Citat:
Ursprungligen postat av
Volotea
Hej!
Har länge velat besöka Göteborg och snart blir det av i form av en dagstur.
Om man nu vill ta sig en lugn 2-3timmars-promenad runt Göteborg och se lite sevärdheter och kända gator, utan att riskera att bli rånad av ett gäng musslor, hur ska man då helst promenera? Vilka rutter?
Ponera att jag startar vid göteborg centralstation och vill återvända dit med kläder, mobil, plånbok och min kära ringmuskel intakt, vilka gator ska jag gå osv?
I dagsljus som tidigare nämnt i tråden så funkar de flesta platser i Göteborg. 90% av alla brott sker när de skötsamma människorna är hemma.
Jag skulle rekommendera att ta promenaden på förmiddagen mellan 8-12 för då har du mest skötsamma människor på gatorna och det är inte alltför många heller. Senare på dagen mellan 13-16 är det mycket folk som bara driver runt, de jobbar inte och ja.. varför de ens är ute kan man undra.
Sen har du återigen en kort period mellan 16-20 som du möter bra människor igen. Du kan lugnt promenera i stan.
Efter 20 börjar de vanliga folket droppa av och vara hemma inför en ny arbetsdag och du kan räkna med att de stökiga människorna har fritt fram hela natten. Det är inte så kul att gå ut på stan före 8 på morgonen för Göteborg är världens mest nedskitade stad då och städarna har inte hunnit röja.
Tyvärr så möter du numera muslimer, araber, afrikaner nästan överallt. Det är väldigt många av dessa nu i Göteborg. Alla tittar snett på dig om du råkar titta snett på dem. Lätt att de snedtänder då och rövknullar dig.