2022-06-21, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet er godt kjent med Reddit-tråden som ble opprettet 22. november 2017.
Det samme med kryptotreffet på The Kasbah Hub kvelden før, dvs 21. november.

Jøss, ikke fått med meg dette. Det har ikke stått i en nyhetsartikkel eller? Da må vedkommende ha vært der på the kasbah club kvelden før, jøsses, kan du vise til redditlenken?
Citera
2022-06-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jøss, ikke fått med meg dette. Det har ikke stått i en nyhetsartikkel eller? Da må vedkommende ha vært der på the kasbah club kvelden før, jøsses, kan du vise til redditlenken?
Det trenger ikke å ha vært slik.
Det kan feks være en tilfeldighet.

Eller det kan feks være slik at GM visste at det skulle være et kryptotreff på the kasbah hub den 21., og at GM ønsket å peke mot det miljøet (feks en eller flere deltagere på dette kryptotreffet) ved å opprette den omtalte reddit-tråden dagen etter.
Kanskje dette var en helt anonym GM som visste at RU deltok på det kryptotreffet, hvis det var slik som beskrevet i setningen over og hvis RU var den som GM ønsket å peke mot?

I den omtalte reddit-tråden, var det slik at noen av RUs typiske ord og/eller typiske skrivefeil var brukt i innleggene? Hvis det var slik, kan det i så fall kanskje bety at en GM plantet disse ordene i tråden for å peke mot RU.

Det hadde vært interessant å vite om RU også skrev sine typiske skrivefeil i tekster som han skrev i den perioden operasjon Frank foregikk eller om han da (og i enkelte situasjoner før og etter dette) eventuelt noen ganger brukte et program som korrigerte skrivefeil.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-21 kl. 10:55.
Citera
2022-06-21, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Eller det kan feks være slik at GM visste at det skulle være et kryptotreff på the kasbah hub den 21., og at GM ønsket å peke mot det miljøet (feks en eller flere deltagere på dette kryptotreffet) ved å opprette den omtalte reddit-tråden dagen etter.
Kanskje dette var en helt anonym GM som visste at RU deltok på det kryptotreffet, hvis det var slik som beskrevet i setningen over og hvis RU var den som GM ønsket å peke mot?

I den omtalte reddit-tråden, var det slik at noen av RUs typiske ord og/eller typiske skrivefeil var brukt i innleggene? Hvis det var slik, kan det i så fall kanskje bety at en GM plantet disse ordene i tråden for å peke mot RU.

Det hadde vært interessant å vite om RU også skrev sine typiske skrivefeil i tekster som han skrev i den perioden operasjon Frank foregikk eller om han da (og i enkelte situasjoner før og etter dette) eventuelt noen ganger brukte et program som korrigerte skrivefeil.
Jeg tenker at en som er opptatt av å skjule hvem han er, sannsynligvis ville ha vært opptatt av å ikke legge igjen sine typiske brukte ord og skrivefeil i tekster som han ikke ønsker at politiet skal finne ut at han har skrevet. Nettopp derfor er det usannsynlig at RU er den som forfattet trusselbrev + eposter fra Motparten. Noen kan ha plantet RUs typiske ord og skrivefeil i disse tekstene og eventuelt i andre tekster.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-21 kl. 11:07.
Citera
2022-06-21, 11:15
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi har ikke fått noe "å ta innover oss". Ingen er dømt I denne saken - ta DET innover deg!

Politiet etterforsker fortsatt flere hypoteser.

Det blir dessuten spennende hvor mye informasjon politiet får lov å bruke av encro-chat og WhatsApp-materialet. Politiet har mye på gang nå. Mange rettsaker ligger på vent. Mye dreier seg om gjengkriminalitet.

Jeg utelukker ikke at HA "holder pusten".

Jeg krysser fingrene for at resultatet går politiets vei!

HA? En gjeng med folk som sitter å drikker øl og røyker hasj. De er vel ikke i stand til noe slikt, og tvilsomt at de har noe ønske om det heller. Storstilt salg/utlån av hasj, og vold mot de som ikke betaler for hasjen, det er det de driver med. Og nå de siste 10 årene har de begynt å investere i eiendomsutvikling.
Citera
2022-06-21, 11:33
Medlem
Citat:

Det hadde vært interessant å vite om RU også skrev sine typiske skrivefeil i tekster som han skrev i den perioden operasjon Frank foregikk eller om han da eventuelt brukte et program som korrigerte skrivefeil.

Hvorfor skal GM peke mot noen på en så subtil måte, at det like godt kan være tilfeldigheter? Vi vet jo ikke om kryptotreffene har noe med saken å gjøre, og heller ikke reddit-tråden.

Å bruke kjente skrivefeil til en person er nok mer egnet til å peke mot noen, men kan også enkelt jukses med hvis personen er aktive på facebook el.

Hvilke skrivefeil var det RU hadde?
Citera
2022-06-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Man kan si mye rart om HA og andre såkalte enprosentsklubber, men de driver ikke
med vold mot eller pengeutpressing av "sivile", såvidt jeg vet.
Det er nok bare å se bort fra HA. De er best med mc, våpen og dynamitt. Ikke kvelning. Ikke opptatt av monero heller.
Citera
2022-06-21, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
1. Hvorfor skal GM peke mot noen på en så subtil måte, at det like godt kan være tilfeldigheter?
2.Vi vet jo ikke om kryptotreffene har noe med saken å gjøre, og heller ikke reddit-tråden.

Å bruke kjente skrivefeil til en person er nok mer egnet til å peke mot noen, men kan også enkelt jukses med hvis personen er aktive på facebook el.

3. Hvilke skrivefeil var det RU hadde?
1. Jeg tror ikke at GM (hvis det var slik som jeg skisserte) tenkte at politiet så på det som en tilfeldighet pga at RU og TH hadde flere møter.
2. Men GM kan ha ønsket at politiet skulle tro at "GM deltok på kryptotreffene og at en deltager fra kryptotreffene skrev reddittråden".
3.Jeg har ikke oversikt over skrivefeilene. Om noen typiske ord som RU brukte; se nvaf sitt innlegg i linken her:
Citat:
Nvaf skrev her om flere ord som er felles for RU og Motparten:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Fra et av innleggene:
Ru skriver : Denne gruppen er en reaksjon på dagens regjering og deres politiske styringen
Legg merke en-endelsen i ordet styringen. Brukes også i e-posten til SV
Hvis GM leste noen av RUs tekster, så kunne GM enkelt ha plukket seg ut typiske skrivefeil og typiske ord som RU brukte i tekster og GM kan ha plantet disse i brev og eposter fra Motparten for å lede mistanken mot RU.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-21 kl. 11:55.
Citera
2022-06-21, 11:51
Medlem
Citat:
Jeg har ikke oversikt over skrivefeilene. Om noen typiske ord som RU brukte; se nvaf sitt innlegg i linken her:

Takk! Ser nå at jeg hadde lagret innlegget til nvaf, men jeg hadde visst glemt det.
Citera
2022-06-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi har ikke fått noe "å ta innover oss". Ingen er dømt I denne saken - ta DET innover deg!

Politiet etterforsker fortsatt flere hypoteser.

Det blir dessuten spennende hvor mye informasjon politiet får lov å bruke av encro-chat og WhatsApp-materialet. Politiet har mye på gang nå. Mange rettsaker ligger på vent. Mye dreier seg om gjengkriminalitet.

Jeg utelukker ikke at HA "holder pusten".

Jeg krysser fingrene for at resultatet går politiets vei!

Jeg har ikke skrevet at noen er dømt, skrev kun at TH KAN stå bak. Mange ser ut til å mene at dette ikke er mulig..

Felles for de fleste er vel at vi krysser fingrene for at Politiet kommer i mål ja, uavhengig av utfall.
Citera
2022-06-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Takk! Ser nå at jeg hadde lagret innlegget til nvaf, men jeg hadde visst glemt det.
Jeg la til noe mer i svaret til deg. Og jeg tenker at hvis det er slik som jeg tidligere skisserte, så har GM på en måte avslørt at han har lest noen av RUs tekster og at han kanskje også visste at RU deltok på kryptotreff og at han visste at RU hadde møter med TH. Kan politiet finne ut hvem som kan ha skaffet seg denne informasjonen om RU? Kan politiet finne ut hvem som har lest RUs tekster på Facebook og på andre SoMe feks?
Citera
2022-06-21, 12:27
Medlem
Citat:
Jeg tenker at en som er opptatt av å skjule hvem han er, sannsynligvis ville ha vært opptatt av å ikke legge igjen sine typiske brukte ord og skrivefeil i tekster som han ikke ønsker at politiet skal finne ut at han har skrevet. Nettopp derfor er det usannsynlig at RU er den som forfattet trusselbrev + eposter fra Motparten. Noen kan ha plantet RUs typiske ord og skrivefeil i disse tekstene og eventuelt i andre tekster.

Har ingen formening om RU har gjort ditt eller datt, ref det du skriver, men på generelt grunnlag kan man vel si at mange ikke er klar over/bevisst på sine egne typiske skrivefeil, spesielle ord/fraser etc.
Citera
2022-06-21, 12:30
Medlem
Citat:
Jeg la til noe mer i svaret til deg. Og jeg tenker at hvis det er slik som jeg tidligere skisserte, så har GM på en måte avslørt at han har lest noen av RUs tekster og at han kanskje også visste at RU deltok på kryptotreff og at han visste at RU hadde møter med TH. Kan politiet finne ut hvem som kan ha skaffet seg denne informasjonen om RU? Kan politiet finne ut hvem som har lest RUs tekster på Facebook og på andre SoMe feks?

Hvis GM visste at RU var i møter med TH, og visste at RU var på kryptotreffet dagen før reddit-tråden, så må det nesten være noen som kjenner RU. Da forsvinner vel litt av poenget med å peke på RU også, fordi RU fort vil kunne forstå hvem dette var, og vil kunne avsløre GM.

Hvis det er mye som peker mot RU, så tror jeg nok dessverrre han er innblandet i saken. Enten sammen med TH, eller sammen med noen andre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in