2022-06-17, 14:21
Medlem
Niffys avatar
Det var vel vanskelig å oppdrive både kastede glasskår og vaskeutstyret som ble brukt, når badekaruhellet ikke ble fortalt om før i februar, mer enn 3 måneder etter at det angivelig skjedde...

Politiet måtte finne rester etter glass og blod først, før noen fant det for godt å fortelle at, jo, det hadde visst skjedd noe dramatisk på badet, bare noen timer før AE forsvant.....
Citera
2022-06-17, 14:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det var vel vanskelig å oppdrive både kastede glasskår og vaskeutstyret som ble brukt, når badekaruhellet ikke ble fortalt om før i februar, mer enn 3 måneder etter at det angivelig skjedde...

Politiet måtte finne rester etter glass og blod først, før noen fant det for godt å fortelle at, jo, det hadde visst skjedd noe dramatisk på badet, bare noen timer før AE forsvant.....
Du får klage til politiet hvis du mener badekarhendelsen har noe med forsvinningen å gjøre. TH og AEH dro på et spontant teaterbesøk kvelden før, ergo at TEH skulle passe valpen virker sannsynlig.

Hvis plottet gikk ut på å drepe AEH kvelden før og dikte opp en badekar-historie i 2.etg, hvorfor har ikke politiet funnet klare indikasjoner på dette, og hvorfor ble det funnet bloddråper i trappen som var forsøkt vasket bort, samt slepespor på badet?

I tillegg har vi tidslinjen..

Noe sier meg at badekarhendelsen ikke har noe med forsvinningen å gjøre. Hva tror du?
Senast redigerad av Legokatt 2022-06-17 kl. 14:45.
Citera
2022-06-17, 14:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Jeg tar den historien som ren løgn fra TH inntil det motsatte er bevist.

Skam på TV2-journalistene som publiserer noe slikt uten å ta
kontekst i betraktning. Skjønner godt hvorfor politiet tok avstand.
Citera
2022-06-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tar den historien som ren løgn fra TH inntil det motsatte er bevist.

Skam på TV2-journalistene som publiserer noe slikt uten å ta
kontekst i betraktning. Skjønner godt hvorfor politiet tok avstand.

Det strider jo mot all logikk, og det strider mot det som er formidlet i TV2-serien.

Hvis det hadde vært en mulighet for at TH selv utførte drap og bortføring, så kunne han kanskje ha en grunn til å finne på en slik historie. Men hvorfor skulle han finne på at det var en annen person enn han eller AE som knuste lampen? Da risikerer han at TEH til slutt sprekker, og forteller at alt er løgn.
Citera
2022-06-17, 15:30
Medlem
Citat:

Forstår.
Hvis den knuste lampeskjermen ikke var erstattet med en ny skjerm, slik at politiet kunne ha oppdaget raskt at lampeskjermen manglet: Politiet kunne vel ha spurt TH og TEH (og andre som hadde vært i huset i tiden før forsvinningen) kort tid etter forsvinningen om når de sist var på det baderommet og om den lampeskjermen var borte eller ikke sist de var på det baderommet, og politiet kunne ha spurt de om AE hadde nevnt noe om en lampeskjerm som manglet.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-17 kl. 15:39.
Citera
2022-06-17, 15:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det strider jo mot all logikk, og det strider mot det som er formidlet i TV2-serien.

Jeg har for ordens skyld ikke tilgang til å se TV2-serien. Men jeg har boka. Som er det eneste
stedet der det gis kildehenvisninger, og den eneste kildehenvisningen er til "avhør av Tom Hagen
fra februar 2019".

Det strider forøvrig ikke mot "all logikk" å ikke ta THs ord for god fisk.
Han fremstår som en løgner, en bløffmaker og ikke minst en kynisk manipulator.

Citat:
Hvis det hadde vært en mulighet for at TH selv utførte drap og bortføring, så kunne han kanskje ha en grunn til å finne på en slik historie. Men hvorfor skulle han finne på at det var en annen person enn han eller AE som knuste lampen? Da risikerer han at TEH til slutt sprekker, og forteller at alt er løgn.

Hvis du faktisk tror på badekarhistorien, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.
Du må nesten spørre TH selv. Du tror jo åpenbart på det han sier.
Han står oppført med telefonnummer, det er bare å ringe. TEH derimot, har valgt å fjerne sin oppføring.
Jeg vet ikke hvor mye kontakt han har med sin far. Han sitter kanskje "stille i båten" i håp om at
gamlingen skal stemple ut for godt. Ikke godt å si.
Citera
2022-06-17, 15:44
Medlem
Citat:
Det er ikke så rart. Enten mener han badekarhistorien er sann, og at sporene i 2.etasje ikke har noe med saken å gjøre, eller så er badekarhistorien en dekkhistorie for å beskytte GM.
mener du th mistenker egen sønn og ikke vil inkriminere han.
Citera
2022-06-17, 15:49
Medlem
Citat:
Jeg har for ordens skyld ikke tilgang til å se TV2-serien. Men jeg har boka. Som er det eneste
stedet der det gis kildehenvisninger, og den eneste kildehenvisningen er til "avhør av Tom Hagen
fra februar 2019".

Var det ikke du som kalte boka et "makkverk"? Det er flere som har fortalt deg hva som ble sagt i tv-serien, men du foretrekker visst å lukke øyne å ører, og heller stole på "makkverket". Du som skrev i går at det er ingen som ønsker at TH er skyldig. Det blir jo morsomt når du kommer med slike utspill, som at du "tar denne historien som en ren løgn fra TH".

Citat:
Han står oppført med telefonnummer, det er bare å ringe. TEH derimot, har valgt å fjerne sin oppføring.
Jeg vet ikke hvor mye kontakt han har med sin far. Han sitter kanskje "stille i båten" i håp om at

Det er mulig historien er sann, men jeg er ikke 100% overbevist. Men hvis historien er løgn, så er det for å beskytte TEH, ikke TH. TH har alibi, og kunne like godt fortalt at det var han som knuste lampen, og ikke blande inn TEH.
Citera
2022-06-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mener du th mistenker egen sønn og ikke vil inkriminere han.

Enten tror TH at historien er sann, eller så vet han at TEH er innblandet, og blitt med på å fortelle denne historien for å beskytte TEH.
Citera
2022-06-17, 16:02
Medlem
Citat:
fra februar 2019".

Historien ble ikke nevnt i tlf med aeh. Tyder på den ikke hadde funnet skjedd på dette tidspunktet. Samtidig bekrefter tlf at aeh var i live når th dro til jobb, om det faktisk var han som kjørte. Det vil da være ulogisk å nevne historien om teh og badeuhellet for å dekke over for ukjent gm. Dersom påvist blod fra teh må historien enten være sann eller teh er drapsmannen. Alternativt at aeh ble drept av th før teh dro hjem. Teh måtte rydde opp etter basketaket og i stresset skadet seg. Th kunne dog ikke være sikker på at han ikke la igjen spor. Videre må både mb og teh sikre alibi, noe som svekker en slik teori. Det samme gjør bilobservasjonene. Lurer politiet om bilen er kjørt av th, evt tehfor å gi inntrykk av at fremmede kom til sv.
Citera
2022-06-17, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Synes du har et godt poeng med at GM ville skjule sin egen identitet og benytte bil med sotete ruter. Passer inn med krypto-opplegget der GM skjuler sin identitet.

Ja, og dette med sotede ruter er jo ikke hovedpoenget. Poenget er at GM har skjult sin identitet under sine bevegelser rundt SV4 i morgenrushet. Det er fullt mulig å maskere seg med f.eks skjerf, hodeplagg og solbriller. Umulig å vite hva de har brukt, men en GM som vi vet har vært proff på å ikke bli identifisert i det digitale, vil naturlig nok gjøre det samme i det fysiske.
Citera
2022-06-17, 16:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Var det ikke du som kalte boka et "makkverk"? Det er flere som har fortalt deg hva som ble sagt i tv-serien, men du foretrekker visst å lukke øyne å ører, og heller stole på "makkverket". Du som skrev i går at det er ingen som ønsker at TH er skyldig. Det blir jo morsomt når du kommer med slike utspill, som at du "tar denne historien som en ren løgn fra TH".

Jeg kan ikke huske at jeg har brukt ordet "makkverk", men jeg har kritisert forfatterne for
å gjøre dårlig journalistisk arbeid, særskilt i forbindelse med denne badekarhistorien.
Forøvrig bygger vel tv-serien på ting som står i boka, så jeg finner det ikke videre logisk
at historien blir noe sannere av å bli presentert der.

Citat:
Det er mulig historien er sann, men jeg er ikke 100% overbevist. Men hvis historien er løgn, så er det for å beskytte TEH, ikke TH. TH har alibi, og kunne like godt fortalt at det var han som knuste lampen, og ikke blande inn TEH.

Dersom TH har fortalt løgner for å "beskytte" TEH gjør han seg i såfall medskyldig.

Familien ønsker tydeligvis ikke at sannheten skal komme frem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in