Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
Det är yttrandefrihet i det här landet va? Borde väl gälla ditt jobb också eftersom du jobbar i Sverige.
Jag tycker nog du ska prata med facket om din arbetsgivare. Tveksamt om han ska jobba kvar om han inte tolererar yttrandefrihet.
Ännu en person som inte förstår yttrandefriheten.
Yttrandefriheten beskriver ett förhållande mellan staten och en enskild person. Staten är förhindrad att censurera yttranden som en person gör om det finns yttrandefrihet. Men du får med yttrandefrihet inte yttra vad som helst. Sånt som skadar andra anseende är inte tillåtet. Det är det som är
friheten i yttrandefriheten.
Vår kommunikation här och nu är inte censurerad av staten, eftersom den inte passerar genom ett statligt filter för godkännande eller censur. Det har inget med arbetsgivare eller samtal på jobbet att göra.
Jag brukar inte angripa andra i dessa diskussioner, men jag vill vädja till dig att läsa på om yttrandefriheten, för frihetens skull. Det finns politiska krafter som vill ändra på lagen, så att vi får polsk "yttrandefrihet" (dvs censur). Ju fler som förstår vad yttrandefriheten innebär desto bättre för alla.