2022-06-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej, men det florerade rykten i tråden att han skar sej själv i halsen med kniv. Men det är inget som är bekräftat, är nog bara familjen och polisen som vet hur han tog sitt liv.

Eftersom en person (SOA?)i början togs in på timslånga förhör angående SDs död, så lär det ha funnits en massa blod eller annat kring kroppen som fick polisens antenner att flärpa loss. Hade SD "bara" hängt i en snara tror jag knappast att den i början misstänkte personen hade tagits in öht. Kanske övertalades SD att ta sitt liv? Kanske skar han sig eller fick hjälp.

Det tragiska är att han slapp ta sitt straff och dväljas på kåken och att även hans barn blev av med en förälder. Stackars alla barnen (på båda sidor i dramat).
Senast redigerad av zilvereko 2022-06-16 kl. 17:34.
Citera
2022-06-16, 17:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Eftersom en person (SOA?)i början togs in på timslånga förhör angående SDs död, så lär det ha funnits en massa blod eller annat kring kroppen som fick polisens antenner att flärpa loss. Hade SD "bara" hängt i en snara tror jag knappast att den i början misstänkte personen hade tagits in öht. Kanske övertalades SD att ta sitt liv? Kanske skar han sig eller fick hjälp.

Det tragiska är att han slapp ta sitt straff och dväljas på kåken och att även hans barn blev av med en förälder. Stackars alla barnen (på båda sidor i dramat).

Ja hängd kan vi nog utesluta, kniv eller pistol tror jag, ja verkligen synd att han inte hamnade i fängelse men jag tror SD visste om att skulle han hamna i fängelse med sin attityd och personlighet så skulle det säkert ha resulterat i att han fått begära isolering innan dom andra fångarna skulle ha spöat skiten ur honom.
Citera
2022-06-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ja hängd kan vi nog utesluta, kniv eller pistol tror jag, ja verkligen synd att han inte hamnade i fängelse men jag tror SD visste om att skulle han hamna i fängelse med sin attityd och personlighet så skulle det säkert ha resulterat i att han fått begära isolering innan dom andra fångarna skulle ha spöat skiten ur honom.
Tror inte han var rädd för det. Tror han insåg att han aldrig skulle kunna återhämta sitt anseende i Hjärsta och GC-folket. Men det är ju bara vad jag tror.
Citera
2022-06-16, 18:23
Avslutad
Citat:

Det är en stor skandal.

Hade varit önskvärt att få höra hela Steffes tal.

Varför ska "Emma" skyddas?
HD är i allra högsta grad någon som borde ställt upp en intervju, eller svärfar, som hade stenkoll på Stefans sista tid i frihet..
Citera
2022-06-16, 22:20
Medlem
Citat:

Inte bara det . Om han hade babblat om mordet på kåken, det
hade varit högst troligt - då hade säkert en eller ett par till av familjen hamnat i otrevliga förhör - vilket skulle leda till ännu värre otrevligheter för dem som var/är kvar av familjen. SD var bättre död än levade.
Citera
2022-06-17, 14:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Inte bara det . Om han hade babblat om mordet på kåken, det
hade varit högst troligt - då hade säkert en eller ett par till av familjen hamnat i otrevliga förhör - vilket skulle leda till ännu värre otrevligheter för dem som var/är kvar av familjen. SD var bättre död än levade.
Det sistnämnda tål att fundera på.
Hennes beteende pekar rakt inte på att hon var lika god och storsint som hon ville ge sken av inför SD bland allt puttinuttiga sms och ligga på armen.
Hon tänkte helt strunta i om han åkte fast i tullen.
Hon sket fullständigt i om han anhölls, häktades och struntade i honom när han kom ut vid första häktningen. Då var hon på event med sillen så SOA tog reda på honom. As usual...
gav till och med uttryck att hon ville han skulle åka in på livstid.
Efter minnesstunden så var det högsta prio att jaga burkar i Gävle istället för att vara hemma med barn.
Det är som ett manus när hon ser till att huset inte säljs och sen övertar huset.

De passade egentligen ihop.
Samma förmåga att blåljuga, manipulerar, är otrogna och ljuger hej vilt. Mån om att upprätthålla fasader för att verka renhåriga.

Maniska att jaga FTF för att bejaka obrutna sviter, och drog sig uppenbart inte för att fuska.
JG vill ta burkar, HD rekommenderar JG att fuska och kan bistå med foto från deras mail.
HD och SDs stolthet - The Heart Of Sweden GeoTour2.
Förtroendeingivande arrangör med fin syn på moral. 😂
Citera
2022-06-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det sistnämnda tål att fundera på.
Hennes beteende pekar rakt inte på att hon var lika god och storsint som hon ville ge sken av inför SD bland allt puttinuttiga sms och ligga på armen.
Hon tänkte helt strunta i om han åkte fast i tullen.
Hon sket fullständigt i om han anhölls, häktades och struntade i honom när han kom ut vid första häktningen. Då var hon på event med sillen så SOA tog reda på honom. As usual...
gav till och med uttryck att hon ville han skulle åka in på livstid.
Efter minnesstunden så var det högsta prio att jaga burkar i Gävle istället för att vara hemma med barn.
Det är som ett manus när hon ser till att huset inte säljs och sen övertar huset.

De passade egentligen ihop.
Samma förmåga att blåljuga, manipulerar, är otrogna och ljuger hej vilt. Mån om att upprätthålla fasader för att verka renhåriga.

Maniska att jaga FTF för att bejaka obrutna sviter, och drog sig uppenbart inte för att fuska.
JG vill ta burkar, HD rekommenderar JG att fuska och kan bistå med foto från deras mail.
HD och SDs stolthet - The Heart Of Sweden GeoTour2.
Förtroendeingivande arrangör med fin syn på moral. 😂

Det där med The Heart Of Sweden GeoTour2 och finansieringen kring detta är högst märklig. Jag ringde kommunen för nåt år sen för att få svar på en del penningtransaktionerna, men det blev ett utslätat noll-svar. De som var ansvariga för finansieringen hade slutat och var oåtkomliga.

Inte heller henne jag talade med kunde få fram fakta kring detta, vilket är mycket märkligt. I Sverige. I Landet där precis allt dokumenteras men ingen som sen läser. Jag sa att uppgifter måste ni ju ha! Men hon påpekade att hon inte kunde få fram något....mycket.

Jag sa att jag kunde ringa tillbaks efter ett par dagar så att hon kunde leta fram dokumenten, men då hade hon gjort sig oanträffbar...och då ruttnade jag! Minns tyvärr inte namnet på personen jag talade med, men om jag ser det eller hör namnet så lär jag kunna dra mig till minnes hur mina frågor och deras nollsvar löd.
Citera
2022-06-17, 19:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Och där var drevet mot HD och SOA igång igen. Allt för att få bort fokus från LW. Att hon fick många varningar och hade många möjligheter att bryta med SD. Men klängde sig kvar som en igel.

Om pastorn följt vad som står i bibeln så hade kanske både hon och SD levt idag.

"Romarbrevet 12:19-20 SFB98
Hämnas inte, mina älskade, utan lämna rum för vredesdomen. Ty det står skrivet: "Min är hämnden, jag skall utkräva den", säger Herren. Men "om din fiende är hungrig, så ge honom att äta, om han är törstig, ge honom att dricka. Gör du det, samlar du glödande kol på hans huvud"."

Jag tycker att det är förbluffande med en pastor som så totalt struntar i vad Gud vill. Ingenstans i alla hennes konversationer ser man någonting om att hon skulle känna skuld och ånger över hur hon lever sitt liv. Över alla människor hon skadar. Ingenstans står det att hon ber Gud om hjälp för att kunna lösa sina problem. Jag förstår det inte.

Inte heller hennes terapeut, som också är pastor, tycks bry sig om alla hennes simultana sexuella relationer. Jag vet att vi bara är människor men målsättningen som kristen måste väl ändå vara att åtminstone försöka att leva som Gud vill?

Reglerna i bibeln är till för att skydda oss. Det borde en pastor vara medveten om.
Citera
2022-06-18, 00:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och där var drevet mot HD och SOA igång igen. Allt för att få bort fokus från LW. Att hon fick många varningar och hade många möjligheter att bryta med SD. Men klängde sig kvar som en igel.

Om pastorn följt vad som står i bibeln så hade kanske både hon och SD levt idag.

"Romarbrevet 12:19-20 SFB98
Hämnas inte, mina älskade, utan lämna rum för vredesdomen. Ty det står skrivet: "Min är hämnden, jag skall utkräva den", säger Herren. Men "om din fiende är hungrig, så ge honom att äta, om han är törstig, ge honom att dricka. Gör du det, samlar du glödande kol på hans huvud"."

Jag tycker att det är förbluffande med en pastor som så totalt struntar i vad Gud vill. Ingenstans i alla hennes konversationer ser man någonting om att hon skulle känna skuld och ånger över hur hon lever sitt liv. Över alla människor hon skadar. Ingenstans står det att hon ber Gud om hjälp för att kunna lösa sina problem. Jag förstår det inte.

Inte heller hennes terapeut, som också är pastor, tycks bry sig om alla hennes simultana sexuella relationer. Jag vet att vi bara är människor men målsättningen som kristen måste väl ändå vara att åtminstone försöka att leva som Gud vill?

Reglerna i bibeln är till för att skydda oss. Det borde en pastor vara medveten om.
... Och som ett förväntat (romar)brev på posten så anländer pastor Phelbs. 😂

SD var gift och otrogen. Han fortsatte pippa trots nya löften och kontaktförbud.
Den som utfärdade förbudet var inte ett strå bättre - lika gift och otrogen.
Hon fortsatte ljuga trots skilsmässa och det framkommer att hon låg med bägge två bortåt hösten 2018.

Med tanke på att singeln LWs sexualitet stör dig så bedrövligt så undrar jag varför detta ständigt går dig förbi angående heliga löften.
Det är otrohet inom äktenskap och det är lögner efter lögner.

Sen börjar det nå ännu värre nivåer än att vara pastor:

HD önskade nämligen att LW skulle vara död då hon försvann.
Dreams come true eftersom SD slagit ihjäl henne.

JG är rejält omogen när han han pekar ut LW som syndabock allena och allierar sig med HD. Sen pratar han skit om LW så det ryker och försöker ställa sig i bättre dager via rena lögner när hon väl mördats. Falsk som satan.

Du är en hycklare av högsta rang när du surfar bland budorden.
Det är ren pseudomoral att misskreditera på mordoffret - eftersom det är ett enda virrvarr av lögner, otrohet, förtal, falskhet och GC-fusk från långt fler än att LW tidigare var en pastor.
Citera
2022-06-18, 03:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... Och som ett förväntat (romar)brev på posten så anländer pastor Phelbs. 😂

SD var gift och otrogen. Han fortsatte pippa trots nya löften och kontaktförbud.
Den som utfärdade förbudet var inte ett strå bättre - lika gift och otrogen.
Hon fortsatte ljuga trots skilsmässa och det framkommer att hon låg med bägge två bortåt hösten 2018.

Med tanke på att singeln LWs sexualitet stör dig så bedrövligt så undrar jag varför detta ständigt går dig förbi angående heliga löften.
Det är otrohet inom äktenskap och det är lögner efter lögner.

Sen börjar det nå ännu värre nivåer än att vara pastor:

HD önskade nämligen att LW skulle vara död då hon försvann.
Dreams come true eftersom SD slagit ihjäl henne.

JG är rejält omogen när han han pekar ut LW som syndabock allena och allierar sig med HD. Sen pratar han skit om LW så det ryker och försöker ställa sig i bättre dager via rena lögner när hon väl mördats. Falsk som satan.

Du är en hycklare av högsta rang när du surfar bland budorden.
Det är ren pseudomoral att misskreditera på mordoffret - eftersom det är ett enda virrvarr av lögner, otrohet, förtal, falskhet och GC-fusk från långt fler än att LW tidigare var en pastor.

Som kristen borde hon vetat bättre. Det kunde ha räddat hennes liv.
Citera
2022-06-18, 13:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Som kristen borde hon vetat bättre. Det kunde ha räddat hennes liv.
Bullshit.

Om däremot SD levt upp till vad som torde vara ett väldigt allvarligt bud - du ska inte dräpa - och som är betydligt mer allvarligt etiskt, moraliskt, medmänskligt och juridiskt - så hade hon levt.
Där ligger skuldfrågan.

... Och varför du är så förbannat skenhelig?
Det är minst lika mycket skit runt de andra när det kommer till sexuellt eller otrohet.
De är om inte mer omoraliska när de ingått de sk heliga banden bland all falskhet, fusk och lögner.
Citera
2022-06-18, 19:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Bra dokumentär men inte något väsentligt vi inte redan kände till, efter att ha läst Fup. Lena trodde vt -18 att hon nu hade övertaget över Stefan. Makt och kontroll var nu återtagen och hon upplevdes av Stefan som en för honom farlig person, då han försökte återförenas med sin fru. Lenas hot om avslöjande utgjorde huvudproblemet för Stefan. Bra att Hiding beskrev och förtydligade motivbilden i dokumentären, eftersom vi inte fick del av slutpläderingen.

Lena och Stefan levde i en destruktiv relation. Stefan svek sina löften både till Hanna och även Lena upplevde sig sviken och utnyttjad av honom. När hon kände sig starkare i förhållande till Stefan, ville hon hämnas. Hon missbedömde hans våldskapital, och trodde inte att han skulle passera gränsen att döda henne, trots att han tidigare hotat med just detta.

Hennes förtrogne geo- polare Kenneth berättar i dokumentären att han varnade Lena för att relationen hon befann sig i var farlig, men att hon hela tiden återföll och gick tillbaka till Stefan. Att under tiden hon träffade andra män, var Stefan hela tiden med i bilden, som den andra mannen parallellt/ bakgrunden. Hon släppte aldrig Stefan helt. Han ansåg att Lena var en person som missbrukade relationer. När Kenneth var i Kina och förstod att Lena var försvunnen förstod han direkt att Stefan slagit ihjäl Lena.

I dok lät det som något som Kenneth redan förutsett kunde inträffa, och när det väl skedde blev han inte förvånad. Han hade sett det komma, signalerna var många. Bilincident, fotografering etc. är saker han nämner tidigare i dokumentären. Han uppmanade Lena anmäla till polisen.

Jenny uppfattade att det fanns en yttre bild av Lena som stark och självständig men att Lena i hög grad också ville vara omtyckt. Jenny kommenterande och betonade Lenas stora behov av uppmärksamhet.

För Lenas bror var rättegångens 3 veckor som en film. Det var lite så jag kände när jag läste Fup, som att jag läste manus till en film. En sak som jag personligen fått bekräftad av fallet Lena Wesström är att det inte går att välja och besluta åt någon annan människa. Alla myndiga vuxna väljer själv, och olika konsekvenser och utfall följer beroende på våra val. Därför är det centralt att inte missbedöma olika situationer, och andra människors beteenden. Jag vet av personliga erfarenheter att varningar ofta inte hjälper, folk gör som de vill ändå. Som Skalman sa:

"Jag gillar inte att vara en som säger: Vad var det jag sa, men vad var det jag sa?" Ungefär så tror jag en del kring Lenas närmsta sfär också kände.

Tack! Det är alltid ett nöje att läsa dina inlägg.

Citat:
Alla myndiga vuxna väljer själv, och olika konsekvenser och utfall följer beroende på våra val. Därför är det centralt att inte missbedöma olika situationer, och andra människors beteenden.

Så sant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in