2022-06-20, 19:58
Medlem
Körde idag på Össebyvägen mellan Brottby och Åkersberga och nära Hakunge modellflygsfältet hade polisen spärrat av några holmar med större buskage och det stod en målad bil samt 3-5 st stora omålade skåpbilar vilket jag misstänker var tekniker.
Citera
2022-06-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnKlaseBananer
Körde idag på Össebyvägen mellan Brottby och Åkersberga och nära Hakunge modellflygsfältet hade polisen spärrat av några holmar med större buskage och det stod en målad bil samt 3-5 st stora omålade skåpbilar vilket jag misstänker var tekniker.

59.537971,18.272903
Citera
2022-06-20, 20:42
Medlem
Brottsplats_stockholm senaste instainlägt, handlar det om Louise tro?
”tidigare i år försvann en kvinna spårlöst i Stockholmsområdet, nu kan hon ha hittat. Sen i fredags har det varit avspärrat och nu gräver polisen i ett område inte långt från där kvinnan sågs senast”
Citera
2022-06-20, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mmiasma
Brottsplats_stockholm senaste instainlägt, handlar det om Louise tro?
”tidigare i år försvann en kvinna spårlöst i Stockholmsområdet, nu kan hon ha hittat. Sen i fredags har det varit avspärrat och nu gräver polisen i ett område inte långt från där kvinnan sågs senast”
https://www.instagram.com/p/CfCY3kMLhGysQz1drVuVu5gLChZ_0guqPwFmuA0/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Det låter som om det kan vara Louise
Citera
2022-06-20, 21:54
Medlem
Logga gärna in på "sms-livräddare" & läs mer. Ex. därur på ett larm inkommet som hjärtstopp men visade sig vara suicid (person hoppat från höjd) och så pass "illa åtgången" att upplivningsförsök inte ens påbörjades. Men larmet gick ÄNDÅ ut som hjärtstopp.

Min spekulation:
Säger du i larmet att skadad person "inte andas" & "inte vet om den har puls" eller "inte kan/törs/har möjlighet att gå fram & kolla" så kanske det automatiskt behandlas som "hjärtstopp" i larmcentralen då man gärna vill förutsätta att personen kan räddas tills motsatsen är bevisad.

Om det är Lollos kropp som hittats bör den vara rätt "förstörd" och den som anträffat den kanske inte vill/kan/törs gå nära och titta ordentligt, och uppger så även i larmsamtalet. Det kan vara massor olika scenarier, t.ex. "personen ser död ut men jag vill inte gå närmare för jag är själv med småbarn här"..."personen ligger inne i en taggig buske och jag är 78 år och kan inte krypa in där och kolla närmare"...

Skulle jag själv ensam anträffa någons kvarlevor i skogen och larma in det skulle jag nog säga att "jag har hittat VAD JAG TROR ÄR en död person, men jag törs inte gå fram och se närmare" (en bekant som råkat ut för det sa sen att dom bilderna finns kvar resten av livet, det är inget man glömmer i första taget. Jag skulle inte riskera att drömma mardrömmar resten av mitt liv bara för att jag har gått fram & tittat på ett lik. Men jag skulle säga det i larmet också).

Jag vet inte om larmcentralen generellt tolkar begreppen "personen verkar livlös" eller "ser ut att vara död" just som hjärstopp. Det är bara ren spekulation. Kanske någon i tråden som jobbar inom vård/larmcentral som vet mer exakt hur det fungerar(?) så rätta mig gärna.

Hoppas dock att det är Lollo som hittats så familjen får ett avslut.
Citera
2022-06-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnKlaseBananer

Tror inte man hittat något.
Citera
2022-06-20, 22:05
Medlem
https://www.flashback.org/t3424557p2

Är det denna kroppen ni syftar på som hittats eller är jag ute och cyklar ?
Citera
2022-06-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
https://www.flashback.org/t3424557p2

Är det denna kroppen ni syftar på som hittats eller är jag ute och cyklar ?

Det är en kvinna funnen död i Kungsängen men polisen är även på annan plats och arbetar i ett annat fall.
Gissar på att den andra platsen har med kvinnan i denna tråd att göra.
Citera
2022-06-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejnejokej
Det är en kvinna funnen död i Kungsängen men polisen är även på annan plats och arbetar i ett annat fall.
Gissar på att den andra platsen har med kvinnan i denna tråd att göra.

Aha tack för att du redde ut det åt mig

Skönt om de lyckats hitta Louise dock.
Kanske någon som pratat eftersom de vet vart de ska gräva
Citera
2022-06-21, 10:43
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Aha tack för att du redde ut det åt mig

Skönt om de lyckats hitta Louise dock.
Kanske någon som pratat eftersom de vet vart de ska gräva
Någon som faktiskt kan bekräfta att det är Lollan?
Citera
2022-06-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Någon som faktiskt kan bekräfta att det är Lollan?

Nej, jag utgår bara ifrån vad någon citerade från brottsplats Stockholm
Att ”den försvunna kvinnan kan ha hittats” eller något liknande
Vet inte vad de har att gå på eller vilka fynd de gjort.

Jag undrar om platsen ligger nära där sökinsatsen gjordes sist ?
Citera
2022-06-21, 11:04
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Nej, jag utgår bara ifrån vad någon citerade från brottsplats Stockholm
Att ”den försvunna kvinnan kan ha hittats” eller något liknande
Vet inte vad de har att gå på eller vilka fynd de gjort.

Jag undrar om platsen ligger nära där sökinsatsen gjordes sist ?
59.537971,18.272903 är koordinater. Kopiera in i maps och se. Nära hakunge modellbygge eller något liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in