2022-06-17, 11:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Stollen Solovyov har bjudit in några stolpskott till sin show. Själv står han och kallar Tyskland för nazister och vill anfalla de. Sen är där en otäck äldre man Andrey Gurulyov som påstår att Ryssland ska inta hela Ukraina. Han är parlamentsledamot och tidigare militär. Putinregimen har helt tappat det om det inte framgått redan.
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1537559550433296384

En storm växer till sig i Ryssland. Vissa på TV har bundit fast sig så hårt vid rodret till regimskeppet så om det sjunker åker de med ner i djupet. Dessa gubbar har ingen väg tillbaka till civilisationen.

Det visar också vilket hat mot omvärlden gamla sovjetryssar har burit på. T.o.m. de som stulit ryska skattepengar och bor i väst har innerst inne hatat hela den fria världen.
Citera
2022-06-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Nu var du där igen...
Känner en 4 åring som brukar säga "du är dum" så snart något inte passar.

Det är du som tar upp den argumentationen, jag ifrågasatte ditt perspektiv och då gick du på personangrepp.
Vi har delat PM och då förstår jag ditt perpektiv, men var medveten om att det är en ytterst begränsad bubbla du sett.
Framför allt ryssland har en ofantlig spridning på sin infrastuktur och levnadstandard.
Citera
2022-06-17, 11:12
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är väntat, det kommer bli mycket värre.

Ja klarar man inte av underhåll utan västs hjälp så är energisektorn i Ryssland rätt död. Jag tjänar pengar som bara den nu, investerad i energisektorn sen 8 månader tillbaka
Citera
2022-06-17, 11:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Gazprom kutter gasseksporten til Italia og Frankrike.

Gazprom reduserte tidligere i uka eksporten via North Stream 1-rørledningen og begrunnet dette med vedlikeholdsarbeid og manglende reservedeler som følge av vestlige sanksjoner mot Russland.

Ryssland klarar inte ens underhåll av sin utrustning, det visar hur svaga de är, klarar inte att ordna reservdelar till energisektorn, mycket starkt svaghetstecken.

Spännande, efter bara några månader så kan inte Ryssland leverera gas längre. Produktionskostnaden kommer också att öka när sakerna går sönder hela tiden, det blir mindre vinst på gasen.
Citera
2022-06-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Ja klarar man inte av underhåll utan västs hjälp så är energisektorn i Ryssland rätt död. Jag tjänar pengar som bara den nu, investerad i energisektorn sen 8 månader tillbaka

Klokt,

Det blir intressant att se hur vintern påverka infrastrukturen i den rysk oljesektorn, sköter de den dåligt, kan den i värsta fall vara förstörd. (gas är inte ens 1/4 av intäkterna),
Citera
2022-06-17, 11:16
Medlem
Office of the UN High Commissioner for Human Rights (OHCHR) har hittills registrerat 9983 civila förluster, 4452 döda och 5531 skadade
https://www.ohchr.org/en/news/2022/06/ukraine-civilian-casualty-update-15-june-2022

Senaste uppdateringen från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden
https://t.me/s/mod_russia
https://vk.com/mil
https://vk.com/wall-133441491_801425
205 flygplan
131 helikoptrar
1233 drönare
342 Luftvärnssystem, S-300, Buk M-1, Osa
3587 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
539 MLRS raketartillerifordon
2013 fältartilleri och granatkastare
3658 enheter av speciella militära fordon.

Senaste uppdateringen från Ukrainas försvarsministerium
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA/posts/339741935004932
OBS detta är från Ukrainas försvarsministerium inget är mina egna påståenden.
De totala stridsförlusterna för fienden var ungefär:
33150 Personal / Personer
1456 Pansarvagnar
3563 Bepansrade stridsfordon / APV
734 Artillerisystem
233 MLRS raketartillerifordon
97 Luftvärns system
215 Flygplan
180 Helikoptrar
593 UAV operativ-taktisk nivå
129 Kryssningsrobotar
13 Fartyg / båtar / kutter
2496 Fordon / Bränsletankar
55 Specialutrustning

Tidigare rapporteringar
2022-06-17
2022-06-15
2022-06-14
2022-06-13
2022-06-12 stupade 10000
2022-06-11
Citera
2022-06-17, 11:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En storm växer till sig i Ryssland. Vissa på TV har bundit fast sig så hårt vid rodret till regimskeppet så om det sjunker åker de med ner i djupet. Dessa gubbar har ingen väg tillbaka till civilisationen.

Det visar också vilket hat mot omvärlden gamla sovjetryssar har burit på. T.o.m. de som stulit ryska skattepengar och bor i väst har innerst inne hatat hela den fria världen.

Det är kul det där. Som jag förstått det ÄLSKAR ryssar europeiska lyxmärken och spatserar gärna runt i Moskva med Gucciväskor och dricker champagne på klubbarna. Ryssar verkar ha en väldigt splittrad självbild där hatkärleken till väst utmärker sig.
Citera
2022-06-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det är du som tar upp den argumentationen, jag ifrågasatte ditt perspektiv och då gick du på personangrepp.
Vi har delat PM och då förstår jag ditt perpektiv, men var medveten om att det är en ytterst begränsad bubbla du sett.
Framför allt ryssland har en ofantlig spridning på sin infrastuktur och levnadstandard.

Ok om jag har sagt att du är dum så ber jag om ursäkt.
Vidare så kanske jag "slipper dig" om jag säger att just din bubbla är allenarådande..

Är du nöjd nu !?
Citera
2022-06-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag vet inte hur jag ska förklara det här för dig. Vad tror du han säger?

Vad menar du med tror, jag har ju länkat talet i sin helhet, en korrekt översättning av stycket som innehåller klippning till rysstrollinslaget, och haft vänligheten att få det bekräftat (lite onödigt men endå, med tanken på är en väldigt gammal rysstrollning som debunkats).

vad är ditt problem? att vi inte mellan raderna förstår dina starka känslor att det han viskar om dödsnazzister som ska mörda och spränga ryska barn i donbass...

“This war can’t be won with weapons. Every bullet produces two enemies. And every peaceful day Ukrainian state demonstrates on the liberated territories that citizens, who sang praises to false separatist regime a month ago, receive heat, electricity, at last they can send their children to school, they started to receive pensions, survivorship and disablement payments, they have jobs, they have salaries.

“And from the other side – I have spoken by phone with a woman, the associate professor of Taras Shevchenko Luhansk University. I have asked her: “How do you spend your day?” and she has answered me: “I get up at 5 am in order to reserve a place in a queue and to get two pots of water. As we have no water. I return home at 10 am and hurry to a queue for bread. One and a half loaves of bread. Till 12 o’clock there would be no bread. I return from there and stay at home from that moment because armed men start to appear in streets from 2 pm and they could shoot everyone”.

“My dear people of Odesa! This is what we avoided thanks to your wisdom, your solidarity. And thanks to – now we all are confident about this – your pro-Ukrainian position. I was full of joy, when after visiting Odesa the delegation of the OSCE made a conclusion that Odesa is a city of harmony, the city of peace. There can’t be a better compliment. I was very happy about it. Thank you for your wisdom, people of Odesa!

“And we win together by means of peace! Because we have jobs, and they have not. We have pensions, and they have not. We have support of children and pensioners, they have not. Our children would go to kindergartens and schools, theirs would be sitting in cellars. Because they do not know anything how to do! That’s how we are going to win this war. Because wars are won in minds, and not on the combat fields! They do not know this, but I know. And I have your support, I need it very much in order we win this war without perished Ukrainians, without perished inhabitants of Odesa.”
Senast redigerad av slö 2022-06-17 kl. 11:21.
Citera
2022-06-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Ok om jag har sagt att du är dum så ber jag om ursäkt.
Vidare så kanske jag "slipper dig" om jag säger att just din bubbla är allenarådande..

Är du nöjd nu !?

Jag förstår att alla har sina perspektiv, men vi måste vara medvetna om det. Du har sett en speciell del av världen, och jag har sett andra.
Men när du går ut med definitiva lögner så måste jag komentera.
Citera
2022-06-17, 11:22
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Spännande, efter bara några månader så kan inte Ryssland leverera gas längre. Produktionskostnaden kommer också att öka när sakerna går sönder hela tiden, det blir mindre vinst på gasen.

Ingen fara, Ryssland har hur mycket reservdelar som helst.
Citera
2022-06-17, 11:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är kul det där. Som jag förstått det ÄLSKAR ryssar europeiska lyxmärken och spatserar gärna runt i Moskva med Gucciväskor och dricker champagne på klubbarna. Ryssar verkar ha en väldigt splittrad självbild där hatkärleken till väst utmärker sig.

Det är ett hat grundat i avundsjuka (Eller nästan svartsjuka? Den du älskar, väst, dissar dig fullständigt och ser ned på dig) och mindervärdeskomplex. De vill vara som väst och hatar väst för att de inte klarar av det. De vill ha respekt av sina idoler i väst men vi i väst skrattar åt allt de misslyckas med. Där tror jag ryssarna även ogillar Kina, för väst har mycket mer respekt för Kina, USA flyttar fokus dit och struntar i Ryssland. Kriget mot Ukraina är som en fjortonårig tjej som känner sig osedd och oönskad så hon skär sig i armarna för att någon äntligen skall märka henne. Eller en ung kille som är misslyckad i skolan och inte har vänner så han går till skolan med ett vapen och skjuter alla i en skolskjutning. Kan jag inte vara bra på något så kan jag åtminstone vara mest hatat. Kan jag inte bli beundrad eller respekterad så kan jag åtminstone bli fruktad och hatad. Alla reaktioner är bättre än att bli ignorerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in