2022-06-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Jisses, nu brjar det bli larvigt billigt.... kom igen under 50kr???
Fortfarande hgt vrderat jmfrt med Byggmax, PE 13,5 vs 6.
Citera
2022-06-03, 14:23
Medlem
kar!!
Citera
2022-06-09, 09:10
Medlem
Det kan komma under 40kr idag, om det inte r kplge nu, nr annars? Eller ska man undvika BHG helt?
Citera
2022-06-09, 11:20
Medlem
haha helt sinnessjukt. REK-snkning fortfarande 100% uppsida.

I vrigt s...

Handlas nu ca -15% frn IPO 2018 trots att man kat omsttningen frn 4mdr till 13mdr och spenderat >5 mdr p frvrv under perioden.

EBIT +362% men EBIT/aktie endast +65% frn IPO.
Citera
2022-06-09, 12:15
Medlem
Citat:
haha helt sinnessjukt. REK-snkning fortfarande 100% uppsida.

I vrigt s...

Handlas nu ca -15% frn IPO 2018 trots att man kat omsttningen frn 4mdr till 13mdr och spenderat >5 mdr p frvrv under perioden.

EBIT +362% men EBIT/aktie endast +65% frn IPO.
Nu r ju inte IPO vrderingen kanske den mest skra indikatorn? Fretag har senare r haft en tendens att sljas dyrt vid noteringar, finns ju en hel uppsj av aktier som handlas under noteringskursen efter senare rs fiaskon.
Citera
2022-06-09, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buf4nk
Det kan komma under 40kr idag, om det inte r kplge nu, nr annars? Eller ska man undvika BHG helt?
Jag valde att ta hem frlusten i maj. I dessa tider r det Volvo, Ericsson och ABB som gller fr mig, ven lite investor och industrivrden fr diversifiering. BHG har nog en fin framtid.
Citera
2022-06-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buf4nk

Inflation, reallnesnkningar och sjunkande bostadspriser m.m. r ingen vidare stimulans fr BHG:s kunder att vilja att fixa i hemmen. Tror det kommer g lgre innan det vnder.
Citera
2022-06-14, 13:25
Medlem
Galet s tillbakatryckt aktien blir... ska man ka?
Citera
2022-06-14, 13:45
Medlem
Citat:
Galet s tillbakatryckt aktien blir... ska man ka?
Frklara istllet varfr BHG ska vrderas tre gnger hgre n Byggmax, du verkar ignorera alla mina inlgg som belyser detta faktum, men BHG har underpresterat Byggmax rejlt senare r och r fortfarande hgre vrderat. Ska BHG ner till Byggmax vrdering r det under 20 kr den ska till.. Och d fr du nd utdelningar med Byggmax.
Citera
2022-06-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Frklara istllet varfr BHG ska vrderas tre gnger hgre n Byggmax, du verkar ignorera alla mina inlgg som belyser detta faktum, men BHG har underpresterat Byggmax rejlt senare r och r fortfarande hgre vrderat. Ska BHG ner till Byggmax vrdering r det under 20 kr den ska till.. Och d fr du nd utdelningar med Byggmax.

Kan ngon frklara fr mig varfr man jmfr BHG Group och Byggmax? Jag frstr att man jmfr Bygghemma och just Byggmax, men sen skiljer sig bolagen avsevrt. Om jag har frsttt det rtt omstter Bygghemma avsevrt mycket lgre n just Byggmax, men Bygghemma r endast en liten del av BHG Group, dr det finns otroligt mnga ben att st p.

https://www.wearebhg.com/brands/

Byggmax r dremot en kedja, som siktar in sig p att vara billigast, inte bst; BHG Group kan dremot i mina gon bli bst, men inte billigast. Tv helt olika grejer, dr BHG Group levererar kvalit, ngot som Byggmax saknar.

S, kan ngon vnlig sjl frklara fr mig vad jag missar? Eller frklara fr mig varfr ens dessa bolag jmfrs?

Och just ja, jag ger inga aktier i ngot av bolagen.
Citera
2022-06-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadentasven
Kan ngon frklara fr mig varfr man jmfr BHG Group och Byggmax? Jag frstr att man jmfr Bygghemma och just Byggmax, men sen skiljer sig bolagen avsevrt. Om jag har frsttt det rtt omstter Bygghemma avsevrt mycket lgre n just Byggmax, men Bygghemma r endast en liten del av BHG Group, dr det finns otroligt mnga ben att st p.

https://www.wearebhg.com/brands/

Byggmax r dremot en kedja, som siktar in sig p att vara billigast, inte bst; BHG Group kan dremot i mina gon bli bst, men inte billigast. Tv helt olika grejer, dr BHG Group levererar kvalit, ngot som Byggmax saknar.

S, kan ngon vnlig sjl frklara fr mig vad jag missar? Eller frklara fr mig varfr ens dessa bolag jmfrs?

Och just ja, jag ger inga aktier i ngot av bolagen.
Visst skiljer dom sig t ngot, men det r detaljhandel.

Att leverera billiga varor r nog att fredra framfr kvalit nr inflationen kar och kunderna blir mer prismedvetna. Och nu har nd BHG kommit ner en hel del i kurs, vilket som jag ppekat lnge varit oundvikligt med tanke p nrmaste branschkollegornas vrderingar.

Jag skulle sga att Byggmax aktien r kvalit framfr BHG, vrde vs frhoppning, utdelning vs ingen utdelning.

Men visst p dessa niverna brjar nstan BHG se bra ut, men samtidigt har dom haft en himla pandemiskjuts med e-handel osv.
Citera
2022-06-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Visst skiljer dom sig t ngot, men det r detaljhandel.

Att leverera billiga varor r nog att fredra framfr kvalit nr inflationen kar och kunderna blir mer prismedvetna. Och nu har nd BHG kommit ner en hel del i kurs, vilket som jag ppekat lnge varit oundvikligt med tanke p nrmaste branschkollegornas vrderingar.

Jag skulle sga att Byggmax aktien r kvalit framfr BHG, vrde vs frhoppning, utdelning vs ingen utdelning.

Men visst p dessa niverna brjar nstan BHG se bra ut, men samtidigt har dom haft en himla pandemiskjuts med e-handel osv.
Tack fr input.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in