2022-06-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
att medvetet lägga beslag på polisens resurser för att undvika att de utreder andra brott är bara dumt att påstå angående detta ärende här då alla som följt ärendet borde förstå att så länge polisen bygger upp kompetens i det här ärendet kommer vi att få se en starkare polis efter detta fall. och då speciellt riktad till kriminella som använder internet för att kommunicera och krypto för att överföra pengar internationellt, dvs alla stora 1%-aktörer är av de som i förlängningen förlorar på detta tillsammans med andra aktörer inom organiserad brottslighet...
det vill säga att trollet ljuger igen för att avleda uppmärksamheten från vad det här fallet handlar om...

Enig, det henger ikke på greip.
Citera
2022-06-21, 20:17
Medlem
Om HA

Tom Hagen i møte med eks-kriminell:
Tom Hagen holdt møte om forsvinningen: – Han virket ikke skremt, redd eller nervøs

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/04/28/195673902/tom-hagen-holdt-mote-om-forsvinningen-han-virket-ikke-skremt-redd-eller-nervos
Citera
2022-06-21, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Om HA

Tom Hagen holdt møte om forsvinningen: – Han virket ikke skremt, redd eller nervøs

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/04/28/195673902/tom-hagen-holdt-mote-om-forsvinningen-han-virket-ikke-skremt-redd-eller-nervos
Han er iskald og vil ikke fremstilles som en tulling. Viktig å ta seg godt ut når ektefellen er kidnappet/kvalt
Citera
2022-06-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
JEG har aldri hevdet det DU insinuerer om "mine synspunkter".

Derimot registrerer jeg at du utelukker at HA kan ha noe med denne saken å gjøre. Og DET synes JEG er oppsiktsvekkende... Er det av personlige årsaker at DU ser det slik?

Jeg utelukker ikke at AEH-saken dreier seg om å dekke over annen organisert kriminalitet/ta ressurser fra etterforskningen av andre saker (f.eks. "Operasjon Hubris"). Det har også vært en av politiets hypoteser. Og jeg utelukker ikke at dette er et spor politiet har fortsatt å jobbe med. Særlig når vi nå kjenner til Katiska-saken, hvor samme id (OHG) har blitt benyttet (legg til at politiet har gjort beslag i saken, som leder mot HA).

Alt dette kan forklare ressursbruken i AEH-saken.
Har vi noe som gir holdepkt for at HA står bak dette. Innleid av TH?
Citera
2022-06-21, 20:57
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Enig, det henger ikke på greip.

nej det är bara ett dåligt försök att avleda fokus från trådens ämne och inget annat, att dra in HA här är bara nonsens så hoppas att vi inte behöver läsa mer om det förrän polisen säger något annat
Citera
2022-06-21, 22:31
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Om HA

MG har IKKE noe med HA å gjøre.
Citera
2022-06-22, 00:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Du tar feil. Katiska-saken har INGEN forbindelse til HA. Den ene hovedmannen JT var medlem (og delvis leder) av en klubb som har vært supportklubb både til HA og Bandidos. Slik som alle 1% klubber er. Men fordi JT er en hjerneskadd narkoman så ble han fratatt vesten sin og sparket ut av MC-klubben.

Det finnes INGEN link eller forbindelse mellom HA og Katiska-saken. Det finnes heller INGEN link mellom Katiska og Lørenskog UTENOM at OHG sin passkopi ble forsøkt brukt til å leie et lager i finland i Januar 2019.

HA tar ikke slike oppdrag som går utover sivile og uskyldige folk. Det medlemmet som er innblandet i noe slikt minster vesten sin på dagen og blir satt i "bad standing". Om det helt chapter skulle være involvert i noe som strider mot HAMC sitt verdigrunnlag vil hele chaperet miste sin status som fulleverdig medlem av HAMC.

Når det kommer til møtet mellom TH og MG så må dere huske på at MG aldri har vært noen hardbarket MC-kriminell. Han har blitt kastet ut av de klubbene han har vært medlem av og han figurerer som et slags talsrør for TBM. En organisasjon som tiltrekker seg tystere, avhoppere og tidligere rusmisbrukere som har blitt kastet ut av miljøene de har vanket i. MG sitt ord er ikke verdt papiret det er skrevet på en gang.

Enig i mye av det første, men hvor kommer det fram at Green ikke har vært "hardbarket"?
Det skal vel en del til å bli medlem av HA. Det er ikke slik som med Bandidos.
Jeg ser ikke hvorfor hans ord ikke skulle være verdt noe. Blir vel samme om han er medlem av TBM, eller om han er medlem av Gladiators, som består av tidligere 1% medlemmer.
Citera
2022-06-22, 00:46
Medlem
Jeg er en stor respekt for Michael Green og syntes det han sa var interessant.
Citera
2022-06-22, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Tror ikke en som er siktet for medvirkning til drap samt medvirkning til grov frihetsberøvelse
bare kan sette seg på et fly ut av landet. Ihvertfall ikke uten at politiet finner det interessant.

Poenget mitt er at så lenge man er i politiets søkelys, vil en realisering av uærlige midler sannsynligvis
bli lagt merke til. RU har vært under etterforskning i lang tid. Hva lever han av?
Firmaet han driver har ingen omsetning. Han fremstår ikke som særlig mye mer
enn den dressen han kjøpte for penger han tilsynelatende ikke hadde.

"Han fremstår ikke som særlig mye mer
enn den dressen han kjøpte for penger han tilsynelatende ikke hadde." Ærlig talt, hva er det for en måte å omtale et menneske?
Citera
2022-06-22, 01:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
"Han fremstår ikke som særlig mye mer
enn den dressen han kjøpte for penger han tilsynelatende ikke hadde." Ærlig talt, hva er det for en måte å omtale et menneske?

Jeg gjengir bare mitt inntrykk. Det er basert på det lille jeg vet om ham, og går
på måten han har profilert seg selv gjennom facebookinnlegg, tilgjengelig CV og
det faktum at han har status som siktet i en av Norgeshistoriens mest omtalte
kriminalsaker.

Jeg tror RU har større bekymringer enn lett sarkastisk omtale i anonyme nettfora.
Posisjonen han er i, er ikke fordelaktig, for å si det veldig mildt.

Jeg må jo si at jeg håper for hans del at han er uskyldig, og at han er utnyttet
på det groveste av en særdeles hensynsløs forretningsmann. Verre er det hvis
han medvitende har vært med på dette for egen vinnings skyld.
Citera
2022-06-22, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
MG har IKKE noe med HA å gjøre.

Där har du fel. MG har varit medlem i bäde HA och Bandidos.

Tom Hagen var ”opåverkad” efter hustruns försvinnande

Har Tom Hagen hållit masken – inför familjen, vänner, kolleger och polisen – ända sedan hans hustru försvann?

Nu misstänker polisen att den 70-årige norske miljardären kan ha levt ett dubbelliv, skriver VG.

En av nyckelspelarna är dansken Michael Green, tidigare medlem i både Hells Angels och Bandidos.

https://www.expressen.se/nyheter/tom-hagen-var-opaverkad-efter-hustruns-forsvinnande/

Tidligere MC-medlem hjelper andre ut av gjengene
Vil forby MC-gjenger på offentlige steder.

Michael Green har vært medlem i Hells Angels og Bandidos i Danmark i tilsammen 17 år. Han er nå innsatt i Nyborg statsfængsel blant landets mest hardbarka kriminelle. Mange av dem er medlemmer av organiserte bander og har har flere liv på samvittigheten. Skiftet side for å provosere - Jeg kom inn i miljøet i svært ung alder, da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Da jobbet jeg som dørvakt i utelivsbransjen og møtte masse spennende mennesker. Deriblant noen jeg hadde voks

https://www.tv2.no/a/13003592/
Citera
2022-06-22, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Vil bare si TUSEN TAKK for gode bidrag til tråden!! Også var det betryggende å høre at du har tro på en løsning 🙏 Denne saken irriterer meg veldig - man skal ikke kunne gjøre sånt og slippe unna med det...

Svært interessant Jayce, keep it up
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in