2022-06-19, 16:18
Medlem
Hej, som rubriken lyder: hur vanligt är det?
Nu tänker jag på folk som beställer via vanliga sajter, inrikes, och betalar med bitcoin.
Har någon här på fb åkt fast för det?
Citera
2022-06-19, 16:49
Avslutad
Använder du Kleopatra eller någon annans adress så borde risken vara liten. Beställer du dessutom via TOR och därmed väl i stort sett kan strunta i Kleopatra så tror jag att polisen lägger bara liten kraft på att försöker spåra och bevista mindre beställningar.
Om du däremot skulle vara säljare så är polisen ute efter dig i högsta hugg.
Citera
2022-06-19, 19:03
Medlem
StudiumValors avatar
Min granne åkte fast.
Sex månader fick jag ta hand om hans galna pitbull
Citera
2022-06-19, 19:16
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
Nu tänker jag på folk som beställer via vanliga sajter, inrikes, och betalar med bitcoin.

Såvitt jag vet åker alla fast.
Citera
2022-06-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie

Beror på mängden. Dom kollar typ aldrig inrikes post, även om dom hade velat så har dom inte tillräckliga resurser. Så länge mängden klassas som ringa så är det bara att neka. Alla sådana ärenden läggs ned om man håller käften och blånekar och sedan vägrar svara på något mer.
Citera
2022-06-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Såvitt jag vet åker alla fast.

Då vet du helt fel.
Citera
2022-06-19, 21:33
Medlem
neuron-drones avatar
Tror det är rätt sällsynt att man åker fast. Handlar man massa hela tiden är risken så klart högre. Kanske blir det annorlunda nu när brevbärare ska bevaka din post och larma om det kommer knarkbrev.
Citera
2022-06-19, 22:35
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tror det är rätt sällsynt att man åker fast. Handlar man massa hela tiden är risken så klart högre. Kanske blir det annorlunda nu när brevbärare ska bevaka din post och larma om det kommer knarkbrev.
nu blev jag nyfiken
Citera
2022-06-19, 22:41
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
nu blev jag nyfiken

Jag var helt övertygad att lagen gått igenom, den las som förslag för ett år sedan. Men hittar inget om det.
Citera
2022-06-19, 22:53
Medlem
Citat:
Jag var helt övertygad att lagen gått igenom, den las som förslag för ett år sedan. Men hittar inget om det.
Läste för några dagar sen att de skulle försöka genomföra lagen. Frågan är om den röstas igenom och om den kan börja gälla redan från 1 juli. Men i dag får de vad jag vet inte spana på inrikes brev pga brevhemligheten.
Citera
2022-06-19, 22:56
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Läste för några dagar sen att de skulle försöka genomföra lagen. Frågan är om den röstas igenom och om den kan börja gälla redan från 1 juli. Men i dag får de vad jag vet inte spana på inrikes brev pga brevhemligheten.

Ah, så det är inte avgjort än. Som om postnords gubbar skulle klara det.
Citera
2022-06-20, 03:46
Medlem
Citat:
Ah, så det är inte avgjort än. Som om postnords gubbar skulle klara det.
25 maj i år skickades ett förslag på remiss till lagrådet. Tidigare har det skickats på remiss till mängder av andra.

Lär inte hända något före den 2 januari 2023 åtminstone.

Är väl grundlagsfråga dessutom och då måste de rösta genom förslaget både före valet i september samt efter det nya valet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in