2021-04-08, 20:28
Medlem
Diablo1118s avatar
Ekonomi: övrigt --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2021-05-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivianWard
Skandia har jag haft att göra med via en äldre släkting som dom försökte blåsa på besparingar. Varje gång vi ringde deras kundtjänst så gick personen i supporten iväg och tisslade och tasslade för att få ihop ett svar på vår förfrågan om utbetalning. Frågan har aktivt missförståtts och inga ursäkter.
Exakt samma för några år sedan med Skandia.
Citera
2021-05-21, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekka01
Exakt samma för några år sedan med Skandia.

Kan stämma in i kören där.
Citera
2022-06-17, 10:50
Medlem
Skaffade mig en Volvo & försäkring via Volvo & därav använder deras app för att betala försäkringen via efaktura.

Idag är jag inte bunden till någon bank för någon "förmån" som rabatter & dylikt.

Jag använder idag länsförsäkringar för att deras app är galet bra. Men efter att ha 'råkat' få minus på kortet & efter ett samtal med länsförsäkringar så går det inte att ta bort möjligheten att få minus på kontot så vill jag byta bank, om det ens är lönt.

Volvo som main bank/lönekonto verkar vara krångligt & appen är inte så utvecklad för detta.

Vad anses vara en bra bank idag?
Citera
2022-06-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq
Skaffade mig en Volvo & försäkring via Volvo & därav använder deras app för att betala försäkringen via efaktura.

Idag är jag inte bunden till någon bank för någon "förmån" som rabatter & dylikt.

Jag använder idag länsförsäkringar för att deras app är galet bra. Men efter att ha 'råkat' få minus på kortet & efter ett samtal med länsförsäkringar så går det inte att ta bort möjligheten att få minus på kontot så vill jag byta bank, om det ens är lönt.

Volvo som main bank/lönekonto verkar vara krångligt & appen är inte så utvecklad för detta.

Vad anses vara en bra bank idag?
Vad menar du med att du råkat få minus på kortet och att det inte går att ta bort möjligheten att få minus på kontot?
Citera
2022-06-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Vad menar du med att du råkat få minus på kortet och att det inte går att ta bort möjligheten att få minus på kontot?

Hade flyttat pengar från kontot till kortet & glömde bort detta, brukar inte göra så normalt sett.

Sen har länsförsäkringar fimpat visakort, så förut hade jag inte möjlighet att få minus på kontot. Men det går med deras "nya" mastercard.

Och enligt kundtjänst så går det ej att stänga av så man kan gå minus på kontot. Utan handlar du för mer än du har tillgängligt, så blir det minus. Jag vill ha att köpet inte går genom om man handlar för mer än kortet har pengar. För enligt mig är det farligt att ha möjlighet till kredit på kortet.
Citera
2022-06-17, 16:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Hade flyttat pengar från kontot till kortet & glömde bort detta, brukar inte göra så normalt sett.

Sen har länsförsäkringar fimpat visakort, så förut hade jag inte möjlighet att få minus på kontot. Men det går med deras "nya" mastercard.

Och enligt kundtjänst så går det ej att stänga av så man kan gå minus på kontot. Utan handlar du för mer än du har tillgängligt, så blir det minus. Jag vill ha att köpet inte går genom om man handlar för mer än kortet har pengar. För enligt mig är det farligt att ha möjlighet till kredit på kortet.

Från kontot till kortet? "Kortet" har väl också ett konto?
Citera
2022-06-20, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Från kontot till kortet? "Kortet" har väl också ett konto?
Från kortets konto till ett annat konto flyttade jag pengarna. Därefter fick jag minus.
Citera
2022-06-20, 08:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Från kortets konto till ett annat konto flyttade jag pengarna. Därefter fick jag minus.

Tackar, ja det kan vara lätt hänt!
Citera
2022-06-25, 16:36
Medlem
Datalores avatar
Jag har haft SEB hela livet och har inga planer på att byta. Är det den bästa banken? Den är bra nog för mig och mina krav.
Citera
2022-06-25, 17:33
Medlem
Jthunderas avatar
Den bästa banken är den som ger dig lägst bolåneränta. I övrigt är de lika förutom skillnader i servicenivå beroende på individuella personer.
Citera
2022-06-25, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivianWard
.
......
Generellt tips jag har är att ringa till banken med ett ärende som dom förlorar på och se attityden till hjälpsamhet dom har då.

Intressant!! Har du några exempel på dåliga ärenden som banken förlorar på? Låter ju onekligen som en bra idé..

Sedan läser man ju aldrig om journalister som granskar bankerna, endast någon skandal vart tionde år, borde inte dessa hajar ha jävligt mycket blod på händerna? Nakenblsnkning, lånar ut pengar som inte finns, lånar ut med avtal som innehåller lösa boliner osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in