2022-06-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Kan det være du får dette som forslag pga din egen søkehistorikk?
99 prosent sikkert. Skjedd meg tidligere når jeg har "etterforsket" saker online. Mange ganger.
Citera
2022-06-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Interessant at Katiska-saken har ledetråder i retning HA (ref politiets beslag i saken).

Det gjør at vitneobservasjonene (2 vitner) i Ås er desto mer interessant
; "Den røde BMWen og AEH i Brekkeveien i Ås den 31 10 18", dagen AEH forsvant.

HA hadde lokaler i Brekkeveien 14 på dette tidspunktet:

"Ap ville kaste dem ut av kommunen. Nå flytter MC-klubben fra Ås" (ref Østlandets Blad Aug 9, 2020).

"Devils Choice MC Aasgard, tidligere Stokers, startet sin virksomhet i Ås i 1991. MC-klubben har holdt til i lokaler i Brekkeveien i Ås."

https://www.nrk.no/osloogviken/hells-angels-inn-i-eiendomsmarkedet-1.7019764

"Mange medlemmer i MC-gjengen Hells Angels i Oslo er involvert i selskap innen eiendom og i byggebransjen."

"Dette gjør det vanskeligere å ha kontroll, og det gjør det enklere for miljøet, hvor hovedtyngden er kriminelle, å hvitvaske penger. Det kan være snakk om svarte penger eller penger som er kommet fra narkotikavirksomhet eller annet, sier Roll-Mathisen."

"Hovedbekymringen er at de er involvert i internasjonal organisert kriminalitet: narkotika, pengeutpressing og bruk av vold og trusler. Men vi ser også en stigende tendens til at de involverer seg i det mer tradisjonelle næringslivet, sier Roll-Mathisen."

Det har ikke falt deg inn at det kan være TH da?
Citera
2022-06-20, 23:13
Medlem
Om google og søketrender og logaritmer og dine tidligere søk. Jeg tror det er rimelig komplisert, google er delt opp i geografiske soner også. Det kan være vanskelig å vite sikkert.

Det skal gå an å søke på trends.google.com, for å se når enkelte søkeord har vært spesielt etterspurte.

Jeg vet med sikkerhet at jeg aldri hadde søkt på "tom hagen veronica orderud" sammen, før google kom opp med det forslaget. Så det må ha vært en trend i mitt geografiske område på aktuelt tidspunkt. Men, ifølge trends.google.com har google registrert flere søk på "tom hagen kristin kirkemo", enn på "th vo". Hvis jeg skal tro statistikken.

Det jeg synes er litt rart er at VO var på kraftig stigning i antall søk 28. oktober 2018, og hadde to topp-plasseringer mellom 28. oktober og 22. desember 2018.

Det er ingen tilsvarende topp i søkestatestikken hennes i mai 2020, da hun uttalte seg til TV2 og uttrykte støtte til Tom Hagen.

Men, VO søkte vel 400 jobber før hun fikk napp. Kanskje okt-des var en spesielt intens jobbsøkeperiode.

Det er alltid en logisk forklaring. Ofte kjedelig og ikke særlig spennende.

Edit.

Så at også KK hadde en lignende søketopp. Fra slutten av oktober 2018 og nesten ned på normalen 22. desember 2018.

NRK sendte dokumentaren Orderudsaken, første sending 28. okt 2018 og siste sending 25. november 2018.

trends.google.com er helt sikkert korrekt. Søkingen ble trigget av dokumentaren.
Senast redigerad av kornblomst 2022-06-20 kl. 23:29. Anledning: Edit.
Citera
2022-06-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det har ikke falt deg inn at det kan være TH da?

Kan du utdype hva du mente her?
Citera
2022-06-20, 23:19
Medlem
Citat:
Kan du utdype hva du mente her?

Utdyp hva du ikke forstår.
Citera
2022-06-20, 23:37
Medlem
Citat:
Utdyp hva du ikke forstår.

At hva kan være TH? (Relatert til innlegget du siterte)
Citera
2022-06-20, 23:39
Medlem
Citat:
At hva kan være TH? (Relatert til innlegget du siterte)

At han har drept AE selvfølgelig
Citera
2022-06-20, 23:54
Medlem
Citat:
At han har drept AE selvfølgelig

Aha, tror jeg skjønner nå. Lurte først på om du linket TH til HA, men poenget var bare at Havhest er på villspor. De fleste har vel forstått at det meget vel kan være TH som står bak, selv om ikke alle vil ta det innover seg.
Citera
2022-06-21, 00:00
Medlem
Citat:
Interessant at Katiska-saken har ledetråder i retning HA (ref politiets beslag i saken).

"Ap ville kaste dem ut av kommunen. Nå flytter MC-klubben fra Ås" (ref Østlandets Blad Aug 9, 2020).

"Devils Choice MC Aasgard, tidligere Stokers, startet sin virksomhet i Ås i 1991. MC-klubben har holdt til i lokaler i Brekkeveien i Ås."

"Mange medlemmer i MC-gjengen Hells Angels i Oslo er involvert i selskap innen eiendom og i byggebransjen."

"Dette gjør det vanskeligere å ha kontroll, og det gjør det enklere for miljøet, hvor hovedtyngden er kriminelle, å hvitvaske penger. Det kan være snakk om svarte penger eller penger som er kommet fra narkotikavirksomhet eller annet, sier Roll-Mathisen."

"Hovedbekymringen er at de er involvert i internasjonal organisert kriminalitet: narkotika, pengeutpressing og bruk av vold og trusler. Men vi ser også en stigende tendens til at de involverer seg i det mer tradisjonelle næringslivet, sier Roll-Mathisen."
Eller at de er blitt betalt for å tre en rød parykk over hodet til noen og ta en liten kjøretur.
Citera
2022-06-21, 00:21
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Man kan si mye rart om HA og andre såkalte enprosentsklubber, men de driver ikke
med vold mot eller pengeutpressing av "sivile", såvidt jeg vet.
Citera
2022-06-21, 01:49
Avslutad
Citat:
Aha, tror jeg skjønner nå. Lurte først på om du linket TH til HA, men poenget var bare at Havhest er på villspor. De fleste har vel forstått at det meget vel kan være TH som står bak, selv om ikke alle vil ta det innover seg.
Vi har ikke fått noe "å ta innover oss". Ingen er dømt I denne saken - ta DET innover deg!

Politiet etterforsker fortsatt flere hypoteser.

Det blir dessuten spennende hvor mye informasjon politiet får lov å bruke av encro-chat og WhatsApp-materialet. Politiet har mye på gang nå. Mange rettsaker ligger på vent. Mye dreier seg om gjengkriminalitet.

Jeg utelukker ikke at HA "holder pusten".

Jeg krysser fingrene for at resultatet går politiets vei!
Senast redigerad av Havhest 2022-06-21 kl. 02:19.
Citera
2022-06-21, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det har de nok skjønt selv. Den nye gruppen virker derimot mer lovende. Også operasjon Frank kunne ha avdekket hvem RU var i kontakt med eller hvordan og hvor han gikk frem, når han fikk en ny Hval å hanskes med. Men vet ikke om det var etterforsknings gruppens hensikt med operasjon Frank

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7doapK/operasjon-frank

Jeg forstår ikke hvorfor det norske politiet kunne gjøre en så stor jobb for å finne ut om RU er involvert i saken eller ikke, og de klarte å time dette så feil at de absolutt måtte pågripe TH før oppdraget var ferdig. Amatører. Og hvorfor bruke det samme beløpet, 10 millioner? Frank burde selvsagt brukt et annet siffer og han burde hatt en ekte invester å ta med RU til for å gi det hele mer kredibilitet. RU innrømmer her at han ønsket å tjene penger på denne måten selv om han ellers fremstilles som en som ikke bryr seg om penger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in