inte tar heroin intravenöst när alla vet att han tar det ändå och i samtidigt skickar tusentals människor in i döden. Jag gråter inte för jag hatar i grund och botten "ukrainare" av hela mitt hjärta och jag hoppas ryssarna har död på så många ohyror som möjligt, kosta vad det kosta vill. Varje död "ukrainare" är ett steg i rätt riktning.

Men det finns en annan diskussion. Ryssarna har inte gått "alla in" med mobiliseringen (som Strelkov ville), "ukrainarna" har gjort fem sådana mobiliseringar. Det finns en mycket bra brittisk artikel i ämnet och jag blev väldigt överraskad av innehållet. D v s att en britt kunde skriva så och fick skriva så. Givetvis är terrängen och floderna viktigast. Strelkov hade dock rätt att en mobilisering hade skonat fler människoliv men nu verkar det som om Ryssland vill hålla igång den här konflikten mer än år, förmodligen mer än årtionden. Den kommer inte ta slut snart.

Ukraine war: Russia’s military campaign hindered by the rivers in Donbas
https://theconversation.com/ukraine-war-russias-military-campaign-hindered-by-the-rivers-in-donbas-185305

Mycket bra läsning och 100% rätt i analys. Terrängen och floderna gör det jobbigt men Ryssland kommer hitta ett sätt och väst slåss på bortaplan. Jag är iallafall glad att jag undvikit den här tråden i veckor. Det har aldrig funnit ens tråd på FB med så många..., som den här.

En fråga jag vill ställa. Ju längre den här konflikten pågår, ju längre bekostar väst den och ju mer människor dör. Är det OK enligt er? Jag har ingenting emot att "ukrainare" dör. Men ni i väst ska ju vara så PK. Let's rock!

När Ivan får skriva från hjärtat lyser det igenom att han bara vill utrota Ukrainare.
Självklart är då varje tänkande människa på Ukrainas sida.
Putin kommer för det första inte överleva ”flera årtionden” rent medicinskt, och för det andra förblöda ekonomiskt långt långt innan cancern eller kuppen tar honom om kriget fortsätts.
Citera
2022-06-22, 04:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Ukrainska soldater vägrar att låta sig bli utväxlade mot Ryska pow, de ansöker istället om Ryskt medborgarskap. Jaha så bra var det i ukraina

https://www.bitchute.com/video/kctYlXG4Ww8P/

Lika trovärdigt som det här https://www.youtube.com/watch?v=HMLFiM3Oj6w
Citera
2022-06-22, 04:31
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Mitt användarnamn på FB är det bara idioter som inte förstår. En hint, det har inget med "Ivan" eller Ryssland att göra. Däremot hoppas jag från hela mitt hjärta att så många som möjligt av de "ukrainska" fittorna ska dö en ond bråd död. Hoppas ryssen slaktar tusentals nästkommande månader och år. Detta efter att "ukrainarna" slaktat polacker 1943 genom Bandera och UPA m fl. Den 11 juli är årsdagen för Wolyn-massakern. Tror du någon i väst kommer att komma ihåg de hundratusentals mördade polacker? Jag tror inte det. Det kommer att glömmas bort. FU!

Russia? Rock on! Mörda hela bunten!

Om Ivan inbillar sig att Polen skulle slåss MOT Ukraina får nog Ivan läsa på lite om Katynmassakern.
Polen står bergfast med Ukraina, mot er. Många Ivan kommer dö tills Putin är borta.
Slava Ukraini!
Citera
2022-06-22, 06:26
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Bandera inspirerade Ukrainare i UPA dödade många fler polacker i Galizien än det dog i Katyn-masakern.

Jasså? Vet inte alls om det stämmer, men dom står åtminstone för sin historia. Ryssarna ljuger, ljög än när massa Polska ministrar dog i nya ”flygkraschen” och ljuger än när dom sköt ner helt oskyldiga människor och ett helt Holländskt civilflygplan.
Polen står MED Ukraina, allt annat är förvirrade konspirationsteorier från Kreml. Du vet såna din führer Putin har startat detta krig pga av.

Slava Ukraini!
Senast redigerad av platyzma 2022-06-22 kl. 06:28.
Citera
2022-06-22, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Biden är en lika viktig aktör som Zelensky. Om USA hade sagt "klara er själva" hade kriget varit över nu. Men Biden skickar vapen i extrema volymer. Därför måste du förstå hans beteende om du vill försöka förutsäga krigets utgång eller förstå hur kriget kunde hända.

Om man inte är intresserad av det utan bara vill göra en moralisk analys så är det mindre intressant. Men så tolkar jag inte denna tråd.

Självklart hade Ukraina fallit om landet inte fått hjälp från väst. Det är väl bra att en suverän stat* fick hjälp när det blev anfallet. Samma sak gäller Sverige, om det blir anfallet. Sverige behöver hjälp.

Vill du att Ryssland ska erövra Ukraina? Om nej då måste väst hjälpa. Om ja då är det dåligt att Väst hjälper till.

Volymerna verkar ju inte räcka. Hade det varit rätt vapen och tillräckligt stora mängder så hade Ryssland redan fått retirera.

Problemet var att väst

1 Först inte trodde att Ryssland skulle anfalla - Sen ändrade sig USA efter den data de fick

2 Detsamma gällde även Ukraina. De trodde ännu längre att Ryssland inte skulle anfalla

Sen är frågan om USA och väst skulle ha tagit större risker i början genom att flytta fram USA rapid response force - Men det är lätt att vara efterklok. Dessutom se tre

3 Väst trodde, Precis som Putin, att Ukraina skulle falla snabbt.

Samtidigt som man flyttade fram styrkorna skulle man ha sagt till Ryssland att de kunde få Krim om de gav upp de östra delarna. Frågan är hur Ryssland hade reagerat.

*Väst och Kina vill inte ändra spelreglerna som har varit i gång sedan 1648.
Citera
2022-06-22, 06:30
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Biden är jättebra på att cyckla gå i flygplanstrappa eller skilja sin fru från sin syster

Han bor åtminstone i ett land där Poltiker som gör fel byts ut. Men verkar bara vara massa sillmjölkar i Kreml, ingen vågar göra det som krävs (än).
Citera
2022-06-22, 06:46
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Ojoj ”Fuck hela Europa”, nog lyser Ivans riktiga sida igenom nattetid.
Problemet är bara att det är ni, blodtörstiga Ryssar som kommer bita i gräset.
Ha det så fint i din Gulag, hej hej.

Västvärlden och först Europa, inte USA, kommer få en käftsmäll utan dess like nästkommande år. Ja, jag skriver år. Detta kommer ta årtionden. Jag är beredd, är du? Vi går nu alla in i ett återskapande av medeltiden. Grattis jävla Euro-fittor. Ni vet inte vad som väntar er. Ni har ingen aning. Allt kunde ha förhindrats om västs medborgare bara stått upp mot Bilderberg och WEF, likaså IMF och World Bank. Men ni ville inte. Ni gjorde inget motstånd. Ni är i de flesta fallen fredsskadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in