2022-05-16, 00:09
Medlem
Muslimfri rutt i Göteborg låter paradoxalt.
Citera
2022-05-16, 00:23
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ingen rutt är hundraprocentig, men i dagsljus bör du överleva denna:

Börja vid centralen, titta in på Trädgårdsföreningen, vidare mot Vasastaden, Haga med Skansen Kronan (ett måste!), genom Linnéstaden in i Slottsskogen där du kommer ut i Kungsladugård i Majorna. Fortsätt mot Mariaplan och vidare ut mot Klippan och Röda Sten. Har du tid kan du fortsätta vidare ner mot Nya Varvet vetja.
Citera
2022-05-16, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Hej!

Har länge velat besöka Göteborg och snart blir det av i form av en dagstur.

Om man nu vill ta sig en lugn 2-3timmars-promenad runt Göteborg och se lite sevärdheter och kända gator, utan att riskera att bli rånad av ett gäng musslor, hur ska man då helst promenera? Vilka rutter?

Ponera att jag startar vid göteborg centralstation och vill återvända dit med kläder, mobil, plånbok och min kära ringmuskel intakt, vilka gator ska jag gå osv?

I dagsljus som tidigare nämnt i tråden så funkar de flesta platser i Göteborg. 90% av alla brott sker när de skötsamma människorna är hemma.

Jag skulle rekommendera att ta promenaden på förmiddagen mellan 8-12 för då har du mest skötsamma människor på gatorna och det är inte alltför många heller. Senare på dagen mellan 13-16 är det mycket folk som bara driver runt, de jobbar inte och ja.. varför de ens är ute kan man undra.

Sen har du återigen en kort period mellan 16-20 som du möter bra människor igen. Du kan lugnt promenera i stan.

Efter 20 börjar de vanliga folket droppa av och vara hemma inför en ny arbetsdag och du kan räkna med att de stökiga människorna har fritt fram hela natten. Det är inte så kul att gå ut på stan före 8 på morgonen för Göteborg är världens mest nedskitade stad då och städarna har inte hunnit röja.

Tyvärr så möter du numera muslimer, araber, afrikaner nästan överallt. Det är väldigt många av dessa nu i Göteborg. Alla tittar snett på dig om du råkar titta snett på dem. Lätt att de snedtänder då och rövknullar dig.
Citera
2022-05-16, 00:55
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Undvika muhammedaner i Gbg, eller vilken "svensk" stad över 20k invånare öht?????????????? Hyr en helikoptertur.
Citera
2022-05-16, 01:02
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Hej!

Om man nu vill ta sig en lugn 2-3timmars-promenad runt Göteborg och se lite sevärdheter och kända gator, utan att riskera att bli rånad av ett gäng musslor, hur ska man då helst promenera? Vilka rutter?

Ponera att jag startar vid göteborg centralstation och vill återvända dit med kläder, mobil, plånbok och min kära ringmuskel intakt, vilka gator ska jag gå osv?

Det bästa är väl att gå ut en tidig morgon, dvs innan kl 11. Då ligger skräpfolket med all sannolikhet och sover eftersom de inte har något jobb att sköta och så har de varit ute halva natten och levt rövare.
Citera
2022-05-16, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Det bästa är väl att gå ut en tidig morgon, dvs innan kl 11. Då ligger skräpfolket med all sannolikhet och sover eftersom de inte har något jobb att sköta och så har de varit ute halva natten och levt rövare.

Det där är tidig middag/sen förmiddag. Tidig morgon har du vid 04:00 snåret.
Som Vejron sa: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA GO MORRON GO MORRON DÅ ELLER! VEM E DE JA TJÖTA ME?
Citera
2022-05-16, 02:23
Medlem
Citat:
Hej!

Båten, skidorna eller skogen brukar vara 99% babbefritt, vart du än är.
Citera
2022-05-16, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbanii
Båten, skidorna eller skogen brukar vara 99% babbefritt, vart du än är.

Tyvärr inte sen de började med vattenscootrar.
Citera
2022-05-16, 05:51
Bannlyst
Om du vill uppleva ett Muhammadan firtt Stockholm, ta en vaxholm båt ut till Sandhamn. Problemet är att dom tränger sej in överallt. Åker man kollektivtrafik så risken att det sitter en arab kärring och skriker i mobilen, med högtalare på.
Citera
2022-05-16, 05:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Tyvärr inte sen de började med vattenscootrar.

Nu måste du har utbildning för köra vattenscooter , då kan polisen kanske förbygga problemet bättre.
Citera
2022-06-17, 11:48
Medlem
spoilers avatar
"I Göteborg har kommunstyrelsen röstat igenom ett förslag som riktar sig mot kvinnor i så kallade socioekonomiskt utsatta områden. Det syftar till att lära dem familjeplanering och att inte bli gravida gång på gång.

I början av maj meddelade Socialdemokraterna i Göteborg att man ville se insatser för familjeplanering i utsatta områden. Detta skulle möjliggöra att fler kvinnor skulle vilja skydda sig mot att bli gravida men ”förhindras av förlegade normer kring kön och sexualitet, av hederstänkande och klanstrukturer samt av kunskaps- och informationsunderskott”.

Familjeplaneringen är en del av en större kontext där man under ett par års tid har diskuterat ett förslag till det som kallas ”handlingsplan för att stoppa nyrekrytering, gängkriminalitet och utvecklingen av parallella samhällen i Göteborg”.

/.../

Centerpartiets gruppledare Emmyly Bönfors (C) är kritisk."

https://samnytt.se/invandrarkvinnor-...da-farre-barn/
Citera
2022-06-18, 02:56
Medlem
LeffeCykelpumps avatar
Riktigt illa! Bor ungefär vid Angered och letar i skrivande stund efter lägenhet på annan ort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in