2022-06-19, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Hade varit skoj om man kunnat gillra fälla för dumpen. Grooma tillbaka och låtsas vara peddo för att sen också publicera på nätet/flashback

Älskar dessa nya konton som finns på Flashback som hittar hit.

Hade tänkt ge min kärleksförklaring till Sara.

Lucas20 och qaag är nytillkomna och är välkomna mebkom i vägen.

Heta Luksas20 då har man provat allt Sonnerby hang arounds. Vore intressant att höra Soneby ta avstånd ifrån Bandios, Hells angels mfl. Väldigt kaxig herre men tror inte att herrn vågar säga ifrån.

Sonerby underbar snubbe men hur ställer sig hen till mc-gängen?
Senast redigerad av Gipsy-tears 2022-06-19 kl. 07:45.
Citera
2022-06-19, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas20
Är det bara jag som inte förstår det ''genialiska'' i vad de gör?

Ett par grejer som jag har funderat över eller har stört mig på:
1) Patrick och hans kvinnliga medarbetare verkar inte ha ett dugg svårt att säga frasen: ''Knulla barn'', det skaver lite i själen när man hör två vuxna prata på det sättet. De har otroligt snuskiga munnar. För att ha varit utsatta själva tycker jag man kan vårda språket lite för det låter illa även om de menar väl och försöker illustrera hur sjuka pedofilerna är.
2) Blir barn verkligen hjälpta av dumpens arbete eller blir pedofiler bara mer stigmatiserade och letar sig till slutna kretsar där de kan dela sina sjuka fantasier?
3) De anhöriga kan mycket väl få skit för att de har kopplingar till pedofilerna. Kanske är det en mamma eller farsa som får ta skit eller motta mordhot för att de har gjort ett dåligt som föräldrar. Uthängningarna känns tveksamma.

Mycket skum sida.. jag får inte några bra vibbar av den där sidan. De verkar totalt trasiga, jag ser ingen förlåtelse i varken Patrick eller hans kvinnliga arbetare. Varför ska man förlåta? För sin egen skull, det är därför. Verkar som att de drivs av hat, tvivlar på att barn blir hjälpta av deras arbete.

De agerar som två primitiva grottmänniskor...

/Lukas

Lukas, Lukas, Lukas, du skriver inlägg som att du själv skulle ha egen erfarenhet av Dumpens aktiviteter. Stämmer det?
Citera
2022-06-19, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Lukas, Lukas, Lukas, du skriver inlägg som att du själv skulle ha egen erfarenhet av Dumpens aktiviteter. Stämmer det?

Jag har sett vissa av deras klipp. Det är den erfarenhet jag har.

Alla är inte imponerande av deras primitiva arbetsmetoder. Jag ser bara två luffare som gör ett dåligt jobb. Vill de göra förändring på riktigt så är de förmodligen fel ute.

Jag tycker att deras arbetssätt är banalt. De tar lagen i egna händer.. ska man även göra så med andra som tangerar att bryta lagen? Våldtäktsmän, misshandlare, tjuvar?
Citera
2022-06-19, 07:49
Medlem
Citat:
Jag har sett vissa av deras klipp. Det är den erfarenhet jag har.

Alla är inte imponerande av deras primitiva arbetsmetoder. Jag ser bara två luffare som gör ett dåligt jobb. Vill de göra förändring på riktigt så är de förmodligen fel ute.

Jag tycker att deras arbetssätt är banalt. De tar lagen i egna händer.. ska man även göra så med andra som tangerar att bryta lagen? Våldtäktsmän, misshandlare, tjuvar?

Vem är det som bryter mot lagen menar du?
Citera
2022-06-19, 07:54
Medlem
Citat:
Vem är det som bryter mot lagen menar du?

Pedofiler som vill förgripa sig på barn är benägna att begå brott. Det som har räddat dem är ju att Sara, Patrik och deras fiskare har utgett sig för att vara barn, men eftersom de inte har varit det så är det lite annorlunda men med tanke på alla polisanmälningar så är det helt uppenbart att de ''tangerar'' att antingen slippa undan precis eller kliva över lagens ramar.

Jag kritiserar deras arbetsmetoder.
Citera
2022-06-19, 07:58
Medlem
Citat:
Pedofiler som vill förgripa sig på barn är benägna att begå brott. Det som har räddat dem är ju att Sara, Patrik och deras fiskare har utgett sig för att vara barn, men eftersom de inte har varit det så är det lite annorlunda men med tanke på alla polisanmälningar så är det helt uppenbart att de ''tangerar'' att antingen slippa undan precis eller kliva över lagens ramar.

Din kritik är lika svag som för alla andra pedofiler som hänger här. Är det verkligen så svårt att hitta på någon vettig kritik att komma med?

Dumpen bryter faktiskt mot lagen men ni peddosar är för fega att göra något åt det.
Citera
2022-06-19, 08:02
Medlem
Citat:

Vad i arbetsmetoderna tycker du ska ändras?

Jag tycker det är bra med polisanmälning. Gör inte du det och varför inte i så fall?
Citera
2022-06-19, 08:04
Medlem
Citat:
Din kritik är lika svag som för alla andra pedofiler som hänger här. Är det verkligen så svårt att hitta på någon vettig kritik att komma med?

Dumpen bryter faktiskt mot lagen men ni peddosar är för fega att göra något åt det.

Anser du att alla som inte validerar deras arbetsmetoder är pedofiler? Ja eller nej?

Om ja, så antar jag att alla eminenta personer, exempelvis Bodström som har kritiserat Sjöberg också är pedofil, eller? Var lite konsekvent nudå...

Hade du förväntat dig någon tung kritik ifrån någon som har sett ett par klipp sporadiskt ?

Men om kritiken är så svag, plocka fram bevis som styrker att deras arbetsmetoder leder till att mindre barn blir utsatta eller något liknande.

Jag kanske inte har någon stark kritik förutom en personlig sådan, men jag tror inte du har någon saklig fakta som stödjer att deras arbetsmetoder gör skillnad för barn.

Om du har 0 saklig fakta att stödja deras arbetsmetoder mer så är ditt stöd lika svagt som min kritik.

Källa:
https://childhood.se/nyheter/childhoods-prioritet-ar-alltid-att-skydda-barn-fran-overgrepp/

Hoppsan då, inte bara jag och Bodström som inte är så positiva till tillvägagångssätten. Utan även en stiftelse i världsklass.
Senast redigerad av Lukas20 2022-06-19 kl. 08:16.
Citera
2022-06-19, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vad i arbetsmetoderna tycker du ska ändras?

Jag tycker det är bra med polisanmälning. Gör inte du det och varför inte i så fall?

Uthängningarna är bara ett sätt att väcka djungels lag. Tror inte barn känner sig säkrare för det eller att det minskar övergrepp på barn.
Citera
2022-06-19, 08:59
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Jag har inte läst tråden men jag tror inte du eller andra som är för Dumpen är logiskt konsekventa om jag skulle testa era argument rejält. Men det är väl så... när man inte har något att komma med så kommer man med personangrepp. Har du sovit de senaste åren och varit ute och träffat folk? Om inte, så kan jag förstå att du inte kan ta att folk tycker olika.

Jäklar vilken dryg tråd detta var haha.

Jag har väl inga problem med att folk tycker olika. Det var ju exakt det jag skrev. Nu får jag nog be dig ta på glasögonen för du verkar inte se vad jag skrev. Är ju helt normalt att olika åsikter finns.
Mina åsikter bygger på normal moral samt insikt i att finna inte samhället där för barnen kommer ingen göra det. Därav min aktivism i frågan.

Vad har du gjort för att förhindra män som jagar barn på nätet? Det är kanske mer intressant. Vilka alternativa metoder har du för att konfrontera dessa män? Tycker du det är bra att det hänger män som jagar barn på nätet och man ska låta de va eller är det bra att dumpen och andra som inte publicerar sina konfrontationer gör detta? Meddelar omgivning och arbetsgivare så dessa män uppmärksammas?

Hur hade du velat stoppa dom?
Citera
2022-06-19, 09:05
Avslutad
Finns en anledning till att brottsprovokation inte används av rättsväsendet - det är rättsosäkert och inte säkert brottet skulle begåtts utan manipulationen. Det kan föda nya brott och bli kontraproduktivt.
Citera
2022-06-19, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Finns en anledning till att brottsprovokation inte används av rättsväsendet - det är rättsosäkert och inte säkert brottet skulle begåtts utan manipulationen. Det kan föda nya brott och bli kontraproduktivt.

Joinar du Lukas när hen lämnar tråden? Ni dök upp samtidigt på minuten. Vad ska vi ta med oss till Dumpen?

I USA får man göra det. Brottsprovokation borde införas i Sverige. Polisen i USA gör det hela tiden. Borde införas i Sverige.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2022-06-19 kl. 09:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in