Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-17, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Vem kallar Lanko berno för horunge och mytoman?

Tror att någon Lanko kallar Berno för horunge i något brev eller nåt. (osäker)
Men den som kallar honom för mytoman är en dödspatrullen medlem vid smeknamn "Musse".
Citera
2022-06-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ville tillägga att Expressen direktrapporterar idag från rättegången för den intresserade.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/skott-och-sprangplaner-flera-attentat-mot-gungor/

Mycket intressant att följa live, även om rapporteringen är väldigt svepande. Ska bli så extremt kul att få höra när det väl kommer upp i sin helhet.

En väldigt intressant vändning är att nu väljer Ekrem Güngör att tiga gällande alla chattar. Han säger att det är pga vad hans familj blivit utsatt för.

Från liverapporteringen på expressen:
"– Jag kommer inte bemöta några chattar överhuvudtaget idag. Jag bestämde mig för det i tisdags när jag fick besked av polisen om vad min familj blivit utsatt för."
Citera
2022-06-17, 14:39
Medlem
Nu när chattarna har läckt ut, som visar hur djupt involverad han var i mordplanerna, kommer de tilltänkta måltavlorna och allierade naturligtvis inte att vända andra kinden till, den här åsnan är så knullad på alla plan, kommer med största sannolikhet dömas till fängelse, där kommer han ha ett helvete, på utsidan kommer han vara minst lika körd, istället för att nöja sig med att råna svenska skattebetalare på hutlösa faktureringar som offentlig försvarare blev han girig och började spela consiglieri för kriminella, vilken idiot.
Citera
2022-06-17, 14:42
Medlem
Finns inga ord på hur korkad ex advokaten känner sig idag. Han måste verkligen må skit.

Tänk att du jobbar med dem här människorna i flera år och vet exakt hur dem dem funkar men ändå väljer du att beblanda dig i deras konflikter och affärer på ett personligt plan.

Hur trodde han att den här resan skulle sluta?

Tycker synd om hans familj och släkt som förmodligen är oskyldiga. Det blir flytt, skyddat adress och en stor rädsla hela tiden pga hans val och gärningar. Bra jobbat…
Citera
2022-06-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil2021
Finns inga ord på hur korkad ex advokaten känner sig idag. Han måste verkligen må skit.

Tänk att du jobbar med dem här människorna i flera år och vet exakt hur dem dem funkar men ändå väljer du att beblanda dig i deras konflikter och affärer på ett personligt plan.

Hur trodde han att den här resan skulle sluta?

Tycker synd om hans familj och släkt som förmodligen är oskyldiga. Det blir flytt, skyddat adress och en stor rädsla hela tiden pga hans val och gärningar. Bra jobbat…

Fast vad vet vi egentligen om hur allting började? Med tanke på att Ekrem Güngörs pappa skjutsade Chihab Lamouris föräldrar vid deras bröllop lär deras kontakter gå tillbaka extremt långt i tiden. Jag säger inte att det varit hans plan från början att bli gangsteradvokat, men det är fullt möjligt.

Han har garanterat vetat om vad Vårbynätverket sysslat med så länge han känt de, alltså hela sitt liv. Och han har uppenbarligen inte haft problem med varken mord, misshandlar, narkotikaförsäljning och diverse brott, så länge ingen vetat om det.
Citera
2022-06-17, 14:53
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan

Från liverapporteringen på expressen:
"– Jag kommer inte bemöta några chattar överhuvudtaget idag. Jag bestämde mig för det i tisdags när jag fick besked av polisen om vad min familj blivit utsatt för."

Det är bekvämt för honom att hålla käften.
Nu har han en legal anledning
att göra det … lätt att gömma sej bakom.
Annars blir det glasklart om
Han bara svarar ingen kommentar,
han är ju stor advokat.
Då kan man inte svara som
en ”kriminell”

Upp som en sol
ned som en pannkaka 💸💸💸
Citera
2022-06-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Nu när chattarna har läckt ut, som visar hur djupt involverad han var i mordplanerna, kommer de tilltänkta måltavlorna och allierade naturligtvis inte att vända andra kinden till, den här åsnan är så knullad på alla plan, kommer med största sannolikhet dömas till fängelse, där kommer han ha ett helvete, på utsidan kommer han vara minst lika körd, istället för att nöja sig med att råna svenska skattebetalare på hutlösa faktureringar som offentlig försvarare blev han girig och började spela consiglieri för kriminella, vilken idiot.

Större idiot blir svårt att finna… Vilken jubelidiot…! Vad är felet på honom? Han kan inte vara helt IQ befriad som tagit sig igenom en juristutbildning och blivit vald in i Advokatsamfundet… Men hur kan det gå så snett??….
Citera
2022-06-17, 15:18
Medlem
Hur kan man baka pizzor i 10 år och sen plötsligt söka sig in på juristlinjen, intressant vändning.
Citera
2022-06-17, 15:20
Avstängd
Varifrån har han fått sina stora pengar - många miljoner - finns fler bolag än advokatbyrån.

Är familjen/föräldrarna rika?

Han prinsen dra ihop några större pengar?
Citera
2022-06-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Varifrån har han fått sina stora pengar - många miljoner - finns fler bolag än advokatbyrån.

Är familjen/föräldrarna rika?

Han prinsen dra ihop några större pengar?

Det är det som är hela affärsidén, han utbyter att läcka information och agera brottsligt, mot att han får representera kriminella. Vilket i sin tur har lett till att han legat i topp i Sverige över de som fakturerat staten.
Citera
2022-06-17, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Fast vad vet vi egentligen om hur allting började? Med tanke på att Ekrem Güngörs pappa skjutsade Chihab Lamouris föräldrar vid deras bröllop lär deras kontakter gå tillbaka extremt långt i tiden. Jag säger inte att det varit hans plan från början att bli gangsteradvokat, men det är fullt möjligt.

Han har garanterat vetat om vad Vårbynätverket sysslat med så länge han känt de, alltså hela sitt liv. Och han har uppenbarligen inte haft problem med varken mord, misshandlar, narkotikaförsäljning och diverse brott, så länge ingen vetat om det.

Nej, det var inte Ekrems päron, det var prinsens. Om det ens hänt. Vad de här lirarna skriver till varandra i chattarna är inte direkt sant och ristat i sten.

Han har antagligen släppt garden vid något tillfälle och förmedlat information. Gav lillfingret. Det eskalerar och sprider sig ända tills småbarn på SIS vet att om man vill skicka info är det Ekrem man ska begära som advokat. Till att börja med är det ju nice att klienterna rinner till men han har ju samtidigt givit manipulerande psykopater leverage att sylta in honom ännu mer.
Girigheten drog in honom i en nedåtgående spiral omöjlig att ta sig ur.
Citera
2022-06-17, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det lär snackas som bara den bland kriminella på gatan, och på anstalterna de närmaste månaderna om den här förundersökningen.
Även jag tror tyvärr att informationen i FUP kommer leda till nya konflikter, och mord alt mordförsök.

Många härliga brev och chattar som kommer fram.

När musse och talle muckar kommer dom ha extrem hotbild från olika håll. Dom kommer flytta direkt till Spanien precis som makan och Shobre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in