Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-13, 22:30
  #28633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogostad
Ingen Mikael Ymer till start i Båstad.
Tråkigt för svensk tennis, men lite mysko för mig som inte följer tennisen så nära. Vad är orsaken till att Ymer dissar svenska turneringar, är väl inte första gången heller?

Inte så att Båstad förlorar något kvalitetsmässigt utan honom. I årets startfält så hade han förmodligen åkt ut i första rundan. Kanske det han inser? Som rankad 90 så hade han varit den klart sämsta deltagande, den näst sämsta 55.
Men visst, synd med inga svenskar i Båstad och synd för unga att inte kunna se en svensk att möjligtvis ha som förebild. Men kan konstatera att starfältet ser riktigt bra ut i Båstad nu.
Citera
2022-06-14, 14:49
  #28634
Medlem
https://www.vk.se/2022-06-14/william...ck-i-wimbledon

Citat:
Tennisikonen Serena Williams har inte spelat tävlingstennis sedan i Wimbledon i fjol. Nu antyder amerikanskan att hon kan komma att spela i årets grand slam-turnering på gräs som startar den 27 juni.
Citat:
På Instagram skriver hon "Det är en dejt. 2022, vi ses där" och skriver också postnumret för tennisarenan i Londonområdet Wimbledon, SW19, i sitt inlägg. Hon taggar även nästa veckas WTA-turnering i Eastbourne, förberedelsetävlingen inför Wimbledon.
Citera
2022-06-14, 17:21
  #28635
Medlem
Man undrar ju om denna 40-åring kan slå de bästa i dagens läge?

Häpnade när jag läste att hennes förmögenhet ligger på över 210 miljoner dollar.
Citera
2022-06-14, 17:33
  #28636
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/sport/othe...ZW?li=BB13mhoP

Den 1 208-rankade 40-åringen får det wildcard hon behöver för att få spela i grand slam-turneringen.
Citera
2022-06-14, 19:10
  #28637
Medlem
Jag tror hon kommer kunna slå många. Men hon slår definitivt inte Iga.
Citera
2022-06-17, 06:08
  #28638
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogostad
Ingen Mikael Ymer till start i Båstad.
Tråkigt för svensk tennis, men lite mysko för mig som inte följer tennisen så nära. Vad är orsaken till att Ymer dissar svenska turneringar, är väl inte första gången heller?


Trist, men han brukar nobba de svenska turneringarna. Får väl inte nog med pröjs, fanskapet tror att han är en världsstjärna. Han spelar inte Stockholm heller. Jävla diva.
Citera
2022-06-17, 17:46
  #28639
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Så Djokovic hoppar alla grästurneringar före Wimbledon. Han gjorde så i fjol också va? Funkade ju rätt bra får man säga..

Med tanke på att Cilic spelade så bra på gruset i Paris, trots att det inte är "hans" underlag, tror ni vi kommer få se något spektakulärt från wimbledonfinalisten från 2017? Han får bli min "dark horse" till årets upplaga av Wimbledon, tillsammas med Aliassime och Hurkacz. Någon av dessa tre kommer vi få se i final, sanna mina ord.

Kul förresten att Aliassime och Hurkacz i skrivande stund påbörjar sin kvartsfinal-match mot varandra i Halle! Hur tror ni det går?
__________________
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-06-17 kl. 17:49.
Citera
2022-06-17, 18:28
  #28640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogostad
Ingen Mikael Ymer till start i Båstad.
Tråkigt för svensk tennis, men lite mysko för mig som inte följer tennisen så nära. Vad är orsaken till att Ymer dissar svenska turneringar, är väl inte första gången heller?

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Inte så att Båstad förlorar något kvalitetsmässigt utan honom. I årets startfält så hade han förmodligen åkt ut i första rundan. Kanske det han inser? Som rankad 90 så hade han varit den klart sämsta deltagande, den näst sämsta 55.
Men visst, synd med inga svenskar i Båstad och synd för unga att inte kunna se en svensk att möjligtvis ha som förebild. Men kan konstatera att starfältet ser riktigt bra ut i Båstad nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Trist, men han brukar nobba de svenska turneringarna. Får väl inte nog med pröjs, fanskapet tror att han är en världsstjärna. Han spelar inte Stockholm heller. Jävla diva.

Davis Cup, Stockholm Open och Båstad, dessa turneringar borde vara självklara att delta i för en svensk tennisspelare..

Märkligt beteende..
Citera
2022-06-18, 13:31
  #28641
Medlem
Trådfavoriten Osaka hoppar av Wimbledon
Citera
2022-06-18, 14:26
  #28642
Medlem
wwrs avatar
Hamburg går väl samtidigt som Båstad. Spelar Mikael där kanske han inte blir så populär hemma. Förra året ändrade han sig i sista minuten och spelade Båstad, åkte ut direkt.

Påminner om Duplantis velande om att delta i Finnkampen hemma. (Deltog ej men svepte en öl han fick av någon annan person på läktaren!)
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-06-18 kl. 14:29.
Citera
2022-06-18, 15:00
  #28643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Trådfavoriten Osaka hoppar av Wimbledon



Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hamburg går väl samtidigt som Båstad.

Hamburg är veckan efter, vad jag kan se. Det är dock en 500-poängare, medan Båstad som bekant enbart ger 250.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Spelar Mikael där kanske han inte blir så populär hemma. Förra året ändrade han sig i sista minuten och spelade Båstad, åkte ut direkt.

Påminner om Duplantis velande om att delta i Finnkampen hemma. (Deltog ej men svepte en öl han fick av någon annan person på läktaren!)

Då med skillnaden att Duplantis är världsbäst, medan Ymer är en medelmåtta. Så svårt att jämföra. Har för mig Borg skippade lite grejer i Sverige, kanske mest för att han var putt på media. Men annars är det helt legitimt för en världsstjärna att skippa småturneringar i hemlandet för att satsa på större grejer (även om också pengar spelar en roll). Federer spelar Basel som är en 500, men han har väl nästan alltid skippat Geneve, som är 250. Samma med Djokovic i Serbia Open.

Ymer har fan inga ursäkter. Den enda tävling som jag ser går då är på gräs i Newport, och där tvivlar jag på att han ens får plats.
Citera
2022-06-18, 17:09
  #28644
Medlem
Jag insåg precis vem Jabeur's ansikte påminner mig om, det är Samurai Jack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback