2022-06-21, 20:40
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du menar att USA lurade Ryssland att invadera Ukraina?

Lille Putte och hans anhang är alltså inte den skarpaste kniven i lådan.

Många uppfattar att USA mer lät de ske. Jag har ingen insyn om det kan dementeras. Europeiska ledare var mer het på bollen om att bjuda in till förhandlingar uppfattar jag det.
Citera
2022-06-21, 20:42
Medlem
Inte många tycker att Ukraina är en välfungerande "demokrati". Dock bättre än Ryssland
Citera
2022-06-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Många uppfattar att USA mer lät de ske. Jag har ingen insyn om det kan dementeras. Europeiska ledare var mer het på bollen om att bjuda in till förhandlingar uppfattar jag det.

Så kan det säkert vara men det betyder ingalunda att USA orkestrerat det hela. Många nationer, inklusive USA, försökte dock förhandla med Putin före invasionen. Dock utan resultat.
Citera
2022-06-21, 20:44
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Vi är överens om att Ryssland anföll Ukraina. Detta förnekar ingen, inte ens ryssarna själva om jag inte har fel. Men vad jag försöker att säga är att USA har manipulerat fram denna attack genom att få det att se ut som Ukraina skulle få gå med i NATO, och genom att på olika sätt närma sig Rysslands gräns, då de visste att Putin inte skulle ha mycket annat till val än att attackera (så vida han och hans regim inte vill falla och låta USA installera en puppet-regim i Ryssland som gör att de kan komma åt Rysslands natur-resurser)

Så din teori är alltså om ryssland inte anfallit Ukraina så hade Ukraina anfallit ryssland? Hur ska ryssland då hantera att de fått 135 mil gräns mot Finland/NATO? Ska de anfalla Finland också?
Citera
2022-06-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
USA.

Och jag delar absolut uppfattningen att USA måste sluta delta i dessa ständiga och oändliga krig. USA är extremt aggressivt och bangar aldrig för nya krig. De har nog hotat varenda land på jorden med våld eller sanktioner de senaste månaderna.

USA var med och startade kriget i Ukraina, det är helt solklart. Problemet är att MSM i väst är med och stöttar kriget. Det kommer förhoppningsvis ändras efter valen i november då krigshetsarna kommer att röstas bort.

Det finns många och stora informationskanaler utanför MSM som är emot kriget i Ukraina. Det gäller bara att ta del av den informationen så blir det tydligt hur sjukt det är.

Jaså, deltar USA i kriget? Spännande! Var kan jag läsa om detta?
Citera
2022-06-21, 20:48
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Haha du får gärna styrka dina galna påståenden med en oberoende källa!

Annars kan man beskylla USA för allt möjligt med samma efterblivna logik.
Jag kan inte bevisa det tyvärr, och jag vet heller inte exakt vad som har skett. Tyskarna gjorde en liknande sak mot Polen 1939. De klädde ut sig till polska soldater, attackerade Tyskland, och sedan kunde de rättfärdiga sin attack mot Polen. Det är så här många makt-människor opererar, för att få med sig omvärlden. Jag menar inte på något sätt att Rysslands regim är någon oskyldig duv-unge, absolut inte. Men jag tror seriöst inte att det hela är som det verkar. Jag tror att detta är ett proxy-krig mellan USA och Ryssland.
Citera
2022-06-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag är inte så säker på att vare sig ukrainare eller ryssar -generellt- tänker så mycket på dina liberala floskler. Sanningen är att både ryssar och ukrainare är fast i ett oligarkiskt system som jag inte ser kommer ändras i brådrasket. Det finns nog bland dessa slaver en mindre naiv syn på politiken och makt än vad du och dina systrar i de västliga demokratierna är offer för. Vi ser detta på en nivå vad gäller Polen och Ungern: två länder som vänt ryggen mot den "liberala demokratin" och försöker finna en egen väg ut ur liberalismens vansinne. Detsamma anser jag vi ser hos Ryssland.
Jisses vad du är okunnig. Jag har har spenderat massor av tid i både asfalterade och oasfalterade områden och de i de asfalterade områdena tror de att de tillhör väst.
Jag har god koll då jag fram till ungefär nu haft min inkomst från Rysslands industri.

Det är extremt många Putinanhängare som har noll koll på Rysslands situation i allmänhet och dess industri i synnerhet.
Ryssland och dess industri håller på att dö, oavsett vad du och LaVerdadTodo säger.
Citera
2022-06-21, 20:51
Avslutad
Nu måste ryska armén skärpa sig! Bara igår förlorade de 19 stridsvagnar! Med den takten, tappar de 700 stridsvagnar om året!

Ryska folket måste också ställa upp med pengar och vapen. Artelleri går bra! Något positivt iallafall, resten är bara skit just nu
Citera
2022-06-21, 20:51
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så din teori är alltså om ryssland inte anfallit Ukraina så hade Ukraina anfallit ryssland? Hur ska ryssland då hantera att de fått 135 mil gräns mot Finland/NATO? Ska de anfalla Finland också?
Jag tror inte att de hade attackerat, och jag tror heller inte att det var ukrainare. Jag tror att det var amerikaner/NATO. Men de hade väl antagligen fortsatt att bygga upp NATO-baser eller vad det nu var de höll på med där. Jag vet inte exakt vad som har skett, eller vad de hade gjort om Ryssland inte hade attackerat. Men jag är helt övertygad om att detta är ett krig som USA ville ha, och att de utnyttjar ukrainarna.
Citera
2022-06-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Patrick Lancaster gör det jobb som MSM borde kunna göra med sina resurser.

Nej, det gör han inte. Han är inte seriös.
Jämför hur han rapporterar småskalig artilleribeskjutning av Donetsk i hätska anklagelser mot Ukraina, utan att ens seriöst försöka undersöka om det ens var Ukraina eller om det var ryssarna, jämfört med tusentals döda i Mariupol och hela staden förstörd där vi vet att det var ryssarna som mördade människorna.
Han rapporterar inte heller att flera militära mål i staden Donetsk har beskjutits.
Om Lancaster är en journalist är han en fullständigt usel sådan.
Citera
2022-06-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Jag kan inte bevisa det tyvärr, och jag vet heller inte exakt vad som har skett. Tyskarna gjorde en liknande sak mot Polen 1939. De klädde ut sig till polska soldater, attackerade Tyskland, och sedan kunde de rättfärdiga sin attack mot Polen. Det är så här många makt-människor opererar, för att få med sig omvärlden. Jag menar inte på något sätt att Rysslands regim är någon oskyldig duv-unge, absolut inte. Men jag tror seriöst inte att det hela är som det verkar. Jag tror att detta är ett proxy-krig mellan USA och Ryssland.

Ja alla som går på Kreml-propagandan babblar friskt på om proxykrig utan att kunna styrka sin sak.
Citera
2022-06-21, 20:55
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så vilken sida är det som visar mera "guts" för att behålla sitt styrelseskick ?

Förstår inte frågan?

Rysslands anfallskrig mot Ukraina handlar om att Ryssland inte lever i er liberala villfarelse om historiens slut. Rysslands styre har visat, övertydligt, att de inte accepterar den judisk-amerikanska världsordningen eller USAs subversion i områden som Ryssland bedömer som existentiellt viktiga. USA har nu fått sitt eftertraktade proxykrig mot ryssen som man arbetat för de senaste decennierna. Det givetvis synd om det ukrainska folket som likt får leds till slakthuset av det lömska USA.

Det här kriget handlar ytterst om vilken världsordning som ska gälla Ryssland och dess närområden. Ryssland har valt kriget för att upprätthålla vad de anser är existentiella primat. Som den store tysken Carl Phillip Gottlieb von Clausewitz konstaterade redan för 200 år sedan: "Kriget är blott en fortsättning på politiken med andra medel".

Historien är inte slut, Ryssland finner sig inte i USAs totalitära maktambitioner, kriget är politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in