2022-06-20, 19:47
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Fastigheter gick bäst idag. Upp 2.62%. Och SBB B ökade med 4.4%.
Skitbra dumjävel. Väl Ilja kadabra får ett samtal från mage kan du bli "aktie ägare" under tian.
Duktig idiot äta masken.
Citera
2022-06-20, 21:14
Medlem
liksom-fbs avatar
https://www.di.se/nyheter/wallenstam-salde-sbb-pa-halva-inkopspriset/
Wallenstam sålde SBB – på halva inköpspriset

I november köpte Wallenstam in sig i SBB för 250 miljoner kronor på 70 kronor per aktie. Under april och maj såldes merparten av aktierna på knappt hälften av den nivån.

En del av avsäljningen under april-maj var detta då. Verkar handla om ca 3.5 milj aktier.

Frågan är om alla som skall sälja har gjort det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Skitbra dumjävel. Väl Ilja kadabra får ett samtal från mage kan du bli "aktie ägare" under tian.
Duktig idiot äta masken.
På något sätt verkar ditt användarnamn vara passande.
Citera
2022-06-21, 09:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Var det någon som tog sista chansen att köpa SBB för över 20 kr igår?
Citera
2022-06-21, 09:47
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Arbetet med att minska exponeringen mot kreditmarknaden fortskrider i det stora och det små, vi kan förvänta oss många PM framöver.

Var kanske sista dag att komma in under 20 idag, utdelning och OMXS30-notering väntar inom kort och kommer ge ytterligare medvind.
Jag tror vi kommer att se under 15kr nu när upplåningskostnaderna överstiger intäkterna för fastigheterna...
Citera
2022-06-21, 09:48
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det kostar att ligga på top :-)
Citera
2022-06-21, 10:24
Avslutad
Som vanligt med aktier som går ner så ökar intresset från nybörjare
Nybörjare som missade rushen 2021 och som hoppas rushen ska komma tillbaka på en gång och "köper billigt" ...."jättebilligt och kul när nersidan fortfarande än 100%"
Citera
2022-06-21, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Frågan är om alla som skall sälja har gjort det nu.

Det vore en from förhoppning.

Det kommer att vara supernervöst framåt tyvärr.

Nu har Ilijan stärkt kassan med nytt obligationslån.

https://www.di.se/nyheter/hogre-kostnad-nar-sbb-fyller-pa-kassan/

Så länge DI serverar oss dagliga nyheter kan du lugnt räkna med att småspararna kommer att trejda hej vilt. SBB är nya Evo liksom.

Men jag tror väl att kursen framåt hösten blir lugnare och somnar in på denna nivån ungefär. Precis som Evo lugnat sig 900 - 1000 så kan SBB komma att röra sig i en korridor som jag gissar blir ca 18 - 20.

Det är i alla fall hur min kaffesump såg ut i morse.
Citera
2022-06-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3

Jag fick i alla fall ut mina covered calls.
Citera
2022-06-21, 12:32
Medlem
Ringhals3s avatar
Nu dippar även D-aktien 7-8% och ligger på 18-19 kr. Det ska ju vara en trygg och förutsägbar preferensaktie med stabil utdelning.

Vad sänker kursen på preffen?

* Är det så att marknaden bedömmer att såväl B som D aktierna kommer leverera stabil utdelning varvid B aktiens låga kurs och höga utdelning nu börjar göra den mer attraktiv än D aktien? Varför sjunker då B aktien nästan lika mycket?

* Är det så att marknaden bedömmer att SBB inte kommer kunna hålla utlovad utdelning på D aktien och inte heller hålla utdelningsprognosen för B aktien? Är det därför båda aktierna sjunker, eller rasar som man brukar säga när nedgången är runt 5%

B aktien har en sensationellt hög direktavkastning nu, ser onekligen ut som om marknaden prisar in en sänkt utdelning snarare än en stigande börskurs, någotdera blir det.
Citera
2022-06-21, 12:42
Avslutad
Kommer inte bli nån utdelning!!!!
Citera
2022-06-21, 12:49
Medlem
Facades avatar
Lång bit kvar till 32,04kr.
Kanske om 10 år?

Får ta detta som en läxa helt enkelt.
Citera
2022-06-21, 13:12
Medlem
Pwnys avatar
Funkar inte att köpa lokaler av kommuner, skriva upp dom direkt och på så sätt blåsa upp balansräkningen och därefter hyra ut dom till säljaren.

Kommer gigantiska nedskrivningar framöver, kan inte ha ett avkastningskrav på 3% på fallfärdiga kommunhus när du kan köpa statspapper till högre ränta. SBB överlever inte, så ta era pengar och spring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in