Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Nej, det var inte Ekrems päron, det var prinsens. Om det ens hänt. Vad de här lirarna skriver till varandra i chattarna är inte direkt sant och ristat i sten.

Han har antagligen släppt garden vid något tillfälle och förmedlat information. Gav lillfingret. Det eskalerar och sprider sig ända tills småbarn på SIS vet att om man vill skicka info är det Ekrem man ska begära som advokat. Till att börja med är det ju nice att klienterna rinner till men han har ju samtidigt givit manipulerande psykopater leverage att sylta in honom ännu mer.
Girigheten drog in honom i en nedåtgående spiral omöjlig att ta sig ur.

Okej då tog jag fel, mitt misstag. Att de skulle ljuga om något sånt när de pratar krypterat känns väldigt osannolikt.

Du spekulerar precis som jag gör, han kan lika gärna varit insyltad i diverse brott som pizzabagare. Att han försöker framställa sig som en hårt arbetande laglydig medborgare som jobbade natt för att klara utbildningen kan mycket väl vara en efterhandskonstruktion.
Citera
2022-06-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Okej då tog jag fel, mitt misstag. Att de skulle ljuga om något sånt när de pratar krypterat känns väldigt osannolikt.

Du spekulerar precis som jag gör, han kan lika gärna varit insyltad i diverse brott som pizzabagare. Att han försöker framställa sig som en hårt arbetande laglydig medborgare som jobbade natt för att klara utbildningen kan mycket väl vara en efterhandskonstruktion.

Jag minns inte vem det var exakt, men jag misstänker någon med tunisiskt ursprung som skrev det. En sådan historia handlar om att det finns en personlig koppling när man rekommenderar någon. Och den lilla lögnen är lätt att dra.
Amir förnekar det rakt av. Och det är ju inget som han egentligen tjänar på att förneka. Till skillnad från när dom försöker koppla honom till telefonen för att han skriver tunisiska uttryck.

Är Ekrem Kulu-turk?
Citera
2022-06-17, 17:18
Medlem
Citat:
Är Ekrem Kulu-turk?

Jag vet inte om han är från Kulu, men ja, han är kurd.
Citera
2022-06-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag vet inte om han är från Kulu, men ja, han är kurd.

Kurd och inte turk?
Citera
2022-06-17, 17:35
Medlem
Nej han kurd från Kurdistan
Citera
2022-06-17, 17:36
Medlem
Citat:
Kurd och inte turk?

Han är kurd från Turkiet. Däremot vet jag inte om han härrör från Kulu eller inte.
Citera
2022-06-17, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Väldigt intressant beskrivning av hur mordet på Shad Aziz ska ha gått till enligt de uppgifter hans pappa förmedlar till polisen:
Bakgrund:
Shad Aziz mördades den 5:e juni 2018 och undertecknad blev utsedd till utredningsledare. Efter några veckor hade polisen en relativt god bild av händelseförloppet men det var en bild som grundade sig på underrättelser då "tystnadskulturen" var total och ärendet stod still. I april 2019 blir undertecknad kontaktad av Shad Aziz pappa, Herish Aziz, som meddelar att han vill ha ett nytt förhör då han har mer info att lämna.

Nytt förhör
Vid det nya förhöret, 19:e april 2019, berättade Herish Aziz att han har pratat med Shad Aziz kompisar och att han då fått veta vad som hänt. Herish Aziz berättar att det är tre grupperingar som har gått ihop och tillsammans samlat in 1.5 miljoner kronor för att få Shad Aziz mördad. En gruppering leds av Luis Silva Rojas, den andra grupperingen kopplas till en "musikgrupp" som heter 24-K. Den tredje grupperingens namn eller deltagare är inte känd för Herish Aziz.

Hur gick mordet till?
I förhöret framför Herish Aziz följande tillvägagångssätt.
 Ugur Kulbay tar uppdraget att planera mordet. Ugur Kulbay bor i Barkarby, alldeles i närheten där Shad Aziz blev mördad, lägger Herish till.

Ugur Kulbay meddelar en adress till Rawa Majid. Rawa Majid kontaktar i sin tur Shad Aziz och ger honom direktiv att åka till adressen och därefter meddelar Rawa Majid till Ugur Kulbay att Shad Aziz är på plats.
 Ugur Kulbay meddelar då Soroush Gholamreza att Shad Aziz är på plats varpå Soroush Gholamreza ger chauffören Mahmoud Shakir order om att åka fram och stanna bredvid Shad Aziz bil. När bilen stannar skjuter Soroush Gholamreza ihjäl Shad Aziz.

Herish Aziz är övertygad om att Rawa Majid var medveten om att Shad Aziz skulle bli mördad.

Herish Aziz berättar att all kommunikation skedde på krypterade chattar som polisen inte kunde avlyssna. Undertecknad kan vidimera att i Shad Aziz bil påträffades en Encrotelefon.

Herish Aziz går igenom namnen.
Vid förhörstillfället nämns flera namn, här följer en sammanfattning över namnen och Herish Aziz tillhörande beskrivning i kursiv stil. Därefter följer de faktiska omständigheterna i "normal" stil.

Shad Aziz, Målsägande och son till Herish Aziz, ingen beskrivning behövs.

Rawa Majid, kusin till Shad Aziz, ingen beskrivning behövs.

Ugur Kulbay, "Bor på Barkarbyvägen xx, alldeles i närheten där Shad sköts, Ugur befann sig inte i Sverige när mordet begicks." Ugur Kulbay bor på aktuell adress och han befann sig i Turkiet när mordet skedde.

Luis Silva Rojas, "Har en bror som spelar fotboll i AIK." Stefan Silva Rojas har spelat fotboll i AIK.

Mahmoud Shakir "sköts ihjäl i Malmö," Shakir mördades i Malmö den 3:e juli 2018

Soroush Gholamreza "han kallas även för maskmannen då han avvänder sig av flera masker när han gör brott. En mask såg ut som en gammal gubbe och en annan mask såg ut som en afrikan. Maskerna är väldigt påkostade och dyra." I ett grovt vapenbrott där Soroush greps på bar gärning, oktober 2016, bar han en mask som fick Soroush att framstå en gammal man, se bild nedan

Kan du lägga fram fupen skulle uppskattas
Senast redigerad av Dinpajas147 2022-06-17 kl. 18:01.
Citera
2022-06-17, 17:59
Medlem
Vet man vilka encroaliasen modernsky och airwalnut är?
Citera
2022-06-17, 18:11
Medlem
"Martin påpekar att under den tiden, 2020, var man mycket generös med samtal
och kontakter med just advokater. Man såg inte advokater som ett bekymmer
och var därför generös med samtal och kontakter. Så är det inte idag."
Citera
2022-06-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Expressen skriver :

För att sätta den här åtalspunkten i perspektiv så har jag under mina år som kriminalreporter aldrig varit med om något liknande avseende att så många högprofilerade kriminella finns med i samma utredning.

Utredningen är en kavalkad av gängledare från grupperingar som Dödspatrullen, Headshotligan, Södertäljenätverket, Botkyrkanätverket. Personerna som figurerar i utredningen – men som inte är åtalade – är tveklöst några av de som varit Stockholmspolisens högsta prioritering under det senaste decenniet.

Att mycket av utredningen rör personer som sitter eller har suttit på Fenixavdelningar säger också något. Det är inte vem som helst som hamnar där.

Det framkommer också väldigt mycket information om hur det är inne på dessa Fenixavdelningar på ett sätt som inte varit tillgängligt tidigare.
Citera
2022-06-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
När musse och talle muckar kommer dom ha extrem hotbild från olika håll. Dom kommer flytta direkt till Spanien precis som makan och Shobre.

Kommer dem inte ta upp kampen om Rinkeby och Tensta mot FLG och Shottaz eller hur ligger det till?
Jag kan inte se att den här konflikten är farligare än den mot FLG och Shz dem har…
Citera
2022-06-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpajas147
Kan du lägga fram fupen skulle uppskattas

Vilken FUP avser du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto