2022-06-21, 19:59
Medlem
Om USA ville ha krig med Ryssland via Ukraina hade de sett till att de var bättre beväpnade än vad de nu är. Frankrike är en av bovarna i dramat om man får tro Sky News. USA och GBR sa till Ukraina att det fanns klara tecken på invasion men fransmännen sa Nej, nej, och att de minsann känner Ryssland bättre än alla och att inget pekade på invasion.
Citera
2022-06-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
lol, håll käften. Ingenting av det du skriver har nånting med din länk att göra.

Står fan inte ut med den där jävla dårens trasiga "ryska". Det svider i öronen.

Patrick Lancaster gör det jobb som MSM borde kunna göra med sina resurser.
Citera
2022-06-21, 20:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Min bedömning av Putins stöd hos det ryska folket betecknar jag som att Putin åtnjuter ett högt stöd, betydligt högre stöd än de flesta ledarna i det demokratiska väst. Vad det beror på är en komplicerad historia som rör den ryska folksjälen, rysk mentalitet, rysk historia och ett alltmer fientligt etablissemang i Väst. Jag tvivlar inte på att Putin utan större problem kan möta Rysslands stridande förband.

Dessutom tenderar krig likt detta att ha den effekten att folket sluter upp kring sitt ledarskap; kanske i än högre grad när det gäller ryssar.. Vad nu min analys har för värde och trovärdighet. Men det är mina 5 cent.

Yep, en ny och yngre årskull som växer fram varje år. En årskull som börjar vänja sig vid orden inviduella val, självständigt, kritiskt tänkande..

Inte att ta "farbror staten" (dvs Putin) vid dess ord. Det är dessa ord som börjar att växa fram i grannlandet Ukraina. Det tror jag nog har en orsak i detta krig, detta är ett hot Putin upplever. Att "dessa" tankar skulle börja sprida sig till Ryssland.

En folklig tanke att börja utmana Putin på hans makt.
Citera
2022-06-21, 20:09
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ja, Ryssland gör det så fort något går emot. Risk för eskalerad konflikt.

Det ligger i de ortodoxa generna. Man kan inte ta en motgång utan att skylla ifrån sig, hämnas och trappa upp. Det kan bara bemötas med ett bra våldskapital.
Senast redigerad av stevenstills 2022-06-21 kl. 20:13.
Citera
2022-06-21, 20:10
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Om USA ville ha krig med Ryssland via Ukraina hade de sett till att de var bättre beväpnade än vad de nu är. Frankrike är en av bovarna i dramat om man får tro Sky News. USA och GBR sa till Ukraina att det fanns klara tecken på invasion men fransmännen sa Nej, nej, och att de minsann känner Ryssland bättre än alla och att inget pekade på invasion.

Inte nödvändigtvis. Detta är inte ett krig USA behöver vinna. De har bara Ukraina som en destabilisering, något som tar på rysslands resurser, visar amerikansk teknologi, får NATO att se viktigt ut, och om de har tur så blir det inre oro i Ryssland. Det skulle dock vara pinsamt för USA om det gick för dåligt för Ukraina.
Citera
2022-06-21, 20:13
Medlem
psychicsailors avatar
Taktiskt viktig seger i Donbass idag. Ryssland lyckades erövra den lilla byn Mirnaya Dolina.

Det betyder att ryssen nu kan påbörja stormning av Lysischansk söderifrån, samt att alla Ukrainska trupper i Zolote ligger ännu sämre till än de gjorde innan.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1539307579129491457
Citera
2022-06-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Ja, massmedian har ett märkligt grepp om det svenska folket. Man skulle ju kunna tycka att de borde ha lärt sig vid detta laget med tanke på alla lögner massmedian har fört fram angående tex massinvandringen. Men icke.

Dessutom tror jag att många svenskar bär på väldigt mycket frustration över allt som har hänt i Sverige de senaste 20 åren, och nu har de av massmedian fått någon som de på ett politiskt korrekt sätt kan ta ut det på. Snacka om felriktad ilska.

Eller så är rysshatet befogat 😉
Citera
2022-06-21, 20:17
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Yep, en ny och yngre årskull som växer fram varje år. En årskull som börjar vänja sig vid orden inviduella val, självständigt, kritiskt tänkande..

Inte att ta "farbror staten" (dvs Putin) vid dess ord. Det är dessa ord som börjar att växa fram i grannlandet Ukraina. Det tror jag nog har en orsak i detta krig, detta är ett hot Putin upplever. Att "dessa" tankar skulle börja sprida sig till Ryssland.

En folklig tanke att börja utmana Putin på hans makt.

Jag är inte så säker på att vare sig ukrainare eller ryssar -generellt- tänker så mycket på dina liberala floskler. Sanningen är att både ryssar och ukrainare är fast i ett oligarkiskt system som jag inte ser kommer ändras i brådrasket. Det finns nog bland dessa slaver en mindre naiv syn på politiken och makt än vad du och dina systrar i de västliga demokratierna är offer för. Vi ser detta på en nivå vad gäller Polen och Ungern: två länder som vänt ryggen mot den "liberala demokratin" och försöker finna en egen väg ut ur liberalismens vansinne. Detsamma anser jag vi ser hos Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt någonting om att han är ett geni. Jag menar bara på att det är USA som har satt igång detta, och att det är de som håller igång det.

Du verkar ha missat att kriget startade genom Rysslands invasion.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Jag har inte sagt någonting om att han är ett geni. Jag menar bara på att det är USA som har satt igång detta, och att det är de som håller igång det.

Fy fan, är USA trollkarlar? Att få putler att att anfalla sitt grannland. Har de hypnotiserat honom?
Citera
2022-06-21, 20:18
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Det finns en del ryssar som faktiskt har sin heder moral och mänsklighet kvar i behåll.

https://www.dn.se/varlden/ryss-ger-en-miljard-till-ukrainska-barn-efter-nobelauktion/

Skänker en miljard till Ukrainas barn.

Nåt för alla putlers små hjon att försöka ta till sig, det finns kanske hopp för er också innan domedagen?

Känns ju som ryssen säkerställt sin plats att vinna nästkommande medalj med sin handling. Med detta sagt så är det inte en mindre beundransvärd handling.
Citera
2022-06-21, 20:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Eller så är rysshatet befogat 😉
Nej det är det inte. Hat mot Ryssland som nation och Putin som ledare för denna nation är befogat. Även hat mot ryska soldater är till viss del befogat. Att hata innevånarna i nationen är dock annorlunda. Man måste förstå att en ganska stor andel människor i Ryssland gjort motstånd mot invasionen i handling eller ord. Tittar du på 1420 på YouTube där man går ut på gatan och frågar vanliga ryssar så är det i huvudsak motstånd och medlidande för ukrainska medborgare som uppvisas från gemene ryss på gatan. Detta sker alltså trots att man i Ryssland förbjudit kritik mot invasionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in